Problem z Potencjometrem przepustnicy

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Problem z Potencjometrem przepustnicy

Postprzez napster » 14 maja 2009, o 12:56

Witam, otoz mam taki problem, wyskakuje mi bl;ad 518 Potencjometr przepustnicy -G69 przerwa lub zwarcie do masy i przez to źle pracuje mi sonda na bezynie wariuje jak nie wiem co, powiedzcie mi co moze byc przyczyna tego? i jak sprawdzic czy dziala mi to poprawnie za pomoca woltomierza? czy jak, prosze o rade
Nie Ma To Jak Moja Golfina :)))
Avatar użytkownika
napster
Czytacz
 
Posty: 71
Dołączył(a): 5 paź 2007, o 10:17
Lokalizacja: Zdzieszowice

Problem z Potencjometrem przepustnicy

 

Postprzez marcinkoz2910 » 14 maja 2009, o 13:50

Mówisz i masz:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek



napster napisał(a):powiedzcie mi co moze byc przyczyna tego?
pewnie wysiadł już ze starości lub przepracowania

Wszystko się kiedyś musi zepsuć nie ma na to rady


A opisy masz po angielsku ale widzę że młody jesteś to pochwytasz o co chodzi a jeśli nawet nie to z rysunków można dużo wywnioskować
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez napster » 14 maja 2009, o 22:29

ja mierzylem piny miernikiem i pierwszy pin od strony kabiny mial na wyjsciu 5v drugi pin mial od 3-4V, a trzeci i czwarty to mialy po zero, dodam ze izolacja z tego kabla co idzie do potencjometra byla przypalona, wiec moze jakies zwarcie kabel mi zrobil? a powiedzcie mi jakim programem moge sprawdzic czy potencjometr prawidlowo chodzi? mam kabel KKL Vag-com ale potrzebowalbym dobry program pomozecie?
Nie Ma To Jak Moja Golfina :)))
Avatar użytkownika
napster
Czytacz
 
Posty: 71
Dołączył(a): 5 paź 2007, o 10:17
Lokalizacja: Zdzieszowice

Postprzez marcinkoz2910 » 14 maja 2009, o 22:46

nie no program jak program

Tu masz sęk w tym że jak wywala błąd to albo sam osprzęt wysiadł albo okablowanie

I teraz tak jeśli masz okablowanie sprawne (czyli jest przejście, można sprawdzic miernikiem ciągłości obwodu) to sam osprzęt wysiadł i tu inne programy nie pomogą lecz tylko wymiana na nowy sprawny
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez napster » 14 maja 2009, o 22:50

no tak zgodze sie z Toba ze jak jest sam potencjometr walniety to trzeba wymienic, a jesli kable to nie wiem dlaczego na 2 ostatnich pinach mam po 0 V tylko pierwszy mam 5V tak jak powinno byc a drugi mam miedzy 3-4 tak skacze bo sprawdzalem, a moglbym mi ogolnie poradzic jakis dobry program do diagnostyki bo mam problemy znalesc dobry program? no i czy jakbym pojechal do elekryka to wykazaloby czy kabel walniety czy potencjometr?
Nie Ma To Jak Moja Golfina :)))
Avatar użytkownika
napster
Czytacz
 
Posty: 71
Dołączył(a): 5 paź 2007, o 10:17
Lokalizacja: Zdzieszowice

Postprzez marcinkoz2910 » 14 maja 2009, o 22:58

no to jeśli czujnik jest uszkodzony to bedzie świrował i pokazywał błędne napięcia

Jeśli masz inaczej niż w tych opisach to jedynie wymiana :/
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez napster » 14 maja 2009, o 23:03

a czujnik to masz na mysli ta wtyczke z kablem? bo ja to mierzylem, a tez mierzylem potencjometr przepustnicy ale tam to na kazdym pinie mialem po 0 V chce wiedziec wszystko bo jutro jade do elektryka i sie tak zastanawiam czy jechac czy po prostu kupic potencjometr sam i wymienic
Nie Ma To Jak Moja Golfina :)))
Avatar użytkownika
napster
Czytacz
 
Posty: 71
Dołączył(a): 5 paź 2007, o 10:17
Lokalizacja: Zdzieszowice

Postprzez marcinkoz2910 » 14 maja 2009, o 23:06

Na czujniku bedziesz miał ciągle 0V jak odłączysz wtyczkę no bo skąd ma brać napięcie?

Jedynie sprawdzisz rezystancję i jeśli jest inna to znaczy że jest zepsuty

a napięcie na wtyczce sprawdzasz i na zapłonie

[ Dodano: 2009-05-14, 23:25 ]
Tu masz te linki:

--> http://www.golf3.pl/topics4/czujniki-i- ... ight=sondy
--> http://www.golf3.pl/topics28/podstawowa ... t14776.htm
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez napster » 15 maja 2009, o 12:24

Witam otoz mierzylem dzis rano miernikiem sam czujnik i wtyczke i tak to mi wyszlo:

ustawilem miernik na 2000 ohm i pin: 1 z 5 wyszlo mi 1534ohm, pin 1 z 4 wyszlo mi 834 ohm
pin 1 z 2 wyszlo mi 1150ohm, ustawilem miernik na 2000K wyszlo mi pin 1z5 002 natomiast pin 1 z 4 i z 2 wyszlo mi 001, na wtyczce mierzylem volty pin 5 wyszlo 5V pin 4 wyszlo 3,61V a pin 2 i pin 1 wyszlo mi 0,01 i tak skakalo od 0,01 do 0,00 wiec co moze byc tu walniete czujnik ten potencjometr czy wtyczka??

[ Dodano: 2009-05-22, 23:00 ]
Pisze tu gdyz problem rozwiazany, okazalo sie ze czujnik byl do wymiany, po wymianie na nowy opraz ustawieniu go wszystko wrocilo do normy i autko chodzi jak cacy :) pozdrawiam i dziekuje wszystkim za wspolne opinie.
Nie Ma To Jak Moja Golfina :)))
Avatar użytkownika
napster
Czytacz
 
Posty: 71
Dołączył(a): 5 paź 2007, o 10:17
Lokalizacja: Zdzieszowice


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości