Problem z ciśnieniem oleju

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Problem z ciśnieniem oleju

Postprzez juhamatti » 5 lis 2008, o 21:47

Mam taki problem. Gdy samochodem jedzie się samochodem z prędkością około 150 km/h lub większą długo (około 10 minut lub więcej), (na autostradzie oczywiście) w zimie lub 110, lub większą, w lecie (też 10- 15 minut lub więcej) to w czasie gdy następnie zwolnimy do mniejszej prędkości miga kontrolka ciśnienia oleju, jeśli wtedy przygazujemy do wyższych obrotów to przestaje, miga tylko w pewnym zakresie obrotów, potem, jakieś 1-3 minuty gdy jedziemy wolniej i silnik ostygnie już nie miga więcej. Patrząc na prędkość i porę roku widać wyraźnie, że chodzi o temperature, przy wyższych temperaturach w silniku (chodź wskazuje 90 stopni) włącza się kontrolka. W warsztacie wykazało, że jest za małe ciśnienie oleju, naprawa jest bardzo kosztowna i myślę, że może przynieść więcej złego niż korzyści. Ale dzieje się to od 2 lat i tylko w takich sytuacjach, inaczej nigdy się nie włącza. Czy znacie jakieś metody np. wymiana oleju na mineralny, które mogłyby temu zaradzić? I czy warto wykonać naprawę w warsztacie?
Moje auto: Golf 3, 1995r., 1.6 benzynowy (AEA), Europe.
juhamatti
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 5 lis 2008, o 20:13
Lokalizacja: woj. pomorskie

Problem z ciśnieniem oleju

 

Postprzez KristoF » 5 lis 2008, o 22:11

wymień silnik powinieneś w dobrym stanie znaleźć za 600pln z małym przebiegiem.
Był Golf3- największy błąd mojego życia...
a teraz...
Elegancja, komfort , nienaganna jakość i aksamitnie pracujący silnik Millera ;]
KristoF
Members
 
Posty: 675
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 13:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez juhamatti » 5 lis 2008, o 22:17

Też myślałem o tym, ale czy dużo jest z tym roboty? Na co trzeba zwracać największą uwagę?
Moje auto: Golf 3, 1995r., 1.6 benzynowy (AEA), Europe.
juhamatti
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 5 lis 2008, o 20:13
Lokalizacja: woj. pomorskie

Postprzez KristoF » 5 lis 2008, o 22:25

roboty sporo jest.Staraj się kupić silnik z udokumentowanym przebiegiem i taki żeby nie stał za długo pod wiatą na szrocie.Osprzęt kolektory tego nie musisz kupować przełożysz swoje, do tego nowe uszczelki pod kolektory, świerzy olej(wymień po 5000km) no i najlepiej to komus zaufanemu zlecić.
Był Golf3- największy błąd mojego życia...
a teraz...
Elegancja, komfort , nienaganna jakość i aksamitnie pracujący silnik Millera ;]
KristoF
Members
 
Posty: 675
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 13:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez pablomed » 5 lis 2008, o 22:55

mimo wszystko warto sprawdzić przynajmniej pompę oleju która jednak może się zużyć. Domyślasz się chociaż jaki przebieg ma samochód? Przecież silniki vw sa cholernie trwałe.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez mani51 » 5 lis 2008, o 23:16

juhamatti napisał(a):Czy znacie jakieś metody np. wymiana oleju na mineralny


myślę że jak nie jeździsz na mineralnym to warto spróbować taki zalać
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez juhamatti » 5 lis 2008, o 23:41

To się zaczęło już od samego początku gdy kupiłem ten samochód, miał przebieg 125 000 i na tyle wyglądał, a nawet na mniej. Jednak umyto w nim silnik i myślę, że to mogło zaszkodzić, mogła się dostać woda do silnika, musiałem wymienić transformator cewki zapłonowej bo po kilku dniach wypuszczał iskrę w złym czasie- co napewno było przyczyną mycia silnika. Nie polecam nikomu mycia silnika, a przedewszystkim nieumiejętnego mycia, to może zniszczyć samochód.
Moje auto: Golf 3, 1995r., 1.6 benzynowy (AEA), Europe.
juhamatti
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 5 lis 2008, o 20:13
Lokalizacja: woj. pomorskie

Postprzez mani51 » 6 lis 2008, o 00:07

woda do silnika raczej się nie dostała bo nie ma którędy a już napewno niskie ciśnienie oleju nie jest spowodowane umyciem silnika...tak jak napisałem najperw spróbuj mineralny zalać a jak nie pomoże to pompę lub w ostatczności cały silnik naprawić albo zmienić
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez juhamatti » 6 lis 2008, o 00:26

ok, ale mechanik w Bosch Service właśnie mówił jak wykazało, że jest niskie ciśnienie, że możliwe, że woda dostała się do silnika, a samochód miał myty silnik, więc stąd mogła się dostać woda.
Moje auto: Golf 3, 1995r., 1.6 benzynowy (AEA), Europe.
juhamatti
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 5 lis 2008, o 20:13
Lokalizacja: woj. pomorskie

Postprzez mani51 » 6 lis 2008, o 00:49

w sumie to wszystko możliwe :-/
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 25 gości