PROBLEM Z ODPALENIEM SILNIKA golfa III 1.6 8v

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

PROBLEM Z ODPALENIEM SILNIKA golfa III 1.6 8v

Postprzez DamiBetta3 » 29 sty 2014, o 17:38

Cześć. Mam problem i nie wiem o co już może chodzić. Mój golf 3 z silnikiem 1.6 OHC 75 [KM] ZGASŁ podczas jazdy. Ujechałem coś ok 50 m i koniec. Niestety auto nie odpala, tzn kręci, ale wgl nie łapie. Myślałem że to akumulator i przełożyłem z mojego 2 auta passata b4 akumulator i to samo. Podejrzewam przewody wys. napięcia, cewkę zapłonową lub świeczki. Jednak nie wiem na 100 procent co to może być, bo to aż dla mnie dziwne, bo przecież jechał i nagle ni stąd silnik mi zgasł. Nie wiem już co to może byś, myślałem żeby oddać go na warsztat, ale mechanicy mogą też ze mnie zedrzeć gruby hajs, a to może być drobnostka, bo będą chcieli zarobić.

Jeśli wiecie coś na ten temat, to bardzo proszę o pomoc. Z góry dziękuję i pozdrawiam Damian.
Ostatnio edytowano 13 lut 2014, o 15:37 przez DamiBetta3, łącznie edytowano 1 raz
DamiBetta3
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 2 lis 2013, o 17:11
Lokalizacja: DW

PROBLEM Z ODPALENIEM SILNIKA golfa III 1.6 8v

 

Postprzez łukasz1983 » 29 sty 2014, o 17:42

DamiBetta3, Iskra jest?
Wtrysk podaje paliwo?
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez DamiBetta3 » 29 sty 2014, o 20:15

łukasz1983 napisał(a):DamiBetta3, Iskra jest?
Wtrysk podaje paliwo?


Wiesz, nie sprawdzałem, ponieważ jeszcze tego nie robiłem nigdy. A jak to sprawdzić ?, tzn wiem że trzeba wykręcić wtryski, i co dalej ?
I wybacz, ale pierwszy raz mi się coś takiego zdarzyło.
DamiBetta3
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 2 lis 2013, o 17:11
Lokalizacja: DW

Postprzez MiroGti » 29 sty 2014, o 20:32

jak przekręcasz kluczyk w pozycję zapłon to pompkę paliwową słychać w baku przez chwilę ? bo może powiedziała papa albo przekaźnik od niej
moj-golf/black-mk3-by-mirogti-t68213.html

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Avatar użytkownika
MiroGti
Forumowy wyjadacz
 
Posty: 856
Dołączył(a): 28 sty 2014, o 20:04
Lokalizacja: KDA
Rocznik: 97
Silnik: 2.0 AGG GTI
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez łukasz1983 » 29 sty 2014, o 20:37

DamiBetta3, Żeby sprawdzić wtrysk,czy daje paliwo ściągnij obudowę wtrysku (to jest to gdzie idzie rura z filtra powietrza,z logo VW),ona jest przykręcana na 3 śrubki,na klucz 10 następnie niech ktoś zakręci a ty obserwuj,czy podaje paliwo (uważaj,żeby przypadkiem nic ci nie wpadło do przepustnicy).
Co do iskry,to ściągnij główny przewód WN,który idzie z cewki do kopułki ,wsadź w niego świecę,połóż na bloku silnika,żeby się z nim stykała,ktoś niech zakręci,a ty obserwuj,czy jest iskra.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez DamiBetta3 » 29 sty 2014, o 20:39

MiroGti napisał(a):jak przekręcasz kluczyk w pozycję zapłon to pompkę paliwową słychać w baku przez chwilę ? bo może powiedziała papa albo przekaźnik od niej


Hmm, kurcze nie zwróciłem uwagi. Ale sprawdzę.
Ale jeśli będzie słychać przez chwilę jej pracę to dobrze czy źle ?
Tak wiem, wiem. To trochę głupie pytanie i aż wstydliwe.
DamiBetta3
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 2 lis 2013, o 17:11
Lokalizacja: DW

Postprzez łukasz1983 » 29 sty 2014, o 20:41

DamiBetta3 napisał(a):Ale jeśli będzie słychać przez chwilę jej pracę to dobrze czy źle ?
Dobrze.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez DamiBetta3 » 29 sty 2014, o 20:44

łukasz1983 napisał(a):DamiBetta3, Żeby sprawdzić wtrysk,czy daje paliwo ściągnij obudowę wtrysku (to jest to gdzie idzie rura z filtra powietrza,z logo VW),ona jest przykręcana na 3 śrubki,na klucz 10 następnie niech ktoś zakręci a ty obserwuj,czy podaje paliwo (uważaj,żeby przypadkiem nic ci nie wpadło do przepustnicy).
Co do iskry,to ściągnij główny przewód WN,który idzie z cewki do kopułki ,wsadź w niego świecę,połóż na bloku silnika,żeby się z nim stykała,ktoś niech zakręci,a ty obserwuj,czy jest iskra.


Wielkie dzięki za bardzo dobre wytłumaczenie. Jeszcze raz dzięki. :))

[ Dodano: 2014-01-29, 19:47 ]
łukasz1983 napisał(a):
DamiBetta3 napisał(a):Ale jeśli będzie słychać przez chwilę jej pracę to dobrze czy źle ?
Dobrze.


Ok. Dzięki.

[ Dodano: 2014-02-13, 14:36 ]
Witajcie. Niestety po sprawdzeniu samochodu, a raczej jego serduszka, okazało się że pękł pasek od rozrządu, a jako że jest to rozrząd kolizyjny narobiło się spustoszenie we wnętrznościach.

Teraz pozostaje mi niestety sprzedać go za 500 zł handlarzowi lub ryzykować i kupić używany silnik :( Ale pewnie go pogonię, ponieważ już szkoda w niego wkładać.

I tak padłem już ponad 7000 zł.
Auto kupiłem za 5100zł + akumulator, filtry, oleje to wyszło coś niewiele ponad 6000 kloca, później doszedł wydech i inne, także spoko ! :(((

Pozdrawiam ;-)
DamiBetta3
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 2 lis 2013, o 17:11
Lokalizacja: DW


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości