Problem z odmą mimo czyszczenia. pomoc

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Problem z odmą mimo czyszczenia. pomoc

Postprzez IntruZZ » 29 lis 2014, o 14:42

Panowie w ciągu minionego miesiąca , dwukrotnie czyściłem odmę , tzn przy wymianie wahaczy sobie zajrzałem (nie było tam za dużo masła) następnie dwa tyg później przy wymianie górnego uszczelniacza i uszczelnieniu miski mechanik też mi tam zajrzał i podczyścił. Od tego czasu minął tydzień , dziś odpalam golfa , i jeździłem po mieście żeby go dogrzać zajechałem na stację zatankować , maska w góre a tam bagnetem i korkiem idzie olej.... wniosek pierwszy odma zamarzła ale jakim cudem skoro ostatni raz dwa dni wcześniej go przegoniłem ponad 170km i dogrzany był na pewno. Temperaturkę trzyma ładnie.
Co robić ? jak sobie z tym poradzić ? to silnik 1.6 ABU
Zajechałem do mechanika , zdjął mi ten przewód ciśnieniowy i założył 8kę metrową wychodzącą pod auto żeby odprowadzało ciśnienie ( i powiedział , że po czyszczeniu odmy w poniedziałek bede mógł tak jeździć żeby zapobiec w razie co kolejnemu wywaleniu oleju i kolejnej wymianie uszczelniacza)

Ktos ma jakiś pomysł jak temu zaradzić ? i czy ta rurka puszczona pod samochód nic złego nie wyrządzi ?
Dodam, że założył mi ją ze względu na to, że dziś nie zrobi tego a mi auto potrzebne na dziś mam wyjazd mały


PS. uprzedzam posty typu "nie dogrzewasz silnika , mało jeździsz" fakt nie jeżdżę codziennie , ale jak już jadę 2-3 razy w tyg to robię sporo kilometrów , silnik dobrze jest dogrzany

Obrazek
Avatar użytkownika
IntruZZ
Czytacz
 
Posty: 143
Dołączył(a): 13 maja 2013, o 20:22
Lokalizacja: Sokołów Podlaski WSK

Problem z odmą mimo czyszczenia. pomoc

 

Postprzez witboy » 29 lis 2014, o 18:44

a nie masz czasem walnietej uszczelki pod glowica?
Avatar użytkownika
witboy
Ekspert
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 28 sie 2011, o 22:55
Lokalizacja: płock
Rocznik: 1993
Silnik: aaz
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez IntruZZ » 30 lis 2014, o 14:07

uszczelka była robiona rok temu , na pewno to nie to.
Avatar użytkownika
IntruZZ
Czytacz
 
Posty: 143
Dołączył(a): 13 maja 2013, o 20:22
Lokalizacja: Sokołów Podlaski WSK

Postprzez Opik » 30 lis 2014, o 14:18

kiedy zmieniałeś olej i jaki?
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez k-m-r1 » 30 lis 2014, o 22:19

proponuje zmienic olej na zime


ja obme przerabiałem co roku i nie przeskoczysz
zbiera sie para wodna potem kropelki marznie i gotowe

waż to odpowietrzenie i puszcza sie go luzem
podobnie z weżem miedzy odmą a dolotem zdejmują
lub zdejmują i robią puszke po piwie do zbierania osadu i dalej weżem do dolotu


odma jest mała niedogrzana i chłodna

jeszcze można kombinowac i owiac matąod lusterek i ogrzewac ale to zabawa włączanei wyłączanie ....
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez Paweu » 30 lis 2014, o 22:39

Opik napisał(a):kiedy zmieniałeś olej i jaki?


Podbijam.

Jaki olej masz zalany?

IntruZZ napisał(a):i czy ta rurka puszczona pod samochód nic złego nie wyrządzi ?


Nie zaszkodzi. Jednak lepiej gdybyś zamocował gdzieś jaką butelkę plastikową 0,5l i zbierał to co się wytrąci do butelki niż prosto pod auto,

Co do odmy.

Zainteresuj się Oil Catch Tank'iem . Rurka jest najrozsądniejszym wyjściem w tej sytuacji.

k-m-r1 napisał(a):jeszcze można kombinowac i owiac matąod lusterek i ogrzewac ale to zabawa włączanei wyłączanie ....


To nie pomoże chyba że będzie grzał odmę długo po wyłączeniu silnika. A skropliny i tak się osadzą i zamarzną.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez IntruZZ » 1 gru 2014, o 10:56

Olej wymieniany miesiąc temu , maxlife 10w40
Avatar użytkownika
IntruZZ
Czytacz
 
Posty: 143
Dołączył(a): 13 maja 2013, o 20:22
Lokalizacja: Sokołów Podlaski WSK

Postprzez Opik » 1 gru 2014, o 11:27

Na pewno nie bierze płynu chłodniczego?
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez IntruZZ » 1 gru 2014, o 11:30

stan idealny , nie dolewam
Avatar użytkownika
IntruZZ
Czytacz
 
Posty: 143
Dołączył(a): 13 maja 2013, o 20:22
Lokalizacja: Sokołów Podlaski WSK

Postprzez Opik » 1 gru 2014, o 12:18

No to mamy strefę 51 :D
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez IntruZZ » 1 gru 2014, o 12:52

Mój golf to jest taka strefa 51 :) Przychodzi zima i mi się dławi golfik , zalewa go chyba , postoi na wolnych to potrafi zadusić się przy ruszaniu i gasnąć :)

Czyszczę dziś odmę , zakłądam nowy pasek bo zalany olejem jest, i będę jeździł z tą rurą z dekla puszczoną niżej , zamontuje buteleczkę i przekukam tak całą zimę , będę miał pewność , że mi nie wywali uszczelniaczy bo już je robiłem ze 4 razy odkąd mam tego golfa :)
Avatar użytkownika
IntruZZ
Czytacz
 
Posty: 143
Dołączył(a): 13 maja 2013, o 20:22
Lokalizacja: Sokołów Podlaski WSK

Postprzez Paweu » 1 gru 2014, o 13:02

czujnik temperatury , lambda w normie ?

IntruZZ napisał(a):Przychodzi zima i mi się dławi golfik , zalewa go chyba , postoi na wolnych to potrafi zadusić się przy ruszaniu i gasnąć


Poza tym. Nie robisz może często krótkich odcinków ? Przez co silnik jest dłuższy czas niedogrzany ?
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google [Bot] i 35 gości