problem z czujka oleju!!!

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez SotoM » 5 lip 2008, o 23:57

np o mnie sa 2 czujniki oleju. nie pamietam jak jest w benzynie....a nad kolektorem ssącym przy rozrządzie tez masz czujasa?? albo 2 obok siebie?? albo jak z boku glwicy od str skrzyni jak jest kruciec wodny - nad nim albo pod nim chyba tez jest czujnik oleju. który czujnik on ci wymienił??
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

 

Postprzez Biger » 17 lip 2008, o 21:57

Qcyk napisał(a):(...)Mam nadzieje ze ktos mi pomoze, a mianowicie swieci mi sie czujka oleju i zaczyna okropnie piszczec (...)

Proponuje wymienić 2 czujniki cisnienia oleju (biały i brązowy) zlokalizowane:
- biały (na głowicy ) brązowy (wspornik fitra oleju) w wersjach po 1994r.: zlokalizowane
Parametry czujnikow: biały 1,6 (1,8) + 2,0 bar
brązowy: 0,15 + 0,45 (0,65) bar

Właśnie dziś wymienilem - miałem ten sam problem - U mnie pomogło :-)
Nalegam do kupna oryginalnych (zamienniki wymieniłem po 3 miesiącach)
Dodatkowo musialem jeszcze wymienic kruciec wodny + ale to inna historia ...

SotoM napisał(a):(...) nie pamietam jak jest w benzynie....a nad kolektorem ssącym przy rozrządzie tez masz czujasa?? albo 2 obok siebie?? (...)

W silnikach benzynowych:
- 2 czujniki ciśnienia oleju (biały i brązowy) zlokalizowane jak wcześniej nadmieniłem na głowicy (biały) oraz wsporniku filtra oleju (brązowy). W wersjach po 1994r. - zlokalizowane na wsproniku wymiennika ciepła (chłodnicy oleju) kolory te same

W silnikach diesla:
2 czujniki (lokalizacja podobna jak w benzynie) odpowiednio:
na wsporniku fiitra oleju (szary) na głowicy (brązowy lub niebieski - w w wersjach z bezpośrednim wtryskiem)

pzdr ...
Biger
 

Postprzez Piotr Bąk » 19 lip 2008, o 18:18

Witam Qcyk. Przyczyn Twojego problemu może być naprawdę sporo. Takie najmniej kosztowne to czujniki.Ale one odpadają bo już wymieniłeś. Jak elektryka to przesrame bo trudno to zlokalizować ale ja bym na to nie stawiał.To jest po mojemu wina motoru bo piszesz że pali się podczas gorącej pogody.Najprędzej to coś z olejem.Poprostu podczas ciepła olej się rozgrzewa i robi sie za rzadki i spierdziela mu ciśnienie spod którejś panewki.Sprawdź ciśnienie oleju na zimnym i na ciepłym silniku.Może już tez pompa słabo zapodawać.Spawdź też napięcie paska rozrządu.Czujnik zawsze zapali Ci się po przekroczeniu 2150 obr szczególnie w Twoim przypadku jak go przyduszasz albo jedziesz pod górę lub na zakrętach. Proponuje zrobić to co napisałem i daj po tym znać
Jak jest sprawunia to walić na gadu
Piotr Bąk
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 12 lip 2008, o 10:41
Lokalizacja: Tomaszów

Postprzez marko1967 » 19 lip 2008, o 19:09

Qcyk, miałem to samo piszczało kupiłem podrube i znowu to samo już chciałem panewki zmieniać ktoś powiedział kup orginał kupiłem koszt nie 35zł ale 80 zł ale w moim przypadku pomogło
Avatar użytkownika
marko1967
Members
 
Posty: 1010
Dołączył(a): 20 sie 2007, o 19:39
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Jarek Troć » 19 lip 2008, o 19:35

co do tego czujnika to czesto to że piszczy jest winą filtra oleju firmy filtron, radze go wymienić na mana albo kneht-a przynajmniei sie nie zatykają.
Jarek Troć
Jarek Troć
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 19 lip 2008, o 19:08
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Piotr Bąk » 19 lip 2008, o 23:08

Nie mogę Panowie zrozumieć co się tak tych czujników uczepiliście. :-P Przeczytajcie jeszcze raz w jakich warunkach Qucykowi się te czujki załączają. Tu moim zdaniem cały szkopuł to jedynie wina oleju.Często zdarza się że sprowadzane auta już np chodziły na oleju mineralnym a po sprowadzeniu jeśłi ktoś sie tego nie dowiedział to leje półsyntetyk czli robi źle.Nie wiem jak jest w tym akurat wypadku i jaki olej leje Qucyk. Tak jak juz też było wspomniane może to być pompa, zasyfiony filtr, smok i wogóle sporo jeszcze rzeczy. Stawiam dyche że to nie czujniki i że jak pojedzie na sprawdzenie ciśnienia to na rozgrzanym silniku nie będzie trzymał normy. ;-) Pozdro

[ Dodano: 2008-07-19, 23:15 ]
Tak jeszcze apropo wypowiedzi marko1967 myśle że jak ktoś stale co 10000 km wymienia olej filtry i robi to markowymi rzeczami i nie przegrzewa silnika i przy "normalnej" eksploatacji to nie ma wała żeby nasze motorki nie zrobiły 400000 bez remontu więc żeby byc zmuszonym do wymiany panewek to wina musi być po stronie kierowcy a nie samego auta :-)
Jak jest sprawunia to walić na gadu
Piotr Bąk
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 12 lip 2008, o 10:41
Lokalizacja: Tomaszów

Postprzez Biger » 20 lip 2008, o 11:15

Piotr Bąk napisał(a):Nie mogę Panowie zrozumieć co się tak tych czujników uczepiliście. :-P Przeczytajcie jeszcze raz w jakich warunkach Qucykowi się te czujki załączają. Tu moim zdaniem cały szkopuł to jedynie wina oleju.Często zdarza się że sprowadzane auta już np chodziły na oleju mineralnym a po sprowadzeniu jeśłi ktoś sie tego nie dowiedział to leje półsyntetyk czli robi źle.Nie wiem jak jest w tym akurat wypadku i jaki olej leje Qucyk. Tak jak juz też było wspomniane może to być pompa, zasyfiony filtr, smok i wogóle sporo jeszcze rzeczy. Stawiam dyche że to nie czujniki i że jak pojedzie na sprawdzenie ciśnienia to na rozgrzanym silniku nie będzie trzymał normy. ;-) Pozdro

[ Dodano: 2008-07-19, 23:15 ]
Tak jeszcze apropo wypowiedzi marko1967 myśle że jak ktoś stale co 10000 km wymienia olej filtry i robi to markowymi rzeczami i nie przegrzewa silnika i przy "normalnej" eksploatacji to nie ma wała żeby nasze motorki nie zrobiły 400000 bez remontu więc żeby byc zmuszonym do wymiany panewek to wina musi być po stronie kierowcy a nie samego auta :-)


Muszę się z Twoją wypowiedza zgodzić:
- przyczyn jest wiele (tak jak wymieniłeś: pompa, zasyfiony filtr, smok, rodzaj oleju itd.)
panewki to ostateczność ... sprawdzić ciśnienie i szukac najpierw prostszego rozwiązania ...
czasem jest np. zle dobrany filtr (obecny mój problem - chciałem taniej to mam) wymieniłem czujniki i fitr i wszystko gra ...

Ja zatrzymałbym się na rodzaju wczesniej wlanego oleju ...
Jesli wczesniej był wlany mineral (np.15W/40) a teraz wlałes półsyntetyk albo jeszcze gorzej syntetyk to już jest naprawdę dramat ... wypłuka ci cały tzw "slam" z całego ukladu korbowo-tłokowego i miski co może doprowadzić nawet do zatarcia silnika.
Biger
 

Postprzez Piotr Bąk » 20 lip 2008, o 16:09

Widze że Kolega Biger poprostu myśli logicznie a nie jak niektórzy daja się ponosić. Tak trzymać ;-)
Jak jest sprawunia to walić na gadu
Piotr Bąk
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 12 lip 2008, o 10:41
Lokalizacja: Tomaszów

