Moderator: Moderator
Glonek_krk napisał(a):Wlasnie sprawdzalem czujniki i dalej pika.. ale jak widze pelno ludzi ma poblemy z tym jak sie robi cieplo.. moze to wina oleju.. mam przejechane 250tys km i wlewam 15W 40 Mobila czy zmienic go?
Legionista napisał(a):Glonek_krk napisał(a):Wlasnie sprawdzalem czujniki i dalej pika.. ale jak widze pelno ludzi ma poblemy z tym jak sie robi cieplo.. moze to wina oleju.. mam przejechane 250tys km i wlewam 15W 40 Mobila czy zmienic go?
sprawdzić a wymienic na nowe lepsze to róznica, mój stary miał przelatane cos około 230 tys i miał mineralny i zaczeło pikac wynieniłem czujniki i było ok...
Pozdrawiam
Toldi napisał(a):U mnie tak się pojawia. Jak przegazuje na trasie (mam 1.6 ABU) i potem zejdę na niższe obroty, to szczególnie gdy jest ciepło to czujnik wariuje. Chodzi o to że pompa nie jest w stanie utrzymać odpowiedniego ciśnienia ponieważ olej od temparatury się rozcieńcza.
Moje rady:
1. Zmień olej na Shella'a albo chociaż na Castrola (choć u mnie w serwisie VW do takich aut cały czas leją syntetyk ja sam mam mineralke, ale wracam na półsyntetyk).
2. Zmień filtr (jeżeli masz Filtrona). Kup sobie np. filtr Mann'a. Podobno Filtrony nie lubią się z silnikami Golfa. Tak słyszałem.
Daj znać czy podziałało.
Toldi napisał(a):Wiesz, różnie mówią. Jedni, że jak jeździsz na mineralce to już nie wejdziesz "wyżej" bo rozszczelnisz silnik - chyba że wszystkie uszczelki i simmeringi chcesz wymieniać . A mój mechanik powiedział, że warto w moim przypadku wlać półsyntetyk, że nic się nie stanie: We'll see
Ale ja chce zaryzykować i półsyntetyk będę wlewać, bo teraz jestem na mineralce. Półsyntetyk posiada może 25-30% oleju syntetyku, reszta to mineralny.
Jak lejesz mineralke i chcesz dalej ją lać to wlej 15W40 Shella. Jest podobno najlepszą firmą. Castrol podobno też dobry, choć tutaj znowu są różne zdania.
Twój wybór. Jak masz jakiegoś znajomego mechanika, to niech zobaczy Twój silnik i niech Ci poradzi.
[ Dodano: 2009-05-05, 20:19 ]
Znam parę "przypadków" golfów które takie różne akcje robią, ale to kwestia głównie oleju i filtów. Pompa to rzecz która na końcu nawala, i która niestety też trochę kosztuje - u mnie w sklepie do mojego babka powiedziała coś koło 500 (ORI)
Toldi napisał(a):Przecież Ty masz mineralke teraz wlaną nie?
A co do zimy: chodzi o to, że w zimie po pierwsze temperatura na zewnątrz jest niższa a pozatym nie żyłujesz ostro silnika, tylko jeździ się zazwyczaj wolniej. Też miałem "przerwe" przez zimę.
Oleje masz trzy rodzaje:
syntetyk
półsyntetyk
mineralka
Najlepsze to syntetyki, bo mają właściwości czyszczące i wypłukujące blok silnika z wszelkich syfów.
Półsyntetyk to przejściówka.
Mineralka nie ma właściwości czyszczących i pozostawia mineralny osad w silniku, który "uszczelnia" go. Jak jeździsz na mineralce i wlejesz pełny syntetyk to wypłucze Ci blok silnika i rozszczelni, tzn. gdzie tylko będzie mógł to olej będzie ciec.
Dlatego odradzam syntetyk (chyba że tak jak mówiłem chcesz wymieniać uszczelki i simmeringi wszystkie, ale to są koszta)
Możesz spróbować półsyntetyk, albo zostać na mineralce, ale kup lepszy olej. Podobno Mobil nie jest taki wspaniały. Odradzam też mineralke Lotosa. Kup Shella i filtr Man'a i zobacz. Jak dalej to będzie to czujniki, albo pompa.
Jaki masz przebieg i rok?
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości