pablomed napisał(a):Piszczyk uruchamia tylko biały
Czyli skoro nie piszczy, to ciśnienie na wysokich obrotach jest ok (bo przecież sygnał z białego czujnika jest brany pod uwagę przy wysokich obrotach)
pablomed napisał(a):sprawdź kabel lub wymień czujnik brązowy
Mam założony czujnik niebieski (podobno jest jaki sam jak brązowy) a co do kabla... Może być z nim coś nie tak, bo przypomina mi się że jakieś kostki pod bezpiecznikami były rozpięte. Z tego co pamiętam to była to niebieska wtyczka. Nie wiem czy dobrze zrobiłem ale wpiąłem ją w niebieskie wolne gniazdo. Było tam kilka pinów i coś czuję że źle ją podłączyłem.
Tak w ogóle to czy ktoś z was ma schemat połączeń kabli pod bezpiecznikami? Temat który jest dostępny w poradach niewiele wyjaśnia, bo wydaje mi się, że u mnie te gniazda ze schematu są trochę inaczej umiejscowione... Ponad płytką z przekaźnikami są jeszcze dodatkowe plastikowe gniazda w różnych kolorach, których nie ma na schemacie
http://www.golf3.pl/topics28/skrzynka-b ... t12501.htm
[ Dodano: 2010-02-04, 14:47 ]
Problem rozwiązany. Wymieniłem całą tą podstawę filtra i biały czujnik ciśnienia bo przez niego też uciekał olej.
Ale nadal mam problem z migającą kontrolką oleju na wolnych obrotach. Sprawdziłem miernikiem czujniki przy zgaszonym silniku a później przy pracującym silniku. Czujniki pracują jak należy: jeden się zwiera a drugi rozwiera po uruchomieniu silnika. Czyli wnioskuję że ciśnienie jest ok.
Następnie postanowiłem sprawdzić okablowanie. Odkręciłem zegary, odpiąłem wtyczkę i sprawdzałem sygnały na pinach (wg schematu są to piny 8 i 9) tej wtyczki. I okazało się żet eż wszystko jest ok. Tzn przy zgaszonym silniku jeden z tych pinów czujnik ciśnienia zwierał do masy, natomiast drugi z nich sygnalizował rozwarcie czujnika. Po odpaleniu silnika sytuacja się odwróciła, tzn ten który wcześniej był zwarty do masy (poprzez czujnik) teraz sygnalizował rozwarcie, a ten który wcześniej był rozwarty, teraz zwarł się do masy. Wynika z tego że ciśnienie jest ok i że czujniki i okablowanie są sprawne. Winna mrugającej kontrolce jest więc deska z zgarami...
Czy ktoś może spotkał się z takim przypadkiem? Wiecie może jak rozwiązać ten problem? Zaznaczam że jakiś czas temu wymieniałem już liczniki, bo podejrzewałem ich niesprawność. Po włożeniu innych zegarów problem nie ustąpił