na pewnym forum znalazlem rozwizanie problemu takiego jak moj
Golf III 1.8 ABS 93r - klepiące zawory
No to sprawa wyjaśniona, wkręciłem manometr w miejsce czujnika czarnego manometr pokazuje 3kg/cm2 niby za duzo no ale ok, pomyślalem wkrece manometr zamiast zaślepki w głowicy a tu moje zdziwienie ciśnienie max 1kg/cm2 po wyłączeniu silnika powoli schodzi do zera około 5min w pierwszym momęcie pomyślałem zapchany kanał olejowy, no ale wpadłem na pomysł żeby sprawdzić ciśnienie na czujniku białym odpalam auto a tam tylko 1kg/cm2 przekładam na drugi czujnik a tam 3kg/cm2 pomyslalem ze zapchał sie kanał olejowy w podstawie filtra obejrzałem ale czysto wiec padło na filtr oleju firmy BOSCH wymieniony wraz z olejem jakies 6000 tyś km temu około pół roku tak jeżdziłem na tym filtrze, po wymianie wszystko wruciło do normy, zawory ucichły ciśnienie wszędzie równe na wolnych obrotach 1,2kg/cm2 i ze wzrostem obrotów rośnie do max 4kg/cm2.
takze jutro plucze silnik, zajrze do smoka i swierzy olej na to