Problem z kontolką i wskaźnikiem temperatury - 1.6 ABU

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Problem z kontolką i wskaźnikiem temperatury - 1.6 ABU

Postprzez barsliw » 22 mar 2011, o 18:01

Witam
Mam problem z migającą kontrolką temperatury oraz wskaźnikiem temperatury.
Wymieniałem w Golfiku obudowe termostatu, tą w która wchodzi kilka węży od układu chłodzenia.
W tej obudowie jest też czujnik temparatury.
Po złożeniu wszystkiego, włożeniu czujnika, podpięciu kostki i zalaniu płynem odpalam i miga kontrolka temperatury a wskazówka zasuwa w prawo na maksa jak głupia i tam zostaje.
Odłączam wtyczkę od czujnika i przestaje migac kontrolka,ale wskaźnik już nie wraca na swoje miejsce.
Zaznaczam,ze czujnik jest sprawny (zmierzony miernikiem,) temostat sprawny, wiatrak działa elegancko, w kabinie ciepełko. Płynu troche powyżej średniej ilości.
Rozebrałem zegary i dotknąłem lekko wskzaówkę wskaźnika i zaczęła wogole wariować i opadać jeszcze niżej, wiec to pewnie moja wina i bedzie wymiana.
Ale co z tą kontrolką??
barsliw
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 21 lut 2011, o 13:25
Lokalizacja: Warszawa

Problem z kontolką i wskaźnikiem temperatury - 1.6 ABU

 

Re: Problem z kontolką i wskaźnikiem temperatury - 1.6 ABU

Postprzez PabloSBT » 22 mar 2011, o 21:03

barsliw napisał(a):Witam
Mam problem z migającą kontrolką temperatury oraz wskaźnikiem temperatury.
Wymieniałem w Golfiku obudowe termostatu, tą w która wchodzi kilka węży od układu chłodzenia.
W tej obudowie jest też czujnik temparatury.
Po złożeniu wszystkiego, włożeniu czujnika, podpięciu kostki i zalaniu płynem odpalam i miga kontrolka temperatury a wskazówka zasuwa w prawo na maksa jak głupia i tam zostaje.
Odłączam wtyczkę od czujnika i przestaje migac kontrolka,ale wskaźnik już nie wraca na swoje miejsce.
Zaznaczam,ze czujnik jest sprawny (zmierzony miernikiem,) temostat sprawny, wiatrak działa elegancko, w kabinie ciepełko. Płynu troche powyżej średniej ilości.
Rozebrałem zegary i dotknąłem lekko wskzaówkę wskaźnika i zaczęła wogole wariować i opadać jeszcze niżej, wiec to pewnie moja wina i bedzie wymiana.
Ale co z tą kontrolką??

wydaje mi się że masz zwarcie we wtyczce czujnika temp albo gdzieś dalej i zwiera ci kabel bodajże 2i4 i wtedy wskazówka leci na maxa do końca
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez barsliw » 22 mar 2011, o 22:46

Ale czy to zwarcie mogło się pojawić od tak??
Wcześniej było okej. Dopiero po wymianie obudowy termostatu, po wpięciu złączki wskażnik poleciał w prawo.
A co moze być z tą kontrolką??
Jest ona też "zasilana" tym czujnikiem czy jakimś innym?

[ Dodano: 2011-03-23, 16:21 ]
No i połowicznie problem się rozwiązał. Po odłączeniu aku na noc kontrolka rano już się nie świeciła.
Wskazówka nadal milczy,ale to pewnie kwestia tego,ze przy niej majstrowałem. Trzeba bedzie podłączyć inne zegary i sprawdzić.
Dam znać jak podlącze, moze komus się przyda.
barsliw
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 21 lut 2011, o 13:25
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez PabloSBT » 23 mar 2011, o 20:30

barsliw napisał(a):Ale czy to zwarcie mogło się pojawić od tak??
Wcześniej było okej. Dopiero po wymianie obudowy termostatu, po wpięciu złączki wskażnik poleciał w prawo.
A co moze być z tą kontrolką??
Jest ona też "zasilana" tym czujnikiem czy jakimś innym?

[ Dodano: 2011-03-23, 16:21 ]
No i połowicznie problem się rozwiązał. Po odłączeniu aku na noc kontrolka rano już się nie świeciła.
Wskazówka nadal milczy,ale to pewnie kwestia tego,ze przy niej majstrowałem. Trzeba bedzie podłączyć inne zegary i sprawdzić.
Dam znać jak podlącze, moze komus się przyda.

różne cuda się zdarzają :D może szarpnąłeś i urwałeś kabelek, a jak zgasisz samochód to cały czas masz wskazówkę na max ? albo jak przekręcisz na zapłon czy dopiero jak się zagrzeje to wskazówka leci do końca ?
od kontrolki jest inny czujnik tam z tyłu silnika niedaleko świec są chyba 2 albo 3 czujniki już nie pamiętam i chyba pierwszy z prawej jest od kontrolki
a jak wymieniałeś płyn to włączyłeś w środku grzanie na max ??
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez barsliw » 24 mar 2011, o 01:39

Tak naprawde to teraz ta wskazówka leży juz po lewej stronie i ani drgnie. Ale to tak jak mówie, pewnie po tym jak rozebralem zegary i zacząłem przy niej majstrować i pewnie wtedy coś sie na amen sknociło.
A wcześniej ona nie spadała na min. nawet po odpięciu aku a co dopiero mówić o wyłączeniu zapłonu.

[ Dodano: 2011-03-24, 00:41 ]
A grzania na początku wogole nie było.
Ale po krótkiej przejażdżce zaczeło dmuchać ciepłem. Pewnie musiało się odpowietrzyć porządnie
barsliw
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 21 lut 2011, o 13:25
Lokalizacja: Warszawa

temperatura

Postprzez dlugi422 » 24 mar 2011, o 11:00

Cześć PabloSBT.mam podobny problem ze wskaznikiem temperatury. gdzie się znajduje czujnik odpowiedzialny za to (proszę o zdjęcie).z góry dziękuje
dlugi422
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 22 mar 2011, o 08:33
Lokalizacja: dolny śląsk

Postprzez PabloSBT » 24 mar 2011, o 13:41

barsliw napisał(a):Tak naprawde to teraz ta wskazówka leży juz po lewej stronie i ani drgnie. Ale to tak jak mówie, pewnie po tym jak rozebralem zegary i zacząłem przy niej majstrować i pewnie wtedy coś sie na amen sknociło.
A wcześniej ona nie spadała na min. nawet po odpięciu aku a co dopiero mówić o wyłączeniu zapłonu.

[ Dodano: 2011-03-24, 00:41 ]
A grzania na początku wogole nie było.
Ale po krótkiej przejażdżce zaczeło dmuchać ciepłem. Pewnie musiało się odpowietrzyć porządnie

spróbuj zewrzeć we wtyczce pin 2i4 i włącz zapłon jeśli wskazówka nie drgnie to w liczniku się coś spieprzyło :)

dlugi422 napisał(a):Cześć PabloSBT.mam podobny problem ze wskaznikiem temperatury. gdzie się znajduje czujnik odpowiedzialny za to (proszę o zdjęcie).z góry dziękuje

Obrazek
zaznaczyłem ci miejsce w którym jest czujnik odpowiedzialny za wskazania temperatury tyle że ty masz 1.8 to pewnie będziesz miał tam 2 czujniki nie pamiętam który jest od licznika, u ciebie też całkiem wskazówka leży ??
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez dlugi422 » 25 mar 2011, o 12:22

tak leży . a wszystko zaczeło się od mycia silnika (silnik wysechł i wszystko działało , lecz po trzecim odpaleniu auta jeż wskazuwka sie nie podniosła )
dlugi422
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 22 mar 2011, o 08:33
Lokalizacja: dolny śląsk

Postprzez barsliw » 25 mar 2011, o 22:19

Pablo, wiem ze to moze głupie pytanie,ale jak są numerowane te piny??
Jak zewre np. dwa inne to nic nie zepsuje??
barsliw
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 21 lut 2011, o 13:25
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez PabloSBT » 25 mar 2011, o 22:29

barsliw napisał(a):Pablo, wiem ze to moze głupie pytanie,ale jak są numerowane te piny??
Jak zewre np. dwa inne to nic nie zepsuje??

numery są wypalone na wtyczce która wpinasz do czujnika temp, jutro u siebie zewrę i zobacze czy to na 100% pin 2i4 ale wydaje mi się że tak bo piny1i3 są do komputera

dlugi422 napisał(a):tak leży . a wszystko zaczeło się od mycia silnika (silnik wysechł i wszystko działało , lecz po trzecim odpaleniu auta jeż wskazuwka sie nie podniosła )
sprawdź czy ci się kabelek jakiś przy czujniku temp nie obluzował jeśli nie to spróbuj zewrzeć piny 2i4 i zobacz czy się wskazówka podniesie jeśli tak to czujnik temp do wymiany
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez barsliw » 27 mar 2011, o 22:03

no i dupa blada. Wskazówka po zwarciu pinów nie wstała.
To co, wskażnik do bani?
Da rade tylko wskaźnik wymienić czy trzeba cale zegary??
Jeśl zegary to co z przebiegiem?
barsliw
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 21 lut 2011, o 13:25
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez PabloSBT » 27 mar 2011, o 22:37

barsliw napisał(a):no i dupa blada. Wskazówka po zwarciu pinów nie wstała.
To co, wskażnik do bani?
Da rade tylko wskaźnik wymienić czy trzeba cale zegary??
Jeśl zegary to co z przebiegiem?

ale patrzyłeś na zapłonie ?? u mnie po zwarciu tych pinów od razu na sam koniec poleciała. Wydaje mi się że się nie da wymienić samej wskazówki chyba będziesz musiał szukać licznika z podobnym przebiegiem ;)
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google [Bot] i 31 gości