Problem z pompą paliwa

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Problem z pompą paliwa

Postprzez Marus1233 » 7 kwi 2013, o 19:31

Witam.
Przepraszam ale nie mam warunków do szukania przyczyny krok po kroku samemu - mieszkam w akademiku a i z pogodą bywa różnie. Dlatego postanowiłem spytać Was. Otóż trafiłem na niemałą zagadkę w związku z moim silnikiem - 1.4 abd.
Od czasu do czasu silnik po prostu traci moc i gaśnie. Po przekręceniu kluczyka odpala od strzała, czasem za drugim razem, i wszystko wraca do normy. Zbiera się całkiem "nieźle", oczywiście jak na silnik o oznaczeniu Absolutny Brak Dynamiki. Żeby było czysto i przejrzyście - przyczyny wyeliminowane:
1) Czujnik halla - to nie on, ponieważ elektroniczny obrotomierz działa poprawnie nawet w trakcie występowania usterki. Jeśli czujnik pada - wg wskazań silnik stoi.
2) Silnik krokowy - położenie przepustnicy nie ma najmniejszego wpływu na występowanie usterki.
3) Filtry wymienione.
4) Świece, kable i kopułka może nie są nowe, ale w niezłym stanie - brak wżerów na stykach, iskrzenia, silnik zawsze pracuje równo. Z resztą nie słyszałem żeby powodowały podobne objawy.

Teraz główni podejrzani:
1) Pompa paliwa - jestem studentem, a to oznacza że auto często jeździ na rezerwie (zdaję sobie sprawę jak to wpływa na jej żywotność). Niestety nie mam jak tego sprawdzić, ponieważ usterka jest jedynie chwilowa, i zanim zdążę zdjąć węże z wtrysku wszystko znowu ożywa. Jednak przy parkowaniu pod akademikiem usłyszałem pisk z okolic tylnej kanapy, dlatego stała się głównym podejrzanym. Na co zwrócić uwagę przy wymontowaniu, diagnozie czy jest sprawna?
2) Cewka zapłonowa - już raz ją wymieniałem (rok temu, ok 10 tys. km wstecz), jednak gdy padła to na amen, nie ożywała po chwili odpoczynku.
3) Stacyjka i kable elektryczne przy skrzynce bezpieczników / pompie. Mniej prawdopodobne, ponieważ wszystko wygląda w porządku, a stacyjka nie ma luzów, nie wygląda na zużytą.
Dzięki za pomoc, mam nadzieję że ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem.
Marus1233
Czytacz
 
Posty: 64
Dołączył(a): 1 kwi 2011, o 10:39
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Problem z pompą paliwa

 

Postprzez Paweu » 7 kwi 2013, o 19:34

Skoro szumi czy tam piszczy ci pompa i ją słyszysz to najwidoczniej już jej kres .. zaciera się . Filtr paliwa wymieniony?
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez Marus1233 » 7 kwi 2013, o 19:59

Filtr paliwa, powietrza i nawet kabinowy wymieniony:) Pompa piszczała przez kilka sekund, potem przestała.
Marus1233
Czytacz
 
Posty: 64
Dołączył(a): 1 kwi 2011, o 10:39
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez pablomed » 10 kwi 2013, o 20:55

Marus1233 napisał(a):dlatego stała się głównym podejrzanym
i słusznie, tego się trzymaj i wymień, ale nie licz na 100 procent że ona jest winna bo 20 - letnie auta maja uroki. Zamienniki są tanie więc się nie zastanawiaj, opisy wymiany są na forum
Jeśli nie ona stawiałbym na kostkę stacyjki, wówczas powinno pomóc ruszanie kluczykiem w niej na boki (nie kręcenie - blokada!) w chwili jak przygasa
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 12 gości