problem z gaśnięciem rozwiązany ale...

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

problem z gaśnięciem rozwiązany ale...

Postprzez paniczxl » 5 sty 2009, o 19:10

Witam.
Problem rozwiązany. Mechanik wymienił mi czujnik halla, przeczyścił styki w kostce takiej okrągłej co dużo kabli się schodzi, przyśpieszył trochę zapłon no i auto przestało gasnąć. Tylko że ojciec próbował sam naprawić przed mechanikiem i coś mówił ze podkręcił obroty trochę. I teraz mam tak że auto nie gaśnie,nie ma problemów tylko że jak zatrzymam się,to obroty mam na ciepłym silniku tak ok 800 i jak nic nie robię to wskakują na 1000 1100 i zaraz wracają do 800. Jest jakaś regulacja obrotów żeby to zmienić. Niby nie problem ale wkurza mnie.
Macie jakieś pomysły?
paniczxl
Czytacz
 
Posty: 42
Dołączył(a): 17 mar 2008, o 19:47
Lokalizacja: Białystok

problem z gaśnięciem rozwiązany ale...

 

Postprzez mani51 » 5 sty 2009, o 21:17

paniczxl napisał(a):Tylko że ojciec próbował sam naprawić przed mechanikiem i coś mówił ze podkręcił obroty trochę


w tym silniku nie da się regulować obrotów biegu jałowego bo tym steruje komputer za pomocą silnika krokowego więc nie wiem co Twój ojciec tam pokręcił...a jeśli obroty falują to znaczy że coś jest nie tak, np lewe powietrze albo krokowy...trzeba podpiąć pod komputer - jak będzie coś z elektroniką to pokaże jakiś błąd a jak nic nie pokaże to trzeba szukać nieszczelności
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez KristoF » 5 sty 2009, o 21:36

jedyne co mógł pokręcić to śrubkę przy przepustnicy od stycznika biegu jałowego(to cięgno do którego wchodzi linka).
TYLKO że TEJ śrubki się NIE RUSZA.Później sterownik silnika dostaje dziwaczny sygnał z potencjometru przepstnicy i nie wie co ma zrobić.Nie wiem jak to zrobisz ale ta śrubke trzeba wkręcić tak jak była.
Takim sposobem sie ustawiało obroty ale w MALUCHU gdzie był gaźnik a nie w Golfie co ma wtrysk benzyny :-x .
Był Golf3- największy błąd mojego życia...
a teraz...
Elegancja, komfort , nienaganna jakość i aksamitnie pracujący silnik Millera ;]
KristoF
Members
 
Posty: 675
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 13:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez paniczxl » 6 sty 2009, o 09:30

No właśnie tego się boję. Mógł coś pokręcić i teraz głupieje bo raz jest normalnie 750-800 obrotów a zaraz 1000-1100 i tak sobie ustawia jak chce. tylko jak mam teraz ustawić tak jak było,wie ktoś może?
paniczxl
Czytacz
 
Posty: 42
Dołączył(a): 17 mar 2008, o 19:47
Lokalizacja: Białystok

Postprzez pogo84 » 6 sty 2009, o 11:30

co wy piszecie za bzdury poprostu przestawil zaplon podkrecil tym obroty troche, i tez jak ci gasl mogla byc wina zle ustawionego rozrzadu ja tak samo mialem i bylem u dobrego mechanika i to byla usterka ustawil dobrze i juz nie gasnie np. podczas dojezdzania do skrzyzowania i gwałtwnijszym hamowaniem tak mialem wczesniej
pogo84
Badacz tematu
 
Posty: 194
Dołączył(a): 2 paź 2007, o 18:29
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez paniczxl » 6 sty 2009, o 11:50

No mechanik wymienił mi czujnik halla i przyśpieszył zapłon tylko pojawił sie problem z obrotami.żeby one cały czas były na jednym poziomie to bym wiedział że mechanik tak zrobił ale one zmieniają się jak chcą między 750 a 1100 a wcześniej tak nie miałem i szukam przyczyny. Jak już ssanie się wyłączy i silnik zagrzeje to obroty mam 750-800 czyli normalnie, ale nie cały czas, zatrzymuje się na światłach ściągam nogę z gazu to obroty mi rosną same do 1000 -1100 potem spadają i tak sobie się wahają. Według mnie tak nie powinno być. Ojciec próbował rozwiązać problem przed mechanikiem i coś mówił że obroty przyśpieszył dlatego nie wiem czy te obroty to przez mechanika czy przez ojca?
paniczxl
Czytacz
 
Posty: 42
Dołączył(a): 17 mar 2008, o 19:47
Lokalizacja: Białystok

Postprzez pogo84 » 6 sty 2009, o 11:57

moim zdaniem przez ojca :) za bardzo podkrecil powiedz ojcowi zeby troche zmnijszyl pewnie wie gdzie to sie przesawia jak podkrecil , to zaraz przy kopule zaplony tam gdze te kable sie schodza najlepiej postawic kreske jak bedzie ruszal zaplonem i miec odniesienie ile sie przestawilo
pogo84
Badacz tematu
 
Posty: 194
Dołączył(a): 2 paź 2007, o 18:29
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez mani51 » 6 sty 2009, o 12:01

pogo84, my nie piszemy żadnych bzdur. Jak ojciecpaniczxl, pokręcił tą śrubką opierającą się o trzpień krokowca to sterownik teraz zgłupiał bo nie zgadza mu się stopień otwarcia przepustnicy z położeniem trzpienia silnika krokowego. Tylko trzeba być pewnym że on to ruszał, jeśli tak to tu masz opis jak to ustawić

Obrazek
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez pogo84 » 6 sty 2009, o 12:03

dobra najpierw niech ojca sie spyta gdzie krecil a pozniej bedziemy pisac co my kazemy pokrecic :)
pogo84
Badacz tematu
 
Posty: 194
Dołączył(a): 2 paź 2007, o 18:29
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez mani51 » 6 sty 2009, o 12:05

jak mechanik ustawił zapłon to po co każesz mu to ruszać. Przecież to że ojciec wcześniej go przestawił (jeśli przestawił) nie miało wpływu na to jak ustawił go mechanik...a poza tym paniczxl, jak byłeś u mechanika i masz teraz jakieś zastrzeżenia to jedź do niego i niech poprawia tylko mu powiedz co było grzebane a najlepiej weż ojca ze sobą niech się tłumaczy jak taki mądry że bierze się za coś czego nie rozumie - bez obrazy oczywiście bo sam tak robię :-P
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez paniczxl » 6 sty 2009, o 12:11

tak tylko że mechanik jest 200km stąd a ojciec do niczego się nie przyzna heheh. Nie wiem zapytam się gdzie on tam podkręcał te obroty co mówil. Myślałem że może ktoś wie co i jak.
Dzięki, chyba że macie jeszcze jakieś inne pomysły albo ktoś miał to samo
paniczxl
Czytacz
 
Posty: 42
Dołączył(a): 17 mar 2008, o 19:47
Lokalizacja: Białystok

Postprzez pogo84 » 6 sty 2009, o 12:14

to daleko masz mechanika :) nie ma w bialymstoku zadneog mechanika? a przeciez koledzy dali ci pomysly co nalezalo by zrobic najpierw sprawdz to co pisza a pozniej jak nie pomoze nad czyms innym sie pomysli
pogo84
Badacz tematu
 
Posty: 194
Dołączył(a): 2 paź 2007, o 18:29
Lokalizacja: Warszawa

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 66 gości