Problem z czujnikiem oleju/ Pomóżcie

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Problem z czujnikiem oleju/ Pomóżcie

Postprzez Glonek_krk » 4 maja 2009, o 23:16

Witam w pierwszej kolejnosci chce byście wiedzieli ze patrzylem na wszytkie tematy z tym zwiazane ale nie moge nic na to poradzic moze ktos mial taki przypadek.. mianowicie. We wrzesniu ubieglego roku czujnik piszczal i dawal mi o sobie znac podczas jazdy (zaznaczam ze olej byl tyle ile powinno go byc) po czym wymienilem oba czujniki (niebieski i bialy) i do przed wczoraj byl spokoj. Dalem koledze podjechac ok 200km i po jakis 20km zaczol piszczec od nowa olej jest nawet kapke za duzo a przez cala zime nie bylo z nimi problemu. Ostatnio patrzylem byly oba goraca(moze maja byc przepraszam ale sie nie znam na tyle). Czy jest prawdopodobienstwo ze to one znow sie zepsuly?? zaznaczam ze byly one nie najlepszej marki podajze 7zl za 1 szt placilem. Jesli by nie byly to one to co? ale skoro jezdzilem cala zime i nic sie nie dzialo wiec co moze byc innego? Bardzo prosze o pomoc auto mi jest potrzebne w pracy a nie zabardzo mam czas podjechac do mechanika.
Glonek_krk
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 4 maja 2009, o 23:06
Lokalizacja: Kraków

Problem z czujnikiem oleju/ Pomóżcie

 

Postprzez Legionista » 5 maja 2009, o 07:36

Glonek_krk, Pewnie ze jest prawdopodobienstwo ze Czujnik padł, weż pod uwage ze on kosztował 7 zł a nie 15 lub 20 zł, teraz wymien na te lepsze i bedziesz miał po kłopocie,


Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Legionista
Members
 
Posty: 2202
Dołączył(a): 30 gru 2008, o 15:49
Lokalizacja: SFD

Postprzez Glonek_krk » 5 maja 2009, o 16:37

Wlasnie sprawdzalem czujniki i dalej pika.. ale jak widze pelno ludzi ma poblemy z tym jak sie robi cieplo.. moze to wina oleju.. mam przejechane 250tys km i wlewam 15W 40 Mobila czy zmienic go?
Glonek_krk
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 4 maja 2009, o 23:06
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Legionista » 5 maja 2009, o 17:58

Glonek_krk napisał(a):Wlasnie sprawdzalem czujniki i dalej pika.. ale jak widze pelno ludzi ma poblemy z tym jak sie robi cieplo.. moze to wina oleju.. mam przejechane 250tys km i wlewam 15W 40 Mobila czy zmienic go?


sprawdzić a wymienic na nowe lepsze to róznica, mój stary miał przelatane cos około 230 tys i miał mineralny i zaczeło pikac wynieniłem czujniki i było ok...
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Legionista
Members
 
Posty: 2202
Dołączył(a): 30 gru 2008, o 15:49
Lokalizacja: SFD

Postprzez Toldi » 5 maja 2009, o 18:19

U mnie tak się pojawia. Jak przegazuje na trasie (mam 1.6 ABU) i potem zejdę na niższe obroty, to szczególnie gdy jest ciepło to czujnik wariuje. Chodzi o to że pompa nie jest w stanie utrzymać odpowiedniego ciśnienia ponieważ olej od temparatury się rozcieńcza.

Moje rady:

1. Zmień olej na Shella'a albo chociaż na Castrola (choć u mnie w serwisie VW do takich aut cały czas leją syntetyk -> ja sam mam mineralke, ale wracam na półsyntetyk).

2. Zmień filtr (jeżeli masz Filtrona). Kup sobie np. filtr Mann'a. Podobno Filtrony nie lubią się z silnikami Golfa. Tak słyszałem.

Daj znać czy podziałało.
Avatar użytkownika
Toldi
Badacz tematu
 
Posty: 221
Dołączył(a): 24 lis 2007, o 18:07
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez Glonek_krk » 5 maja 2009, o 20:05

Legionista napisał(a):
Glonek_krk napisał(a):Wlasnie sprawdzalem czujniki i dalej pika.. ale jak widze pelno ludzi ma poblemy z tym jak sie robi cieplo.. moze to wina oleju.. mam przejechane 250tys km i wlewam 15W 40 Mobila czy zmienic go?


sprawdzić a wymienic na nowe lepsze to róznica, mój stary miał przelatane cos około 230 tys i miał mineralny i zaczeło pikac wynieniłem czujniki i było ok...
Pozdrawiam


przepraszam moj blad mialem na mysli ze wymienilem i pika dalej..

