problem z odpalaniem samochodu

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

problem z odpalaniem samochodu

Postprzez soldierrr » 1 lut 2009, o 19:59

Mam problem z odpaleniem samochodu. Jak samochód stoi w garażu rano jest problem z odpaleniem. Kręciłem kilka razy no to może za 10 załapał. Ale jak za pierwszym razem przekręcam kluczyk i dodam delikatnie gazu to załapuje. Muszę go tylko chwilę potrzymać na delikatnych obrotach. Dodam, że po jeździe jak chcę go ponownie odpalić to załapuje bez problemu. Na zimnym silniku zawsze ma problem. Jak silnik ciepły pali od razu.
Dodam, że świece są w porządku kable WN też. Jak już go odpalę to obroty ma około 600. Zdarza się że obroty falują od 200 do 600 jak samochód jest na luzie.
Może ktoś wie co mu dolega??
Z góry dzięki za pomoc.
Ostatnio edytowano 2 lut 2009, o 23:12 przez soldierrr, łącznie edytowano 1 raz
soldierrr
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 2 lis 2008, o 21:54
Lokalizacja: Lublin

problem z odpalaniem samochodu

 

Postprzez Tomuś » 1 lut 2009, o 20:14

NAJ lepiej jak podłączysz go pod kompa czy są jakies błędy. To moze być krokowiec lub czujnik temp albo jakaś nieszczelność w okolicach wtrysku.
Avatar użytkownika
Tomuś
Badacz tematu
 
Posty: 207
Dołączył(a): 31 sie 2008, o 16:38
Lokalizacja: Jastrzębia

Postprzez rumbo » 1 lut 2009, o 21:26

siema ja mialem podobny problem u mnie okazało się do wymiany oprocz przewodów kopułka i palec a takze silniczek krokowy do przeczyszczenia.
Pozdrawiam
dupowóz VW GOLF III, tatowoz Opel Vectra B
Mój Golfik -->http://www.golf3.pl/topics2/rumbo-moj-golf-18-gl-vt12505.htm
NOWE FOTKI strona 1 DUŻO ZDJĘĆ ostatnia aktualizacja zdjęć 7.08.2009
Avatar użytkownika
rumbo
Czytacz
 
Posty: 83
Dołączył(a): 14 wrz 2008, o 21:32
Lokalizacja: Chojna

Postprzez SotoM » 1 lut 2009, o 23:34

odłącz PLUSOWĄ kleme przy akumulatorze na minute. podłącz spowrotem i odpal silnik , włacz mu swiatła wentylacje i ogrzewanie tylnej szyby aby był opór i auto niech pracuje na wolnych obr. do momentu aż włączy sie wentylator. i NIE DODAWAJ GAZU. AUTO MA PRACOWAć NA WOLNYCH OBR...- ten zabieg polega na nauczeniu sterownika jak ma sterować praca silnika...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez tomasz291 » 2 lut 2009, o 22:58

SotoM, Hej mam coś takiego rano na zimnym silniku gdy zapalam na PB silnik idzie jakby na trzech garach przerywa i nie może wejść na obroty jak jade kawałek i przełączy się na gaz wszystko już jest ok Gdy zgasze auto na gorącym silniku w położeniu przełącznika na paliwie idzie już równo czy to może być czujnik temperatury?I jakie to ma znaczenie na obroty silnika np. gdy jest zimny?Czy też mam zrobić tak jak piszesz wyżej odłączyć + na minute itd.... :?: Dzięki
Avatar użytkownika
tomasz291
Czytacz
 
Posty: 108
Dołączył(a): 10 sie 2008, o 14:09
Lokalizacja: czechowice-dziedzice

Postprzez SotoM » 2 lut 2009, o 23:52

bez obrazy... tam gdzie gazownia to ja rąk nie wkładam bo nie ma m o tym zielonego pojecia,dla mnie gaz to jest jedna wielka pomyłka i morderstwo dla silnika... ja rozumiem oszczednośc....
mysle ze mani51 jak tu wpadnie to moze coś ci w tym pomoże on lubi gazociągi z tego co widze na 4um...
tomasz291, sorry koleżko
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez mani51 » 3 lut 2009, o 10:10

soldierrr, wypnij wtyczkę od czujnika temperatury i spróbuj odpalić zimny silnik bo wygląda na to że nie załącza Ci się ssanie

tomasz291, według mnie to coś z kablami WN albo kopułką i palcem - w jakim to masz stanie?
Ewentualnie elektrozaworek od pochłaniacza oparów paliwa, takie coś niebieskie przy obudowie filtra powietrza. Kiedyś komuś na forum to właśnie nawaliło i silnik przerywał jak był zimny a żeby to sprawdzić to trzeba wypiąć wężyk idący od tego zaworka do przepustnicy od tyłu. Odepnij od przepustnicy, zaślep króciec i spróbuj odpalić


SotoM napisał(a):mani51 jak tu wpadnie to moze coś ci w tym pomoże on lubi gazociągi z tego co widze na 4um...


