Problem z 2.0 GTI ADY - kilka pytań

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Problem z 2.0 GTI ADY - kilka pytań

Postprzez Dj Snake » 3 maja 2009, o 22:58

Witam serdecznie forumowiczów!

Mam problem z Golfikiem stojącym w garażu :D Otóż jest kilka rzeczy, które mi się nie podobają... Bez dodawania gazu nie można uruchomić ani zimnego ani ciepłego silnika. Po dodaniu gazu zapala, ale muszę trzymać gaz żeby nie zdechł. Jak już zdechnie można kręcić rozrusznikiem i tak nie załapie... Jeśli już uda się wyjechać z garażu, co nie jest łatwe gdyż ruszam, puszczam sprzęgło, wyjeżdżam, i hamuję, wciskam sprzęgło i gaśnie za każdym razem kiedy się zatrzymuje :/ W trakcie jazdy szarpie, brakuje mu mocy, przy wyprzedzaniu wciskam gaz do podłogi, a on najpierw szarpnie i dopiero później się zbiera, choć nie jakoś fantastycznie jak na 115 kucy... Mechaników odwiedziliśmy z Golfikiem już większość w okolicy, w tym elektromechanika również. Skutek taki, że wymieniliśmy już prawie pół osprzętu :D Wymieniono komputer, cewkę zapłonową, przewody, świece plus jeszcze kilka różnych rzeczy. Nic mu nie pomaga...

1. Wyczytałem że przyczyną problemów z odpalaniem może być zabrudzona przepustnica. Pytanko odnośnie przepustnicy to: czyszczenie polega tylko na odkręceniu obejm zaznaczonych na zdjęciu, ściagnięciu tego przewodu i wyczyszczeniu szmatką i benzyną przepustnicy? Czy coś jeszcze? Na co uważać? Co można zepsuć? Czego nie robić, gdzie nie dotykać?

Obrazek

2. Obok przepustnicy mamy taką małą czarną skrzyneczkę widoczną na zdjęciu. Nie wiem co to jest ale moje pytanie brzmi: okolice tej skrzynki są zalane, wygląda jakby leciało gdzieś ze środka. Czy to poważny problem? Co można z tym zrobić? Zalana jest cała osłona rozrządu i wszystko w najbliższym otoczeniu. Nie wiem za bardzo co to jest, więc jak wiecie co z tym zrobić i jaki wpływ na działanie silnika może mieć to bądź co bądź wadliwe funkcjonowanie tego elementu?

Obrazek

3. Wyczytałem tutaj na forum, że przyczyną większości podobnych problemów jest czujnik Halla. Czy jest to element zaznaczony na tym zdjęciu? Jeśli tak, moglibyście podać miejsce, gdzie znajdę taki sam? Szukałem na allegro ale te do VW Audi są dwa rodzaje i żaden nie wygląda podobnie. Ten wygląda jakby był na stałe zespolony razem z tym pierścieniem. Dobrze myślę? Czy da się to wymienić samemu? Na co uważać? Prosiłbym o jakiś link do takiego czujnika.

Obrazek

4. Cóż to jest?

Obrazek

5. Co jeszcze warto sprawdzić? Na co zwrócić uwagę? Co jeszcze powiedzieć?

Proszę o pomoc! Z góry dziękuję
Dj Snake
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 2 maja 2009, o 00:55
Lokalizacja: W-M

Problem z 2.0 GTI ADY - kilka pytań

 

Postprzez marcinkoz2910 » 4 maja 2009, o 09:09

No fajnie wymieniliście połowę osprzętu a powiedz czy jakiś mądry mechanik podłączył auto do komputera żeby sprawdzić czy nie ma błędów???

Czujnik halla jest w tym miejscu co zaznaczyłeś tzn. zaznaczyłeś jego wtyczkę a on jest tam głąbiej schowany

Polecam poczytać w dziale porad Podstawowe czynności sprawdzające. Dużo wyjaśnione tam jest oraz napisane jak i co sprawdzać i na co zwracać uwagę przy naprawie silnika.

Przepustnicę czyści się troszkę inaczej... też w dziale porad jest fotoporada --> http://www.golf3.pl/topics28/mk3-faqfal ... t10880.htm
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez Dj Snake » 4 maja 2009, o 10:14

marcinkoz2910 napisał(a):czy jakiś mądry mechanik podłączył auto do komputera żeby sprawdzić czy nie ma błędów???


Podłączany był do niejednego komputera ;) Nie przesadzajmy, aż takich słabych mechaników nie odwiedziałem. Jeden jeszcze do niedawna miał serwis Boscha nawet, prawie cała okolica u niego robi samochody. Ale na komputerze nie ma żadnych błędów które wskazywałyby na to, co jest nie tak...

Pójdę zaraz i spróbuję wyczyścić przepustnicę, może chociaż z odpalaniem będzie mniejszy problem...

