przez Jacol » 5 maja 2009, o 19:44
Ja bym tak w tego Manna nie wierzyl, zwlaszcza, ze na pudelku pisze Made in China... Wiem, bo sam mam taki zamontowany. Niby wszystko ok ale nie spodziewalem sie chinczyka.
Druga sprawa: 630rpm na kompletnie cieplym silniku to niepoprawne obroty. Prawdopodobnie ktos grzebal przy srubce przy przepustnicy i stad silnik krokowy ustawia je na 600 zamiast ~800.
Trzy: ja mam nalatane prawie 200tys na zegarze, podejrzewam, ze jest realny, i mocno zastanawiam sie nad olejem. Do tej pory sadzilem, ze powinienem zalac mineralny i o nic nie pytac. 8tys km temu wymienilem olej na pol syntetyk Mobila. Przez ten okres zjadl 0.3l oleju a wiec bardzo malo. Opini na temat polsyntetyk czy mineral jest wiele, ale sklaniam sie ku temu, ze jesli z silnikiem sie nic nie dzieje to bez sensu plukac go mineralem, zwlaszcza, ze wtedy nie ma juz powrotu. Wiele opini to potwierdza.
Najwazniejsze sa objawy fizyczne: jesli silnik malo polyka oleju to znaczy, ze smarowanie i uszczelnienie, glownie na tlokach jest dobre wiec nie ma sensu uszczelniac go bardziej olejem mineralnym.
Sprawdzalem dzisiaj z ciekawosci ile kosztuje olej Motorex 15W40. odpisali mi z Motorex Poland:
Topaz 15W40
1L 31.00 zł
4L 105.00 zł
Zastanawiam sie czy poeksperymentowac czy moze zostac przy Mobilu. Szukalem jakiegos testu olejow silnikowych ale znalazlem stary no i z rynku usa wiec polowa produktow niedostepna lub obecnie juz nieaktualna.
GOLF 3 - 1.6 75KM - ABU - GL 5D
kontakt: gg 4684235 / mail: clau&tlen$pl