Problem Golf 3 - 1.4 ABD Chodzi jak Diesel

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Problem Golf 3 - 1.4 ABD Chodzi jak Diesel

Postprzez gabrielmint » 29 wrz 2014, o 12:00

Witam

Mam problem typu że kupiłem golfa 3 1.4 ABD z gazem. Samochodzik chodził idealnie był bardzo cichutki , pewnego dnia gdy go odpaliłem wywaliło mi kontrolkę oleju i przy wysokich obrotach odpalał się brzęczyk. Więc nic nie zastanawiając się wymieniłem olej , filtr i czujnik ciśnienia oleju. Wszystko git pięknie tylko teraz po wymianie oleju i filtra chodzi jak diesel, jest bardzo głośny i tak jakby coś stukało. Auto ma 290 000 przebiegu a olej zalałem Lotosem 15w40. Dodam jeszcze że jak jadę zaobserwowałem że jest lekki spadek mocy no i strasznie wali powietrzem z wlewu od oleju. Auto nie bierze oleju stan zawsze jak sprawdzam jest idealny.

Z góry dziękuje za porady.
gabrielmint
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 29 wrz 2014, o 11:52
Lokalizacja: Garwolin

Problem Golf 3 - 1.4 ABD Chodzi jak Diesel

 

Postprzez pawlacz » 29 wrz 2014, o 12:20

Zalej cos ludzkiego zamiast lotosu :D
Tak na powaznie to lotos to shit, moze wymiana na inny pomoze skoro wczesniej ladnie chodził.
pawlacz
Czytacz
 
Posty: 133
Dołączył(a): 26 maja 2013, o 12:21
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez Paweu » 29 wrz 2014, o 14:13

gabrielmint napisał(a):Auto ma 290 000 przebiegu a olej zalałem Lotosem 15w40.


Z jakiego powodu 15w40 ?
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez gabrielmint » 29 wrz 2014, o 14:30

Poprzedni właściciel powiedział mi że był zalany 15w40.
gabrielmint
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 29 wrz 2014, o 11:52
Lokalizacja: Garwolin

Postprzez Gesiu_15 » 29 wrz 2014, o 14:42

gabrielmint 15w40 to troszkę za gęsty olej . Najlepiej wlać jakiś olej 10w40 Mobil , Valvoline . :-)

lotos to najgorszy olej jaki może być .
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez gabrielmint » 29 wrz 2014, o 15:19

tak tylko czy podmiana oleju da mi jakąś pewność że przestanie chodzić jak diesel i lekko stukać w silniku ?
gabrielmint
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 29 wrz 2014, o 11:52
Lokalizacja: Garwolin

Postprzez Gesiu_15 » 29 wrz 2014, o 15:23

gabrielmint, jak coś stuka to trzeba zlokalizować co i zrobić. W ciemno ciężko powiedzieć :-)
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez łukasz1983 » 29 wrz 2014, o 15:31

gabrielmint, Głowica w golfie,a raczej popychacze są przystosowane do oleju 10W40 a nie do 15W.
Zmień olej,bo to przez niego stukają ci popychacze.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez k-m-r1 » 29 wrz 2014, o 21:36

olej 10w40 Mobil

stuka i warto zerknąć jak po wymiane to nie ustąpi a wątpliwa sprawa zę to zniknie.
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez pablomed » 30 wrz 2014, o 14:10

gabrielmint, jedź do mechanika zmierz ciśninienie sprężania z próbą olejową oraz ciśnienie oleju i będzie można rozważać co dalej robić, pewnie pierścienie do wymiany. Olejem się nie zajmuj teraz bez sensu, być może na takim oleju szybciej zużył się silnik ale teraz jego wymiana na lepszy niema celu.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez VolDan » 30 wrz 2014, o 17:08

na 99% pompa oleju poszła. to wada tych silnikow, nie jeżdzij nim tylko oddaj na warsztat. ale mowie Ci ze naprawa pochłonie z 700zł ;)sama pompa chińska to z 200zł i wymiana (zrzut pół osi, miska rozpięcie łancuszka wymiana pompy i poskładanie) nie żaden olej bo 15w40 nie ma znaczenia, ja w swoim miałem 15w40 i zrobione na nim 50tys. co Wy macie z tymi olejami. czy jak zchodzi wam powietrze zmieniasz je na inne? górskie czy coś?
Gaz mam w podłodze, nie w bagażniku
VolDan
Moderator Globalny
 
Posty: 680
Dołączył(a): 7 wrz 2014, o 15:22
Lokalizacja: Wrocław
Rocznik: 92
Silnik: ABD POWER
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez k-m-r1 » 1 paź 2014, o 22:30

VolDan, azot...

po co zdejmować pułosie?
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości

cron