Jak wyciągnąć ten czujnik? i gdzie taki kupię? allegro?
Dj Snake
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 2 maja 2009, o 00:55
Lokalizacja: W-M

Postprzez jacekPlacekkk » 4 maja 2009, o 10:40

Dj Snake napisał(a):allegro?
sklep z częsciami w twojej okolicy najlepiej :!: bedzie szybciej, i unikniesz problemu z pomyłką itp...
BLUE JAZZ TDi --->

nowe foty VariantA strona 4...

moj-golf/variant-tdi-nastepca-t24626-36.html
Avatar użytkownika
jacekPlacekkk
Gaduła
 
Posty: 501
Dołączył(a): 2 sie 2008, o 18:23
Lokalizacja: siedlce/okolice

Postprzez Dj Snake » 4 maja 2009, o 10:54

Czyli radzicie zamówić u któregoś z mechaników, niech sprowadzi? Problem mieliśmy już z filtrem powietrza... Niby model ten sam, silnik ten sam a zamówiony filtr był zupełnie inny. Wiecie może jak dokładnie wygląda ten czujnik i jakiego szukać, ewentualnie jak się nazywa?
Dj Snake
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 2 maja 2009, o 00:55
Lokalizacja: W-M

Postprzez marcinkoz2910 » 4 maja 2009, o 11:45

Dj Snake napisał(a):Jak wyciągnąć ten czujnik? i gdzie taki kupię? allegro?
ja widziałem kiedyś na necie opis ale nie mogę znaleźć:/

--> http://www.golf3.pl/topics9/wymiana-czu ... iana+halla

Poszukaj na 4um też coś znajdziesz

A halla szukaj po numerach seryjnych
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez Dj Snake » 4 maja 2009, o 13:31

Z tego co widzę, na allegro są tylko dwa rodzaje czujników do aut grupy VW - jeden jest zakończony kablami a drugi nóżkami lub wtyczką. Czujniki wyglądają na identyczne, różnią się tylko zakończeniami. Widziałem oryginał Boscha za 130 złotych chyba. Warto? Czy jest lepszy od tego za 60 złotych? Czy tylko znaczek Bosch tyle kosztuje?

Odnośnie drugiego pytania. Czy problemem jest uszczelka odmy? http://www.allegro.pl/item626785628_usz ... di_a4.html
Dj Snake
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 2 maja 2009, o 00:55
Lokalizacja: W-M

Postprzez ROMAN FORYS » 4 maja 2009, o 16:13

Dj Snake, WITAM MAM TEN SAM SILNICZEK W MOIM VW CO TY.MIALEM TE SAME PROBLEMY, WYMIENILEM CZUJNIK HALLA Z TRZEMA NÓZKAMI KOSZT OK 85ZL I PROBLEM ZNIKNĄŁ,MOZESZ WYMIENIC CAŁY APARAT ZAPŁONOWY NA UZYWKE KOSZT OK.100ZL ALE Z ICH SPRAWNOSCIA BYWA ROZNIE.A CO DO ZALANEJ OSŁONY ROZRZĄDU TO WYMIEN USZCZELKE ODMY I WYMYJ JA W BENZYNIE. :ok:

[ Dodano: 2009-05-04, 16:16 ]
Dj Snake, W RAZIE PROBLEMÓW MOGE POMÓC :super:
ROMAN FORYS
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 4 maja 2009, o 15:57
Lokalizacja: KRAKOW

Postprzez Dj Snake » 4 maja 2009, o 16:54

Przepustnicę już wyczyściłem, czekam na oziębienie :D Na ciepło pali dobrze i po odpaleniu trzyma obroty 900-1000 a wcześniej 400-600, trochę za mało i zaczynał się trząść już...

[ Dodano: 2009-05-04, 17:09 ]
A może ktoś przypadkiem zrobił zdjęcia jak rozbierał aparat zapłonowy? Przygotowanie teoretyczne też ważne :D
Dj Snake
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 2 maja 2009, o 00:55
Lokalizacja: W-M

Postprzez marcinkoz2910 » 4 maja 2009, o 20:01

Dj Snake napisał(a):A może ktoś przypadkiem zrobił zdjęcia jak rozbierał aparat zapłonowy? Przygotowanie teoretyczne też ważne :D
znalazłem coś takiego, nie wiem ile to ma wspólnego z twoim silnikiem ale myślę że coś z tego wykorzystasz

--> http://www.vwgolf.pl/?page_id=74
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez Dj Snake » 5 maja 2009, o 20:37

Chciałem jeszcze zapytać: coś nieustannie zżera akumulator. Po ładowaniu wytrzymuje miesiąc niezależnie czy samochód jeździ czy nie... Akumulator ma rok, nie jest to jakiś tam aku z biedronki tylko oryginalny Boscha aku ze sklepu z częściami, sprowadzony na zamówienie od razu po zakupie samochodu. Czy to może mieć związek z tą usterką?

Aha i czy układ wydechowy urwany przed środkowym tłumikiem może mieć również wpływ na taką pracę silnika?
Dj Snake
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 2 maja 2009, o 00:55
Lokalizacja: W-M


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości