problem z silnikiem 1,8

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

problem z silnikiem 1,8

Postprzez kamus » 24 mar 2009, o 18:59

Witam!
Mój ojciec ma golfika III 1,8, 90KM rocznik 1995 i ma problem. Mianowicie gdy uruchamia silnik wszystko jest ok odpala za pierwszym razem, ale po ok. 1 min. gaśnie. Dzieje się to gdy automatyczne ssanie wyłączy się bo, gdy jest na ssaniu pracuje dobrze. To niestety nie wszystko.
Gdy jeszcze całkowicie się nie rozgrzeje to podczas jazdy ze stałą prędkością zaczyna szarpać nim tak jakby chciał zgasnąć (a po wysprzęgleniu gaśnie), ale jak mu się ze trzy razy przygazuje do 6 tyś. obrotów to silnik uspokaja się i już jest ok.
Podczas stania gdy samochód jest na luzie (już po rozgrzaniu) "telepie" tzn. pracuje nierówno oraz trzęsie całym samochodem.
Zostały wymienione świece, kable, kopułka aparatu zapłonowego, palec i pasek rozrządu.
Proszę o szybką odpowiedź i z góry dziękuję!!!
Ostatnio edytowano 24 mar 2009, o 21:30 przez kamus, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
kamus
Czytacz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 24 mar 2009, o 17:50
Lokalizacja: Warszawa

problem z silnikiem 1,8

 

Postprzez marcinkoz2910 » 24 mar 2009, o 19:39

kamus, dobrze osprzęt wysokiego napięcia wymieniony czyli to możemy wykluczyć...

Podpinaliście auto pod komputer aby sprawdzić czy to nie jest wina jakiegoś elementu elektronicznego? Sonda Lambda, silniczek krokowy, czujnik halla (dodam że błąd czujnika halla jest zawsze gdy silnik nie procuje, po włączeniu silnika błąd normalnie znika jeśli tak się nie dzieje to znaczy że czujnik nie hula) ?

Może to być tez wina czujnika temp cieczy lecz wątpię w to...
Filtr paliwa w jakim macie stanie?
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez kamus » 24 mar 2009, o 20:02

Był podpinany pod komputer - na wyłączonym silniku pokazywał błąd z czujnikiem halla ale po odpaleniu błąd znikał czyli tak jak wyżej wspomniałeś to raczej nie to. A filtr paliwa był niedawno wymieniany.
Avatar użytkownika
kamus
Czytacz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 24 mar 2009, o 17:50
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez marcinkoz2910 » 24 mar 2009, o 20:10

kamus, to skoro tak to czy była czyszczona przepustnica ? bo w 1,8 lubi się brudzić
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez Przemas1792 » 24 mar 2009, o 20:16

ja miałem takie objawy o jakich Ty piszesz, jak miałem luźny pasek na alternatorze.dodam że również mam 1,8. zmieniłem pasek i po problemie.sprawdź czy pasek nie jest luźny, czy nie piszczy albo czy czasem nie zdarza się tak że przygasają światła?może to być coś innego ale ja miałem dokładnie to samo co Ty.silniki gasł po paru minutach, spadały obroty, szarpał szczególnie podczas stania w korkach
Przemas1792
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 27 sie 2008, o 20:19
Lokalizacja: Łódź

Postprzez kamus » 24 mar 2009, o 20:22

Ojciec oddał go do znajomego mechanika. Coś przy nim robił ale nie wiemy dokładnie co. W tym samym dniu kiedy go odebraliśmy wszystko było ok, nic się nie działo ale następnego dnia było to samo.
PS:Czasami zdarza się że wskazówka obrotomierza minimalnie "faluje"

[ Dodano: 2009-03-24, 19:34 ]
ok, jutro sprawdzę ten pasek od alternatora. Mam nadzieje że to właśnie to przeszkadza mojemu Golfowi.
Wielkie dzięki za pomoc jak okaże się że to nie to, to jeszcze się odezwę. :-) Jeszcze raz wielkie dzięki!!!
Ostatnio edytowano 24 mar 2009, o 20:54 przez kamus, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
kamus
Czytacz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 24 mar 2009, o 17:50
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Imper » 24 mar 2009, o 20:53

marcinkoz2910, brudna przepustnice to ja raczej bym wykluczyl... tam jest mono wtrysk takze strumien benzyny hest tryskany prosto na klapke od rpzxepustnicy wiec zarazem ja czysci z wszelkiego rodzaju brudow dalej wiadomo co sie dzieje...
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Mariusz164 » 27 mar 2009, o 22:48

sprawdz czujnik temperatury bo on jest odpowiedzialny za ssanie może to od niego coś jak rozłączy ssanie albo sonda. a temperature chłodzenia dobrze pokazuje. jak sie rozgrzeje i będzie szalał to odłącz ten czujnik i sprawdz czy będzie się coś działo
Mariusz164
Badacz tematu
 
Posty: 383
Dołączył(a): 23 lis 2008, o 12:43
Lokalizacja: Lubicz k.Torunia

Postprzez kamus » 9 cze 2009, o 20:40

już wiadomo co boli Golfa, okazało się, że sonda lambda się zesrała już jest wymieniona i Golfik śmiga aż miło! :-D
VW Golf MK3 - KLASA SAMA W SOBIE! :super:
Avatar użytkownika
kamus
Czytacz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 24 mar 2009, o 17:50
Lokalizacja: Warszawa


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 67 gości

cron