Problem z 1.6 ABU ...

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Problem z 1.6 ABU ...

Postprzez vikagolf » 10 cze 2010, o 18:15

Koledzy mam problem z silnikiem 1.6 ABU 75 koni. CHodzi o to ze temperatura caly czas wacha sie ok 70 stopni i nie rosnie więcej, lecz wiatrka chłodnicy normalnie sie załącza... Dzisiaj wymieniłem termostati nadal to samo ciągle 70 stopni... do tego auto cholernie duzo pali... jezeze bardzo ekonomicznie max 3 tyś. na prostej 2,2.5 tys obr/min... ostatnio zatankowalem do pełna benzyny i po niedługim czasie benzynka była juz na połowie wskaźnika a było przejechane niecałe 190 km ... ;/;/ Planuje jutro wymienic świece bo te co mam są od nowosci załozone mają 160 tyś przejechane, czy to cos da ? i dodam jeszcze ze auto z trudem rozpędza sie do 155 km/h ... dziekuje za wszystkie rady ...
vikagolf
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 28 mar 2010, o 21:19
Lokalizacja: Kłodzko

Problem z 1.6 ABU ...

 

Postprzez mani51 » 10 cze 2010, o 18:23

vikagolf napisał(a):CHodzi o to ze temperatura caly czas wacha sie ok 70 stopni i nie rosnie więcej, lecz wiatrka chłodnicy normalnie sie załącza


normalnie tzn przy jakiej temperaturze? bo powinien przy około 92st, jeśli przy niższej to albo oszukuje czujnik albo sam wskaźnik temperatury. Bardziej bym obstawiał ten czujnik bo tłumaczyło by to takie spalanie ale najpierw trzeba posprawdzać wszystkie kostki na kablach pod maską. U mnie jak miałem problemy z saniem i obrotami nie łączyło w tej największej okrągłej kostce po prawej stronie silnika w pobliżu kopułki rozdzielacza.
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez vikagolf » 10 cze 2010, o 18:29

Nie jestem w stanie okreslic w jakiej temp wiatrak sie załacza, poniewaz wskaznik temp cały czas pokazuje 70 stopni...

[ Dodano: 2010-06-10, 18:39 ]
Co moze byc przyczyną wysokiego spalania..? czy jest to wina tego czujnika temperatury.. ? stare świece..?

[ Dodano: 2010-06-10, 19:07 ]
Pomoze mi ktos..?
vikagolf
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 28 mar 2010, o 21:19
Lokalizacja: Kłodzko

Postprzez prezesik » 10 cze 2010, o 20:50

niedogrzany silnik = większe spalanie = winny termostat.

Jakiej firmy kupiłeś termostat? Jeżeli francuza VERNET to możesz go wywalić, mam takie dwa nowe. Kup niemiecki WAHLER - dedykowany do silników VW.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez mani51 » 10 cze 2010, o 21:18

vikagolf napisał(a):Nie jestem w stanie okreslic w jakiej temp wiatrak sie załacza, poniewaz wskaznik temp cały czas pokazuje 70 stopni...


jak to cały czas? nawet jak silnik jest zimny, tzn chwilę po odpaleniu?

[ Dodano: 2010-06-10, 21:28 ]
poza tym prezesik25, jaka jest szansa że dwa termostaty popsują się dokładnie tak samo? bo z tego co opisuje vikagolf, to przed zmianą termostatu temperatura była taka sama. U mnie też tak było na jesieni że z dnia na dzień wskaźnik zaczął pokazywać niższą temperaturę i kupiłem termostat właśnie z wahlera i dalej to samo bo jeśli po rozgrzaniu silnika pokazuje mi np 50st a wentylator załącza się przy 55 to ewidentnie szwankuje układ czujnik - wskaźnik. Objawem niedomkniętego termostatu jest to że jak jedziesz to masz np 70st a na postoju temperatura rośnie do właściwej tzn około 90 i załącza się wentylator. A z tego co opisuje vikagolf, jeśli dobrze rozumiem to u niego jak już złapie te 70st to nie rośnie nawet na postoju dlatego ja termostatu bym nie ruszał tylko zajął się czujnikiem i wskaźnikiem.

i jeszcze jedno, ssanie wyłącza się dużo wczesniej niż przy 70st więc jak silnik ma te 70st to już na ssaniu nie chodzi.


vikagolf świece nie mają nic, no prawie nic do temperatury silnika ale jak są wypalone to trzeba je zmienić bez względu na to ile jest przejechane.

a co do spadku mocy i dużego spalania to może być jeszcze winna sonda lambda tak więc proponuję podpiąć się pod komputer.
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez prezesik » 10 cze 2010, o 22:21

no to pozostaje wadliwy czujnik temperatury
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez vikagolf » 10 cze 2010, o 23:12

Jak silnik jest zimnmy, to wskazówka normalnie lezy, silnik sie rozgrzewa , wskazówka rośnie, do 70 stopni i koniec. Jest 70 stopni i nie podskoczy... zgasze silnik, wskazówka opada do zera, odpale wskakuje na 70 i koniec. Dzisiaj wymieniłem termostat na nowy niemieckiej firmy. SOnda lambda byla wymieniana miesiąc temu wraz z całym układem wylotowym. Proponujecie sprawdzic ten czujnik ? w ktorym on jest miejscu ? czy ten czujnik ma jakis wpływ na spalanie? Bardzo dziekuje za zainteresowanie moim problemem!
vikagolf
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 28 mar 2010, o 21:19
Lokalizacja: Kłodzko

Postprzez krisss.79 » 10 cze 2010, o 23:54

vikagolf napisał(a):czy ten czujnik ma jakis wpływ na spalanie? Bardzo dziekuje za zainteresowanie moim problemem!

Ma kolego ,ale nie az takie,ja jak mialem walniety czujnik to spalanie wzroslo o 1 litr,a u ciebie widze ze jest masakra.Tak jak powiedzial kolega mani51, sprawdz sonde lambda,a jesli chodzi o temp to jesli masz od kogo ,to pożycz dobrze dzialajacy czujnik i sprawdz temp
moj-golf/moja-golfina-t16966.html
Zapraszam do ogladania mojego golfa
Avatar użytkownika
krisss.79
Badacz tematu
 
Posty: 387
Dołączył(a): 21 paź 2008, o 17:29
Lokalizacja: zielona gora

Postprzez czaro » 11 cze 2010, o 07:27

Mam podobne problemy z ABU tylko tyle że specjalnie się tym nie przejmowałem. Jak kiedyś obliczyłem to spalanie po mieście wyszło mi prawie 16 litrów. Po części tłumaczyłem sobie to tym że mały słaby silniczek więc potrzebuje trochę spalić żeby ruszyć z miejsca. Z kolei na trasie wychodzi mi ok 6,5 litra. Z temperaturą mam podobnie ale widzę że u mnie to wina termostatu bo na postoju łapie 90 stopni i dopiero wtedy załącza się wentylator. Coś te nasze Gofry mają z tym spalaniem. U mnie w mieścinie nie bardzo jest się gdzie podłączyć pod Vaga więc tu moje pytanie- prośba: czy to taką sondę potrzebujemy do naszych ABU?:
http://moto.allegro.pl/item1043070313_s ... przew.html
Czy to odpowiednia długość itp? A jeżeli nie to może ktoś coś polecić bądź dać linka? Z góry dzięki!
Avatar użytkownika
czaro
Members
 
Posty: 2224
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 16:37
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez killah » 11 cze 2010, o 09:52

mani51 napisał(a):
vikagolf napisał(a):Nie jestem w stanie okreslic w jakiej temp wiatrak sie załacza, poniewaz wskaznik temp cały czas pokazuje 70 stopni...


jak to cały czas? nawet jak silnik jest zimny, tzn chwilę po odpaleniu?

[ Dodano: 2010-06-10, 21:28 ]
poza tym prezesik25, jaka jest szansa że dwa termostaty popsują się dokładnie tak samo? bo z tego co opisuje vikagolf, to przed zmianą termostatu temperatura była taka sama. U mnie też tak było na jesieni że z dnia na dzień wskaźnik zaczął pokazywać niższą temperaturę i kupiłem termostat właśnie z wahlera i dalej to samo bo jeśli po rozgrzaniu silnika pokazuje mi np 50st a wentylator załącza się przy 55 to ewidentnie szwankuje układ czujnik - wskaźnik. Objawem niedomkniętego termostatu jest to że jak jedziesz to masz np 70st a na postoju temperatura rośnie do właściwej tzn około 90 i załącza się wentylator. A z tego co opisuje vikagolf, jeśli dobrze rozumiem to u niego jak już złapie te 70st to nie rośnie nawet na postoju dlatego ja termostatu bym nie ruszał tylko zajął się czujnikiem i wskaźnikiem.

i jeszcze jedno, ssanie wyłącza się dużo wczesniej niż przy 70st więc jak silnik ma te 70st to już na ssaniu nie chodzi.


vikagolf świece nie mają nic, no prawie nic do temperatury silnika ale jak są wypalone to trzeba je zmienić bez względu na to ile jest przejechane.

a co do spadku mocy i dużego spalania to może być jeszcze winna sonda lambda tak więc proponuję podpiąć się pod komputer.


he mam to samo
na 100% termostat?
killah
 

Postprzez v1rooz » 11 cze 2010, o 09:52

najlpiej kupic bosha
a jak nei masz kasy to kup uniwersalna Bosala.
v1rooz
Members
 
Posty: 959
Dołączył(a): 21 lip 2009, o 21:22
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez mani51 » 11 cze 2010, o 20:01

krisss.79 napisał(a):jesli chodzi o temp to jesli masz od kogo ,to pożycz dobrze dzialajacy czujnik i sprawdz temp


jedynym pewnym sposobem na sprawdzenie temperatury jest pomiar jakimś zewnętrznym termometrem umieszczonym dokładnie w miejscu czujnika bo tak jak wspominałem winny może być też sam wskaźnik, tak jest u mnie i czytałem o podobnym przypadku na tym forum, ale podmiana na jakiś pewny czujnik może wiele wyjaśnić.

a czujnik znajduje się w plastikowym króćcu po prawej stronie głowicy pod kopułką. To jest ten króciec w którym jest termostat.

[ Dodano: 2010-06-11, 20:04 ]
i można jeszcze pomierzyć opór samego czujnika. Gdzieś na forum ktoś podawał wartości oporu czujnika w zależności od temperatury
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości