Problem z Golfem 3

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Problem z Golfem 3

Postprzez Wabart » 17 mar 2008, o 21:14

Słuchajcie mam problem z moim Golfikiem 3 GT 1996 ROKU benzyna/gaz. Jakis czas temu kilka razy strzelił mi na gazie i na benzynie. Zrobiłem przegląd instalacji gazowej - wszystko ok, wymieniłem swiece i wszystkie przewody bo były popalone i problem ustąpił. Przez 2 miesiące było ok.

Od pewnego czasu zauważyłem ze jak przekrece kluczyk to czasem sie blokuje, czasem próbuje odpalić i kręci ale jakos inaczej niż powinien i nie odpala a innym razem normalnie łąpie od razu.
Wczoraj jechałem sobie i stanąłem na swiatłach, wysprzęgliłem i nagle obroty zaczeły sobie lekko skakać, był lekki chuk (duzo bardziej cichy niż wtedy jak wczesniej mi strzelał gaz) i zgasł.

Ponieważ stałem na środku skrzyżowania to spróbowałem zapalić i po jakis 10s krecenia odpalił i pojechałem. Od wczoraj zrobilem jakies 150 km i było wszystko ok ale troche sie martwie zeby znowu nie przepalić przewodów i zalać swiec bo 2 miechy temu zapłaciłem za to 400 zł( bo ponoc trzeba pol silnika rozebrac zeby je wyminic w moim golfie)

Prosze o rade kogos doswiadczonego bo to moj pierwszy samochod i słabo sie jeszcze orientuje.
Wabart
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 3 lip 2007, o 15:34
Lokalizacja: Gdańsk

Problem z Golfem 3

 

Postprzez piotrus23 » 19 mar 2008, o 21:48

ktos ci chyba bajek na opowiadał bo jeszcze nie słyszałem zeby do wymiany przewodów i swiec trzeba było rozbierac pół silnika
Avatar użytkownika
piotrus23
Members
 
Posty: 577
Dołączył(a): 15 paź 2007, o 20:45
Lokalizacja: malbork

Postprzez K@mil » 19 mar 2008, o 22:00

hehe za wymiane swiec i kabli 400zl to ja nie wiem gdzie ty byles chyba w ASO :mrgreen:

Obrazek

:arrow: Na zolto zaznaczone miejsce swiec
:arrow: Na niebiesko miejsce kabli
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez marko1967 » 19 mar 2008, o 23:43

Wabart, przykro mi to mówić ale muszę zgodzić się z moimi przed mówcami "jakie pół śilnika i jakie 400 zł " a tak na przyszłośc pytaj najpierw na forum zaczerpnij trochę wiadomości to już nikt takiego kitu nie wciśnie pamiętaj kto pyta nie błądzi pozdrawiam ;-)
Avatar użytkownika
marko1967
Members
 
Posty: 1010
Dołączył(a): 20 sie 2007, o 19:39
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Wabart » 20 mar 2008, o 00:37

To ze trzeba rozebrać pół silnika to wiedziałem z 3 źródeł - 2 warsztatów( w tym od znajomego ojca) i od kolesia który mi serwisuje gaz. Zreszta zamieszczona przez jednego z was fotka zupłenie nie przypomina widoku mojego silnika. Wiem jak wygladają swiece i u mnie nie sa schowane. Mowili ze moim wozie swiece sa umieszczone czesciowo pod pokrywa silnika i zeby moc je wymienić to trzeba ja odkrecić.

Moj Golfik to GOLF 3 GT z 1996 roku importowany z Włoch

Ciekawe jest to co piszecie, swoją drogą słabo sie znam na wozach od tej strony i jestem ciekawy czy ktos sie nie spotkał z czyms takim, albo o tym nie słyszał. Może rzeczywscie ktos mnie orżnał i wolałbym wiedziec o tym ale jak juz wspomnialem u mnie ta puszka ze swiecami nie jest na wierzchu.

Pozdro i dzieki za komentarze
Wabart
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 3 lip 2007, o 15:34
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez miras » 20 mar 2008, o 07:47

Witaj Wabart ja mam Golfa III 1.8 GT i np. wymiana świec i kabli wysokiego napięcia to nie trwa długo a koszty świec i wymiany tego to przynajmniej połowa tego co podałeś.Pierwszy raz słysze że aby wymieniając świece i kable rozbierac silnik, na pewno nie jeden z kolesi tego forum wymienił by ci to wszystko za dwa dobre browary w 20 minut, masz złych doradców i drogiego mechanika. Ja kiedyś pisałem że są mechanicy i krwiopijcy ty trafiłeś na tego drugiego, jedz do niego i go opie..... .


