przez juhamatti » 5 lis 2008, o 21:47
Mam taki problem. Gdy samochodem jedzie się samochodem z prędkością około 150 km/h lub większą długo (około 10 minut lub więcej), (na autostradzie oczywiście) w zimie lub 110, lub większą, w lecie (też 10- 15 minut lub więcej) to w czasie gdy następnie zwolnimy do mniejszej prędkości miga kontrolka ciśnienia oleju, jeśli wtedy przygazujemy do wyższych obrotów to przestaje, miga tylko w pewnym zakresie obrotów, potem, jakieś 1-3 minuty gdy jedziemy wolniej i silnik ostygnie już nie miga więcej. Patrząc na prędkość i porę roku widać wyraźnie, że chodzi o temperature, przy wyższych temperaturach w silniku (chodź wskazuje 90 stopni) włącza się kontrolka. W warsztacie wykazało, że jest za małe ciśnienie oleju, naprawa jest bardzo kosztowna i myślę, że może przynieść więcej złego niż korzyści. Ale dzieje się to od 2 lat i tylko w takich sytuacjach, inaczej nigdy się nie włącza. Czy znacie jakieś metody np. wymiana oleju na mineralny, które mogłyby temu zaradzić? I czy warto wykonać naprawę w warsztacie?
Moje auto: Golf 3, 1995r., 1.6 benzynowy (AEA), Europe.