[ Dodano: 2009-05-05, 20:09 ]
Toldi napisał(a):U mnie tak się pojawia. Jak przegazuje na trasie (mam 1.6 ABU) i potem zejdę na niższe obroty, to szczególnie gdy jest ciepło to czujnik wariuje. Chodzi o to że pompa nie jest w stanie utrzymać odpowiedniego ciśnienia ponieważ olej od temparatury się rozcieńcza.

Moje rady:

1. Zmień olej na Shella'a albo chociaż na Castrola (choć u mnie w serwisie VW do takich aut cały czas leją syntetyk -> ja sam mam mineralke, ale wracam na półsyntetyk).

2. Zmień filtr (jeżeli masz Filtrona). Kup sobie np. filtr Mann'a. Podobno Filtrony nie lubią się z silnikami Golfa. Tak słyszałem.

Daj znać czy podziałało.


a powiedz mi Shell mineralke czy syntetyk?? on ma jakies oznaczenia(typu 15 czy 10W 40?? a mobila jest niedobry na taka pogode czy jak?

co do filtra jutro Ci powiem jakiej jest marki. Dzieki za rade, czyli to nie koniecznie pompa jest zwalona?? tylko ogolnie golfy tak maja?
Glonek_krk
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 4 maja 2009, o 23:06
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Toldi » 5 maja 2009, o 20:17

Wiesz, różnie mówią. Jedni, że jak jeździsz na mineralce to już nie wejdziesz "wyżej" bo rozszczelnisz silnik - chyba że wszystkie uszczelki i simmeringi chcesz wymieniać :lol: . A mój mechanik powiedział, że warto w moim przypadku wlać półsyntetyk, że nic się nie stanie: We'll see :lol:

Ale ja chce zaryzykować i półsyntetyk będę wlewać, bo teraz jestem na mineralce. Półsyntetyk posiada może 25-30% oleju syntetyku, reszta to mineralny.

Jak lejesz mineralke i chcesz dalej ją lać to wlej 15W40 Shella. Jest podobno najlepszą firmą. Castrol podobno też dobry, choć tutaj znowu są różne zdania.

Twój wybór. Jak masz jakiegoś znajomego mechanika, to niech zobaczy Twój silnik i niech Ci poradzi.

[ Dodano: 2009-05-05, 20:19 ]
Znam parę "przypadków" golfów które takie różne akcje robią, ale to kwestia głównie oleju i filtów. Pompa to rzecz która na końcu nawala, i która niestety też trochę kosztuje - u mnie w sklepie do mojego babka powiedziała coś koło 500 (ORI)
Avatar użytkownika
Toldi
Badacz tematu
 
Posty: 221
Dołączył(a): 24 lis 2007, o 18:07
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez Glonek_krk » 5 maja 2009, o 20:23

Toldi napisał(a):Wiesz, różnie mówią. Jedni, że jak jeździsz na mineralce to już nie wejdziesz "wyżej" bo rozszczelnisz silnik - chyba że wszystkie uszczelki i simmeringi chcesz wymieniać :lol: . A mój mechanik powiedział, że warto w moim przypadku wlać półsyntetyk, że nic się nie stanie: We'll see :lol:

Ale ja chce zaryzykować i półsyntetyk będę wlewać, bo teraz jestem na mineralce. Półsyntetyk posiada może 25-30% oleju syntetyku, reszta to mineralny.

Jak lejesz mineralke i chcesz dalej ją lać to wlej 15W40 Shella. Jest podobno najlepszą firmą. Castrol podobno też dobry, choć tutaj znowu są różne zdania.

Twój wybór. Jak masz jakiegoś znajomego mechanika, to niech zobaczy Twój silnik i niech Ci poradzi.

[ Dodano: 2009-05-05, 20:19 ]
Znam parę "przypadków" golfów które takie różne akcje robią, ale to kwestia głównie oleju i filtów. Pompa to rzecz która na końcu nawala, i która niestety też trochę kosztuje - u mnie w sklepie do mojego babka powiedziała coś koło 500 (ORI)


Tak ale czy gdyby to byla pompa to mialby przerwe przez zime od pikania??

czyli mowisz zeby lac mineralke shella 15W 40?? A powiedz mi bo szczerze to jestem w tym zielony czy po wlaniu tego oleju jakos zywotnosc silnika sie skraca czy cos w tym stylu ze sa jakies skutki uboczne?
Glonek_krk
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 4 maja 2009, o 23:06
Lokalizacja: Kraków

Postprzez ROMAN FORYS » 5 maja 2009, o 20:42

Glonek_krk, ROWNIEZ PROPONUJE WYMIANE OBU CZUJNIKOW CISNIENIA OLEJU NA MARKOWE ORGINAŁ W ASO VW TO OK 35 ZL I BEDZIESZ MIAL SPOKÓJ ,CZUJNIK Z 7 ZL MOZNA ZASTOSOWAC AWARYJNIE :ok:
ROMAN FORYS
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 4 maja 2009, o 15:57
Lokalizacja: KRAKOW

Postprzez Toldi » 5 maja 2009, o 21:44

Przecież Ty masz mineralke teraz wlaną nie?

A co do zimy: chodzi o to, że w zimie po pierwsze temperatura na zewnątrz jest niższa a pozatym nie żyłujesz ostro silnika, tylko jeździ się zazwyczaj wolniej. Też miałem "przerwe" przez zimę.

Oleje masz trzy rodzaje:
syntetyk
półsyntetyk
mineralka

Najlepsze to syntetyki, bo mają właściwości czyszczące i wypłukujące blok silnika z wszelkich syfów.
Półsyntetyk to przejściówka.
Mineralka nie ma właściwości czyszczących i pozostawia mineralny osad w silniku, który "uszczelnia" go. Jak jeździsz na mineralce i wlejesz pełny syntetyk to wypłucze Ci blok silnika i rozszczelni, tzn. gdzie tylko będzie mógł to olej będzie ciec.

Dlatego odradzam syntetyk (chyba że tak jak mówiłem chcesz wymieniać uszczelki i simmeringi wszystkie, ale to są koszta)

Możesz spróbować półsyntetyk, albo zostać na mineralce, ale kup lepszy olej. Podobno Mobil nie jest taki wspaniały. Odradzam też mineralke Lotosa. Kup Shella i filtr Man'a i zobacz. Jak dalej to będzie to czujniki, albo pompa.

Jaki masz przebieg i rok?
Avatar użytkownika
Toldi
Badacz tematu
 
Posty: 221
Dołączył(a): 24 lis 2007, o 18:07
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez Glonek_krk » 5 maja 2009, o 22:28

Toldi napisał(a):Przecież Ty masz mineralke teraz wlaną nie?

A co do zimy: chodzi o to, że w zimie po pierwsze temperatura na zewnątrz jest niższa a pozatym nie żyłujesz ostro silnika, tylko jeździ się zazwyczaj wolniej. Też miałem "przerwe" przez zimę.

Oleje masz trzy rodzaje:
syntetyk
półsyntetyk
mineralka

Najlepsze to syntetyki, bo mają właściwości czyszczące i wypłukujące blok silnika z wszelkich syfów.
Półsyntetyk to przejściówka.
Mineralka nie ma właściwości czyszczących i pozostawia mineralny osad w silniku, który "uszczelnia" go. Jak jeździsz na mineralce i wlejesz pełny syntetyk to wypłucze Ci blok silnika i rozszczelni, tzn. gdzie tylko będzie mógł to olej będzie ciec.

Dlatego odradzam syntetyk (chyba że tak jak mówiłem chcesz wymieniać uszczelki i simmeringi wszystkie, ale to są koszta)

Możesz spróbować półsyntetyk, albo zostać na mineralce, ale kup lepszy olej. Podobno Mobil nie jest taki wspaniały. Odradzam też mineralke Lotosa. Kup Shella i filtr Man'a i zobacz. Jak dalej to będzie to czujniki, albo pompa.

Jaki masz przebieg i rok?


no tak mineralke mobila... to wlac taka sama tylko Shella tak? rok 94 i przebieg 250tys km.
Glonek_krk
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 4 maja 2009, o 23:06
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Toldi » 5 maja 2009, o 23:09

ja też coś koło tego mam.

Ja jeżdże na mineralce bo ktoś wcześniej to wlał ale wracam na półsyntetyk.

Dla Ciebie moja rada - wlej albo mineralke, albo możesz zaryzykować półsyntetyk. Może skonsultuj to z mechanikiem? A jakim stanie masz uszczelki? Cieknie gdzieś silnik? I wlej Shella.
Avatar użytkownika
Toldi
Badacz tematu
 
Posty: 221
Dołączył(a): 24 lis 2007, o 18:07
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości