Problem z odcieciem zapłonu!!

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Problem z odcieciem zapłonu!!

Postprzez Kondziu » 2 lut 2013, o 18:44

Witam.. Tak jak w temacie mam problem z odcięciem zapłonu.. Golfik odcina zapłon przy 5 tysiącach gdy powinien robić to dopiero przy ok 6,5 tyś.. Po wymianie filtra powietrza, kopułki i palca problem znikł i wszystko było ładnie, odcinał przy 6,5.. Ale problem znowu wrócił gdy zgasiłem silnik.. Po ponownym odpaleniu znowu odcina przy 5.. Teraz moje pytanie, czy może to być wina aparatu zapłonowego ( moglem coś poruszy podczas wymiany palca, jakiś kabelek czy coś) czy jest jakaś inna przyczyna?? Proszę o jakaś poradę bo już sam nie wiem gdzie szukać przyczyny " awarii " :-( :-(
Avatar użytkownika
Kondziu
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 2 lut 2013, o 18:30
Lokalizacja: Toruń

Problem z odcieciem zapłonu!!

 

Postprzez strzeliniasty » 2 lut 2013, o 19:03

to ze odcina ci przy 5tys znaczy ze silnik pracuje w trybie awaryjnym

najlepiej podlacz VAG i wtedy ci wyjdzie bo na sucho objawow moze byc kilka

- przestawiony zaplon
- awaria czujnika halla

ja mialem to samo u siebie okazalo sie ze pasek rozrzadu przestawil sie o jeden zabek i przez to zaplon byl w innym miejscu noi w rezultacie czego silnik pracowal w trybie awaryjnym. ponownie ustawienie zaplonu wyeliminowalo problem

jezeli bedziesz podpinal VAG pamietaj by sprawdzac bledy na zapalonym silniku a nie na zgaszonym bo na zgaszonym zawsze pokaze ci blad czujnika halla, jezeli na odpalonym silniku pokaze ci sie blad "wartosc czujnika poza wartosciami granicznymi" to problem tkwi w zaplonie

tu masz filmik jak to bylo http://www.youtube.com/watch?v=FAJS5Jg0Log
Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

Postprzez Kondziu » 2 lut 2013, o 20:15

No ale czemu w takim razie na jedna przejażdżkę samo się naprawiło?? W czwartek było ok odcinał przy 6,5 a w piątek jak jechałem do pracy już kicha i znowu 5 i koniec.. A nic nie robiłem tylko wymieniłem filtr powietrza i kopułkę z palcem
Avatar użytkownika
Kondziu
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 2 lut 2013, o 18:30
Lokalizacja: Toruń

Postprzez pablomed » 2 lut 2013, o 20:45

nie napisałes co masz od maską, silników jest z 5-6 typów. Jeśli to silnik który ma czujnik połozenia wału korbowego to najczęściej winne jest złe włożenie aparatu zapłonowego albo uszkodzenie w nim czujnika halla
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Kondziu » 2 lut 2013, o 21:24

1,6 ten 100 konny AFT jeśli chodzi o oznaczenie

[ Dodano: 2013-02-02, 22:51 ]
Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie, ale teraz przypomniało mi się, ze silnik mam 1,6 a komputer od 2,0 i mam sekwencje założoną.. problem pojawia się na gazie jak i na benzynie :-/
Avatar użytkownika
Kondziu
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 2 lut 2013, o 18:30
Lokalizacja: Toruń

Postprzez pablomed » 3 lut 2013, o 12:24

przy takim swapie komputera to nie wiem czy ktoś w stanie jest przewidzieć w czym jest wina. Jeśli było dobrze na tym sterowniku i dopiero po jakimś czasie się popsuło to sprawdzaj kwestię jak wyżej napisałem, jeśli od początku swapa było źle to po prostu pewnie ten sterownik się nie nadaje.Nie bardzo rozumiem czemu nie został założony właściwy sterownik przecież tego w używkach jest od czorta
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Kondziu » 3 lut 2013, o 12:50

Tylko, ze ja zakupiłem ten samochodzik dopiero kilka miesięcy temu i sam musiałem dochodzić do tego, ze komputer jest zmieniony.. wiec nawet nie wiem co jeszcze było robione.. ale zacznę od początku sprawdzę kompa i zobaczymy

[ Dodano: 2013-02-03, 11:51 ]
chyba, ze ktoś ma tą 115 na sprzedanie w dobrym stanie i całym osprzętem :-P
Avatar użytkownika
Kondziu
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 2 lut 2013, o 18:30
Lokalizacja: Toruń

Postprzez Filip » 4 lut 2013, o 10:19

Podłącze się do tematu dziś rano zauważyłem ze mam padnięty czujnik Halla bo kręci do 5 tyś obr. Czy ta usterka może mieć wpływ na falujące obroty w zakresie od 900-2200 ?? auto same wkręca się na obroty i po paru sekundach one spadają Silnik 1.6 AFT
Filip
Gaduła
 
Posty: 720
Dołączył(a): 17 lip 2011, o 16:28
Lokalizacja: TSK

Postprzez Kondziu » 4 lut 2013, o 11:34

Jeśli chodzi o mnie to sprawdziłem dziś na kompie i wyskakuje błąd "wartosc czujnika poza wartościami granicznymi".. Skasowałem wszystkie błędy i golfik kręcił do 6,5 ale w momencie gdy zgasiłem silnik i ponownie odpaliłem problem wrócił.. Po ponownym podłączeniu pod komputer znowu pojawił się ten sam błąd.. Idąc dalej sprawdziłem zapłon jutro jadę go wyregulować bo jest przestawiony. Mam nadzieje, ze to będzie przyczyna. Wolałbym nie wyciągać czujnika położenia walu bo jest w takim miejscy, ze musiałbym silnik opuszczać..

[ Dodano: 2013-02-04, 10:43 ]
A jeśli chodzi o te obroty u Ciebie miałem kiedyś taki sam problem w skodzie octavii i walnięty był przepływomierz.. Nie wydaje mi się, ze czujnik Halla może powodować taki problem.. Podłącz pod komputer i zobacz czy tylko to jest zepsute..
Avatar użytkownika
Kondziu
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 2 lut 2013, o 18:30
Lokalizacja: Toruń

Postprzez Filip » 4 lut 2013, o 11:49

Bo przepustnice wykluczam bo nie dawno była czyszczona i było wszystko ok dziś zajmę sie tym i zobacze co i jak
Filip
Gaduła
 
Posty: 720
Dołączył(a): 17 lip 2011, o 16:28
Lokalizacja: TSK


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości

cron