Postprzez tsubasa1982 » 27 lip 2008, o 20:09

witam ja tez mam taki problem, po przejechaniu kilkunastu kilometrow gdy juz sie rozgrzeje olej i puszcze z gazu to pika jak dodam gazu to przestaje, sprobuje wymienic te czujniki jak to nie pomoze to nie wiem :-( oby pompa nie klekala :cry:
Avatar użytkownika
tsubasa1982
Badacz tematu
 
Posty: 162
Dołączył(a): 12 kwi 2008, o 15:08
Lokalizacja: Gołańcz

Postprzez mickouri » 13 sie 2008, o 12:54

U mnie jest podobny problem. Pika zwłaszcza, jak gazuję na ekspresówce, a później hamuję zjeżdżając z trasy - wtedy musowo pika.
Miałem jakiś miesiąc temu wymieniany olej i filtr, więc będę musiał opieprzyć dziadów jak tylko wrócą z urlopów - pewnie to jest przyczyną...
mickouri
Berbeć
 
Posty: 1
Dołączył(a): 13 sie 2008, o 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez e-piotrek » 15 sie 2008, o 18:11

...no ja mam podobne problemy z czujka oleju tak jak wyzej dwaj moi przedmowcy jak sie silnik rozgrzeje po dluzszej jazdzie to w tedy na wolnych obrotach miga kontrolka jak np.stane na swiatlach jesli dodam minimalnie gazu obroty wzrastaja i przestaje migac kontrolka (wymienialem czujnik i nic to samo).Podejrzewam ze przyczyna takiego stanu moze byc to ze wlalem olej polsyntetyk zaraz po zakupie samochodu bo niewiedzialem jaki byl wlany wczesniej a mogl byc tam zalany mineral.A samochod jak kupilem mial na liczniku 160 tys. km wiec kto mogl przypuszczac ze przy takim przebiegu ktos juz leje mineral - albo ktos lal mineral i przy okazji sprzedarzy cofnal licznik np . 240 tys km na 160 tys km.
Avatar użytkownika
e-piotrek
Czytacz
 
Posty: 121
Dołączył(a): 20 mar 2008, o 10:45
Lokalizacja: Nisko/Podkarpacie

Postprzez nowaK » 16 sie 2008, o 19:46

SotoM napisał(a):nie stresujcie sie po przeczytaniu tego - przerabiałem temat ciśnienia oleju w skodzie fabii 1,4 16V.zmieniałem olej z 10tki na 15tke , filtry oleju,popychacze, zmieniałem czujniki , poprosiłem kolesia elektryka aby mi sprawdził instalacje, czysciłem kanały olejowe w głowicy, zmieniałem pompe olejową jak juz miałem zrzucona miske olejową to nawet załozyłem nowe panewki korbowe,ale nie rzuciłem sie na główne tylko dalej szukałem. chyba z 6 miesiecy dodchodziłem co jest w5 i doszedłęm jeszcze raz zwaliłem miche oleju i odkręciłem stopy główne wału korbowego i co zobaczyłem - zajechane panewki główne,od czego?? sam nie wiem.koniec tematu a dlaczego , ponieważ blok jest aluminiowy a nawet skoda nie przywiduje wymiany panewek.nie ma panewek do regeneracji. facet kupił samochód od dziadka ale dziadek był chyba tak zdolny ze wlał motoDr'a do silnika i sprzedał auto. a ze skadzianka trafiła do mnie na wymiane oleju no i herezja sie zaczeła... sorka za długi post ;-)

[ Dodano: 2008-07-04, 10:00 ]
Qcyk, mozesz jeżdzić na ryzykanta, odłącz sobie czujnik zrób kabelek z końcówkami i zmasuj go. juz ci wtedy w zyciu nie piśnie.


Witam!!
mam prośbę,czy mógłbyś mi pomóc i mniej a więcej napisał jak odłączyć ten czujnik,jak zrobić kabelek z końcówkami i jak zmsować żeby już nie piszczało???
Bedę wdzięczny za odp.!!!!!
pozdro!!!
nowaK
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 16 sie 2008, o 19:42
Lokalizacja: okolice

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 42 gości