Kto pyta nie błądzi.
Avatar użytkownika
miras
Czytacz
 
Posty: 78
Dołączył(a): 30 wrz 2007, o 07:53
Lokalizacja: Krośniewice

Postprzez prezesik » 21 mar 2008, o 19:08

Wymieniać należy po kolei, czyli zdejmujesz stary ze świecy i kopułki, zakładasz nowy na świecę i kopułkę, potem następny i tak wszystkie po kolei, podyktowane jest to mechanikom amatorom, aby nie pomylili kolejności przewodów, bo w przeciwnym razie nie odpalą samochodu.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Re: Problem z Golfem 3

Postprzez valenti.no » 21 mar 2008, o 21:09

Wabart napisał(a):Wczoraj jechałem sobie i stanąłem na swiatłach, wysprzęgliłem i nagle obroty zaczeły sobie lekko skakać, był lekki chuk (duzo bardziej cichy niż wtedy jak wczesniej mi strzelał gaz) i zgasł.


hmm to mi troche wygląda jakby złapał "lewe" powietrze... a co do kręcenia silnika hmmm to moze być sporo objawów- jak przekrecasz kluczyk to palą sie kontrolki (te czerwone od cisnienia oleju i ładowania?) bo moze problem tkwi w elektryce


co do wymiany świec i przewodów to jak sie walniesz to zdejmij wszysko i pamietaj o kolejnosci 1342 a na kopółce powinno być zaznaczona kolejność (zazwyczaj przeciwnie do wskazówek zegara) dobrze mowie?? czy coś pomyliłem :?: :?:
Ostatnio edytowano 21 mar 2008, o 21:13 przez valenti.no, łącznie edytowano 1 raz
valenti.no
Badacz tematu
 
Posty: 399
Dołączył(a): 16 mar 2008, o 18:36
Lokalizacja: Toruń

Postprzez rex_hunt » 21 mar 2008, o 21:12

Wabart- a może to taki silnik u Ciebie:
http://tbn0.google.com/images?q=tbn:m80 ... ki/AEK.jpg
rex_hunt
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 7 paź 2007, o 17:32
Lokalizacja: Podlaskie

Postprzez Wabart » 22 mar 2008, o 22:48

Troche słabo widać na tym zdjeciu tu lepsze zamieszczam niżej. Przyjzałem mu się i musze powiedziec ze jest dość podobne ale jednak mimo wszystko sie różni.. pokrywa silnika jest bardziej rozbudowana. Jutro pstrykne fotke mojego Golfa i wrzuce.

Dzieki wielkie wszystkim za zainteresowanie bo bardzo chetnie dowiem się czy ten mechanik zrobił mnie w ch....


Obrazek

[ Dodano: 2008-03-22, 21:22 ]
Obejrzałem dokładnie mój silnik i wygląda tak samo jak na tym zdjęciu wyżej - jedynie puszka ze swiecami jest troche niżej.

A co do problemu - od tamtej pory co pisałem przejechałem 160km i było wszystko ok. Dzis stoje na światłach i przy ruszaniu znowu lekki chuk tyle ze tym razem nie zgasł, potem jakoś leciutko nie płynnie szedł, przejechalem jeszcze kawałek i jak zjechałem to zgasł. Otworzyłem maske i na tej długiej czarnej grubej rurze po lewej stronie od silnika uszczelka była przesunięta, po tym jak ja założyłem jechalem 10km ale juz na benzynie i było ok.

Nie znam sie na nazwach niestety i cholera mnie trafia bo co ruszam to mam stresa ze stanie i nie rusze juz:/

A może ktoś zna z was jakis dobry warstat w Gdańsku gdzie znajdą przyczynę i nie zrobią mnie w bambuko;/
Wabart
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 3 lip 2007, o 15:34
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez rex_hunt » 22 mar 2008, o 23:27

Wabart, z tego co piszesz to masz taki sam silnik co ja. Do wymiany w nim świec nic nie trzeba rozbierać. Potrzeba tylko nieco dłuższy klucz bo siedzą one pod tym aluminiowym kolektorem, który widoczny jest na zdjęciu. Tak jak pisze miras, wymiana około 20 min.
A tą rurę to wyrwał ci zapewne wystrzał gazu w kolektor. Posprawdzaj ją czy jest cała bo jak nie to mogą być skaczące obroty.
rex_hunt
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 7 paź 2007, o 17:32
Lokalizacja: Podlaskie

Postprzez Wabart » 23 mar 2008, o 00:00

rex_hunt, No właśnie widze ze masz takie same parametry nawet 1.6 101km. Sprawdziłem ta rure i jest ok tylko ze to juz drugi taki strzał w przebiegu jakis 170km i to nie jest normalne. Czy masz moze jakis pomysl czym to by mogło byc spowodowane?
Wabart
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 3 lip 2007, o 15:34
Lokalizacja: Gdańsk

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości