Siemka, więc zaczniemy od oleju... możesz mieć stary olej, w związku z czym stracił swoją gęstość i nie daje ciśnienia jakie powinno być, po drugie sprawdź uszczelkę pod głowicą bo często płyn chłodniczy przy uszkodzonej uszczelce dostaje się do oleju rozrzedzając go. Jeżeli uszczelka jest dobra, wymień olej na mineralny, ponieważ półsyntetyk może być dla twojego silnika już zbyt rzadki i może go przepłukiwać za bardzo, a to może być właśnie jedną z przyczyn zapalania kontrolki ciśnienia oleju, chyba że chcesz zaryzykować i wlejesz półsyntetyk
. Teraz przejdźmy do twojego silnika, podałeś za mało objawów, powiedz czy kopci na niebiesko, czy widzisz ubytki oleju na bagnecie, czy odpala na "dotyk" jak jest zimny po całej nocy postoju?? To ważne. Możesz mieć już troszkę zajechany silnik, wystarczy zbyt słabe ciśnienie sprężania chociażby na jednym z cylindrów żeby zaczął tracić moc. Zmierz ciśnienie sprężania w warsztacie, porównaj z nominalnym, w książce "sam naprawiam" masz podane wartości ciśnień dla poszczególnych modeli golfa. To narazie tyle, postaraj się zrobić co ci poradziłem i napisz jak to wyszło. pozdrawiam
Nadmienię tylko że jeśli masz silnik 1.8 75ps to nie licz za bardzo na dynamikę, jeździłem tym modelem i nic szczególnego, ale jak masz 90ps to powinien się jeszcze jako tako zbierać, podaj jaką masz moc silnika albo chociaż oznaczenie to sprawa się wyjaśni