Problem z filtrem oleju

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Problem z filtrem oleju

Postprzez BORYSKA » 31 sty 2010, o 17:25

Witam.

Świeżo wyremontowany silnik, nowa pompa oleju, nowe czujniki, uszczelki, olej mineralny a ten czerwony metalowy drań nadal pokazuje mi, że ma za małe ciśnienie oleju... :-x
Na dodatek pojawił się spory wyciek oleju w miejscu gdzie podstawa filtru styka się z blokiem silnika.
Pytanie brzmi: po pierwsze, czy prócz zaworu przelewowego w pompie olejowej jest jeszcze zawór bezpieczeństwa w podstawie filtra oleju?Po drugie, czemu pomimo wymiany uszczelki pojawił się ten wyciek (raczej rzeka...) oleju. Nie wiem czemu ale te uszczelki które kupiłem w sklepie wyglądały podejrzanie. Nie były wykonane z gumy ale z cienkiej blachy. I nie wiem czemu w woreczku były fabrycznie zapakowane dwie uszczelki, skoro pod filtrem powinna być jedna (chyba...).
Dowolne urządzenie, uszkodzone w dowolny sposób (z wyjątkiem całkowitego zniszczenia),będzie doskonale działało w obecności wykwalifikowanego personelu naprawczego. :-)
Avatar użytkownika
BORYSKA
Badacz tematu
 
Posty: 235
Dołączył(a): 26 lis 2008, o 18:04
Lokalizacja: Okolice Krakowa... KPR

Problem z filtrem oleju

 

Postprzez piotrus23 » 31 sty 2010, o 17:57

moze blok ma wżery czy cos daj tam silnikonu a co do kontrolki skoro ma taki wyciek to cisnienie gubi
Avatar użytkownika
piotrus23
Members
 
Posty: 577
Dołączył(a): 15 paź 2007, o 20:45
Lokalizacja: malbork

Postprzez BORYSKA » 31 sty 2010, o 18:05

piotrus23 napisał(a):skoro ma taki wyciek to cisnienie gubi

piotrus23, ale kontrolka mrugała nawet na zimnym silniku gdy olej był gęsty i stamtąd jeszcze nie wyciekał
Dowolne urządzenie, uszkodzone w dowolny sposób (z wyjątkiem całkowitego zniszczenia),będzie doskonale działało w obecności wykwalifikowanego personelu naprawczego. :-)
Avatar użytkownika
BORYSKA
Badacz tematu
 
Posty: 235
Dołączył(a): 26 lis 2008, o 18:04
Lokalizacja: Okolice Krakowa... KPR

Postprzez Goral1985 » 31 sty 2010, o 18:59

Moze poza tematem ale dziwi mnie czemu masz olej Mineralny do swiezo wyremontowanego silnika????? moze masz cos zapchane skoro leje ci sie olej??? nie ma sily pchac i wyrzuca gdzie ma najlatwiej????
Avatar użytkownika
Goral1985
Badacz tematu
 
Posty: 300
Dołączył(a): 22 gru 2009, o 19:48
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Postprzez BORYSKA » 31 sty 2010, o 19:14

Goral1985 napisał(a):nie ma sily pchac i wyrzuca gdzie ma najlatwiej????


Chyba wtedy nie powinna mrugać kontrolka ciśnienia...

[ Dodano: 2010-01-31, 18:21 ]
W załączniku fragment budowy zespołu filtra zaczerpnięty z ETKi. Czy zawór (dławik) oznaczony na czerwono działa podobnie jak zawór bezpieczeństwa w pompie oleju? Tzn czy wadliwe działanie tego elementu może skutkować niskim ciśnieniem oleju w układzie? Do czego służy ten zawór?
Dowolne urządzenie, uszkodzone w dowolny sposób (z wyjątkiem całkowitego zniszczenia),będzie doskonale działało w obecności wykwalifikowanego personelu naprawczego. :-)
Avatar użytkownika
BORYSKA
Badacz tematu
 
Posty: 235
Dołączył(a): 26 lis 2008, o 18:04
Lokalizacja: Okolice Krakowa... KPR

Postprzez piotrus23 » 1 lut 2010, o 00:30

BORYSKA napisał(a):
piotrus23 napisał(a):skoro ma taki wyciek to cisnienie gubi

piotrus23, ale kontrolka mrugała nawet na zimnym silniku gdy olej był gęsty i stamtąd jeszcze nie wyciekał
jak jest zimny olej to tym bardziej bedzie migac co dokładnie robiles w silniku
Avatar użytkownika
piotrus23
Members
 
Posty: 577
Dołączył(a): 15 paź 2007, o 20:45
Lokalizacja: malbork

Postprzez BORYSKA » 1 lut 2010, o 20:39

Wstawiłem kompletny blok z innego silnika (który dobrze sprawował się do samego końca), splanowałem głowicę i sprawdziłem ją ciśnieniowo, wymieniłem wszystkie uszczelniacze (te na zaworach też), włożyłem nową pompę oleju i wody, wymieniłem popychacze, czujniki ciśnienia, wymieniłem uszczelkę pod głowicą, filtr oleju, tą nieszczęsną uszczelkę pod podstawą filtru oleju (czy ona na pewno ma być metalowa?).
A kontrolka oleju jak migała, tak miga. Zaznaczam że dzieje się tak tylko na niższych obrotach, na wysokich kontrolka przestaje migać. Ciekawe jest też to, że ani razu nie załączył mi się brzęczyk a z tego co wiem, brak ciśnienia oleju powoduje jego reakcję. Zaczynam podejrzewać, że jest coś nie tak z okablowaniem... Jutro jadę do pracy ale w środę mam wolne, więc wpadnę chyba do Golfera z miernikiem.
Powiedzcie mi chłopaki który czujnik ciśnienia jest rozwierny a który zwierny i które przewody mają być podłączone do poszczególnych czujników
Dowolne urządzenie, uszkodzone w dowolny sposób (z wyjątkiem całkowitego zniszczenia),będzie doskonale działało w obecności wykwalifikowanego personelu naprawczego. :-)
Avatar użytkownika
BORYSKA
Badacz tematu
 
Posty: 235
Dołączył(a): 26 lis 2008, o 18:04
Lokalizacja: Okolice Krakowa... KPR

Postprzez pablomed » 1 lut 2010, o 23:00

brązowy zwierny, biały rozwierny. Piszczyk uruchamia tylko biały, sprawdź kabel lub wymień czujnik brązowy
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez adam458 » 2 lut 2010, o 12:27

Jak juz ogarniesz silnik i go dotrzesz, to zmien olej na 10w
adam458
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 14 lis 2009, o 19:54
Lokalizacja: Chełmek

Postprzez BORYSKA » 2 lut 2010, o 20:48

pablomed napisał(a):Piszczyk uruchamia tylko biały


Czyli skoro nie piszczy, to ciśnienie na wysokich obrotach jest ok (bo przecież sygnał z białego czujnika jest brany pod uwagę przy wysokich obrotach)

pablomed napisał(a):sprawdź kabel lub wymień czujnik brązowy


Mam założony czujnik niebieski (podobno jest jaki sam jak brązowy) a co do kabla... Może być z nim coś nie tak, bo przypomina mi się że jakieś kostki pod bezpiecznikami były rozpięte. Z tego co pamiętam to była to niebieska wtyczka. Nie wiem czy dobrze zrobiłem ale wpiąłem ją w niebieskie wolne gniazdo. Było tam kilka pinów i coś czuję że źle ją podłączyłem.
Tak w ogóle to czy ktoś z was ma schemat połączeń kabli pod bezpiecznikami? Temat który jest dostępny w poradach niewiele wyjaśnia, bo wydaje mi się, że u mnie te gniazda ze schematu są trochę inaczej umiejscowione... Ponad płytką z przekaźnikami są jeszcze dodatkowe plastikowe gniazda w różnych kolorach, których nie ma na schemacie
:arrow: http://www.golf3.pl/topics28/skrzynka-b ... t12501.htm

[ Dodano: 2010-02-04, 14:47 ]
Problem rozwiązany. Wymieniłem całą tą podstawę filtra i biały czujnik ciśnienia bo przez niego też uciekał olej.
Ale nadal mam problem z migającą kontrolką oleju na wolnych obrotach. Sprawdziłem miernikiem czujniki przy zgaszonym silniku a później przy pracującym silniku. Czujniki pracują jak należy: jeden się zwiera a drugi rozwiera po uruchomieniu silnika. Czyli wnioskuję że ciśnienie jest ok.

Następnie postanowiłem sprawdzić okablowanie. Odkręciłem zegary, odpiąłem wtyczkę i sprawdzałem sygnały na pinach (wg schematu są to piny 8 i 9) tej wtyczki. I okazało się żet eż wszystko jest ok. Tzn przy zgaszonym silniku jeden z tych pinów czujnik ciśnienia zwierał do masy, natomiast drugi z nich sygnalizował rozwarcie czujnika. Po odpaleniu silnika sytuacja się odwróciła, tzn ten który wcześniej był zwarty do masy (poprzez czujnik) teraz sygnalizował rozwarcie, a ten który wcześniej był rozwarty, teraz zwarł się do masy. Wynika z tego że ciśnienie jest ok i że czujniki i okablowanie są sprawne. Winna mrugającej kontrolce jest więc deska z zgarami...

Czy ktoś może spotkał się z takim przypadkiem? Wiecie może jak rozwiązać ten problem? Zaznaczam że jakiś czas temu wymieniałem już liczniki, bo podejrzewałem ich niesprawność. Po włożeniu innych zegarów problem nie ustąpił
Dowolne urządzenie, uszkodzone w dowolny sposób (z wyjątkiem całkowitego zniszczenia),będzie doskonale działało w obecności wykwalifikowanego personelu naprawczego. :-)
Avatar użytkownika
BORYSKA
Badacz tematu
 
Posty: 235
Dołączył(a): 26 lis 2008, o 18:04
Lokalizacja: Okolice Krakowa... KPR


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 39 gości