Problem z odpaleniem TYLKO na ZIMNYM silniku

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Problem z odpaleniem TYLKO na ZIMNYM silniku

Postprzez Myszkowski » 24 lut 2013, o 21:30

Witam.!

Przeczytałem cały temat o niezapalaniu (35 stron..) i dalej nie potrafię rozwiązać
problemu z moim golfem.;/ MOze ktos będzie w stanie nakierować mnie na rozwiązanie problemu.

golf 1,6 aee + lpg sekwen.

A jest on następujący:

Mój golf ma poważny problem z odpaleniem TYLKO I WYŁACZNIE na zimnym silniku, tzn jak stoi dłużej niż kilka godzin. Np. w jeden dzień się jeździ, pali bez problemu na tyk, postoi i na drugi dzień już odpalenie go jest wielkim problemem. Tzn trzeba bardzo długo kręcić aż wreszcie złapie, najpierw coś zaskoczy, a potem złapie jakby część cylindrów i dopiero po przygazowaniu zaczyna równo pracować.

Po pierwsze sprawdzałem oba czujniki temperatury: tzn czujnik temperatury cieczy wypinając go i próbując zapalić, jednak nie ma żadnej różnicy. A jeżeli próbowałem go wyciągać w czasie pracy to silnik po wyciągnięciu go wchodzi na ssanie i łapie te 1100 obrotów. Sprawdzałem rezystencje czujnika; wydaje się dobra.

To samo z czujnikem temperatury powietrza.

MAm wymienioną pompkę paliwa na nową. Dodatkowo nedawno wymieniłem kopułkę z palcem.

Sprawdzałem czy idzie iska od cewki i jest, pomimo tego samochoód nie chcce zapalić na zimnym.

Zastanawiam się nad cewką, bo ktoś wcześniej napisał:
sprawdź cewkę zapłonową
jak czerwona iskra to na smietnik
musi byc piekna niebieska

Iskra mojej cewki jest koloru czerwownego czy to ma jakies znaczenie?

Na komputerze kiedyś pokazywały się jakieś bledy z wtryskiwaczami (multiwtrysk->aee) ale nie wiem teraz jakie bo to było u znajomego mechanika, dopiero mam zamiar kupić coś do zczytywania błędów w najbliższym czasie.

PRzepustnica czyszczona, świece sprawdzane, mam zamiar suszyć cewkę i zobaczyć czy będzie róznica.

Ma ktoś może jakieś propozycje?
Myszkowski
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 24 lut 2013, o 20:04
Lokalizacja: Polska

Problem z odpaleniem TYLKO na ZIMNYM silniku

 

Postprzez K@mil » 24 lut 2013, o 21:38

Potencjometr przepustnicy do sprawdzenia

Powiedz mi czy po czyszczeniu przepustnicy byla robiona adaptacja na vagu ?
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez Myszkowski » 24 lut 2013, o 21:44

Adaptacja przepustnicy nie była robiona.
Myszkowski
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 24 lut 2013, o 20:04
Lokalizacja: Polska

Postprzez palio » 24 lut 2013, o 21:53

Więc musisz zrobić adaptację i problem z odpalaniem na zimnym powinien zniknąć.



Aby prawidłowo przeprowadzić procedurę adaptacji przepustnicy, muszą zostać spełnione następujące warunki:
-> Brak błędów a pamięci sterownika silnika.
-> Napięcie akumulatora przynajmniej 11.5 V
-> Przepustnica w pozycji: "Bieg jałowy" (noga z gazu).
-> Przepustnica czysta!
> Wyłączone urządzenia elektryczne pobierające dużą ilość energii elektrycznej (ogrzewanie szyb, foteli, klimatyzacja, oświetlenie zewnętrzne)
-> Temperatura płynu chłodzącego pomiędzy 5 a 95*C




Procedura Adaptacji Przepustnicy W Pojazdach Z Tradycyjną Linką Gazu (ale bez zaworu regulacji biegu jałowego):
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!

[Wybór]

[01 - Silnik]

[Bloki pomiarowe - 08]

Wybierz grupę 001 w pojazdach wyposażonych w sterowniki SIMOS i Marelli np. silniki ADY i AEE

[Idź!]

[Przełącz na Nastawy - 04]

Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adaptacja trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :

[Bloki pomiarowe - 08]
...i gotowe.
Podczas Wykonywania Powyższej Procedury Nie Wolno Dotykać Pedału Gazu I Silnik Nie Może Być Uruchomiony.

Ostatnie zdanie bardzo ważne!!!!!
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Myszkowski » 24 lut 2013, o 22:06

Tylko że nie wiem czy teraz dobrze opisałem problem.. bo chyba źle to sam rozumiem, tzn. przepustnica nie była wykręcana, rozkręcana, ani nic, tylko kiedy samochód był na chodzie to przepustnica była popryskana sprayejem do czyszczenia tam gdzie się rusza i czyszczona była krawędź tego koła okrągłego w przepustnicy która się rusza jak dodajemy gazu. Więc chyba w tym przypadku nie trzeba robić adapatacji?

A co do TPS, to podwane objawy nie występują u mnie:
Objawy, które mogą wskazywać na uszkodzony czujnik położenia przepustnicy mogą być dla nas mylące i niejednoznacznie wskazywać na ten element. Są to najczęściej zmiany obrotów i szarpnięcia podczas przyśpieszania lub zmniejszania prędkości. Gdy zdejmujemy nogę z pedału przyśpieszenia, silnik może pozostać na wyższych obrotach, a następnie gwałtownie je obniżyć. Również podczas przyśpieszania samochód może robić to niejako skokowo. Dzieje się tak, ponieważ stopień otwarcia przepustnicy ma wpływ na ilość dawkowanego paliwa potrzebnego do wytworzenia odpowiedniej mieszanki paliwowo - powietrznej. W przypadku nieprawidłowych wskazań z czujnika przepustnicy ilość wtryskiwanego paliwa może być zbyt mała, co w efekcie będzie skutkowało nierównomierną pracą silnika.

Ewentualnie zostaje mi sprawdzić ten czujnik TPS, czyli napięcia i oporność. Chociaż pewnie komputer pokazałby błąd jakiś związany z tym czujnikiem a narazie takiego nie było jak ostatnio sprawdzałem. Zobaczę czy jest ten błąd jak kupię kabel vag.

[ Dodano: 2013-03-02, 18:25 ]
Odświerzam temat:

Moze się komuś przyda ale u mnie walnięta była cewka, którą wymieniłem i narazie jest wporządku.
Cewkę sprawdzałem w ten sposób, że wykręcałem ją, suszyłem jakiś czas n kaloryferze i suszarką a potem wkręcałem z powrotem. Trzy razy pomogło, bo jak nie chciał odpalić przez dłuuugi czas i długo trzeba było wkręcić, to po tych zabiegach palił od razu.

Chciałem się też spytać o błąd z vaga, który u mnie występuje po przejechaniu parunastu kilometrów:

525 Lambda Sonda -G39
sygnał za mały - błąd sporadyczny

Wie może ktoś co to może oznaczać? Może coś z połaczeniami (kablami) do sondy lambda?
Myszkowski
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 24 lut 2013, o 20:04
Lokalizacja: Polska


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 52 gości