:zdziwko: no to niezbyt uważnie śledzisz forum bo ja gazu nienawidzę :zdegustowany:

[ Dodano: 2009-02-03, 09:12 ]
SotoM napisał(a):odłącz PLUSOWĄ kleme przy akumulatorze na minute. podłącz spowrotem i odpal silnik , włacz mu swiatła wentylacje i ogrzewanie tylnej szyby aby był opór i auto niech pracuje na wolnych obr. do momentu aż włączy sie wentylator. i NIE DODAWAJ GAZU. AUTO MA PRACOWAć NA WOLNYCH OBR


niby wszystko dobrze ale ja na forum wycztałem już nieraz że wszystkie odbiorniki prądu mają być off
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez tomasz291 » 3 lut 2009, o 16:31

mani51, Witaj ponoć jesteś tu dobry na tym 4um :-) dziś byłem po pracy u elektryka samochod. i powiedział to co powiedziałeś soldierrrowi wypnij wtyczkę od czujnika temperatury i spróbuj odpalić zimny silnik bo wygląda na to że nie załącza Ci się ssanie to samo mi powiedział jesli chodzi o ten elektrozaworek od pochłaniacza oparów paliwa hmm być może też to muszę sprawdzić kable WN były wymieniane rok temu dwa lata temu świece kopułka nie wiem ale zaznaczam jak przełącze na gaz na zimnym idzie normalnie czyli wysokie napięcie powinno być dobre(...)Mam teraz pytanie bo czujnik kiedys to w maluchu wymienialem nie w golfie i nie wiem gdzie on jest żeby sprawdzić to ssanie proszę o jakis w miare dokładny opis po której stronie z przodu czy z tyłu
Avatar użytkownika
tomasz291
Czytacz
 
Posty: 108
Dołączył(a): 10 sie 2008, o 14:09
Lokalizacja: czechowice-dziedzice

Postprzez soldierrr » 3 lut 2009, o 16:44

Zrobiłem tak: odpiołem kleme odczekałem chwile i włączyłem silnik. Silnik troche popracował aż załączył się wentylator. Potem wyłączyłem silnik. Samochód stał ponad trzy godziny na dworze. A dziś jest zimno i strasznie wieje. Myśle że silnik ostygł w tym czasie. Później odpaliłem go za pierwszym strzałem bez dodawania gazu. Dodam jeszcze że obroty utrzymują się na tym samym poziomie czyli 800obr/min, nie falują jak wcześniej. Czy takie mają być???
soldierrr
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 2 lis 2008, o 21:54
Lokalizacja: Lublin

Postprzez SotoM » 3 lut 2009, o 23:52

soldierrr, jak odpalił bez problemu i trzyma równo obr. tzn ze jest dobrze...

[ Dodano: 2009-02-03, 22:54 ]
tomasz291, jak otworzysz maske to nad skrzynią masz duzy kruciec wodny i czujnik jest centralnie pod aparatem zapłonowym - trudno go nie zauwazyć... kostka kwadratowa...

[ Dodano: 2009-02-03, 22:58 ]
mani51, widze ze masz ,,podtlenek LPG" u siebie wiec pomyslałem ze lubisz gazociągi...
a co do tych odbiorników...to własnie ma byś ON po to aby sterownik nauczył sie pracować pod obciazeniem elektryki. zauważ ze nawet jak włanczasz swiatła to jest delikatny spadek obr. czy nawet jak wentylator sie załancza to jest nagle opadniecie obrotów...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez tomasz291 » 4 lut 2009, o 00:34

SotoM, Nie uwierzysz pobawiłem się tymi weżykami podciśnienia patrząc od przodu silnika z góry wyciągłem ten z lewej strony nic dalej przerywa bez zmian (wszystko na zimnym silniku) ściągam drugi tzn. z prawej stony (czarny) jak rękom odjoł :-o idzie jak zegarek tylko z tego wężyka dmucha nie wiem czy można tak jeżdzić i jakie to ma konsekwęncje co zrobić żeby znowu wszystko grało ?????Pomoże ktoś?
Avatar użytkownika
tomasz291
Czytacz
 
Posty: 108
Dołączył(a): 10 sie 2008, o 14:09
Lokalizacja: czechowice-dziedzice


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 79 gości