Problem z silnikiem ADY

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Problem z silnikiem ADY

Postprzez Pawlak539 » 13 lut 2014, o 12:37

Witam
Posiadam silnik 2.0 8v o oznaczeniu ADY i jest pewien problem a mioanowicie:
-zużycie oleju jest ok 1 litr na 2000km a kompresja każdego z cylindra jest równa 13 barów.
-W odmie odpowietrzającej zauważyłem,że jest tzw ,,masło"
-Od jakiegoś czasu zauważylem że ubywa mi mininalnie płynu chłodniczego
-Auto pali dosłownie na dotyk nawet przy -10 i nie kopci w ogóle!!

Co może być przyczyną takiego zjawiska?
Pawlak539
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 11 gru 2011, o 21:01
Lokalizacja: Kluczbork

Problem z silnikiem ADY

 

Postprzez Gesiu_15 » 13 lut 2014, o 12:44

1. Jak ubywa ci oleju , sprawdz uszczelkę miski , pokrywy zaworów , koło chłodnicy oleju czy nie ma wycieków .
2. Jak masz masło w odmie , benzyna estrakcyjna i jazda , przewody wyczyść , i podstawę odmy .
3. Jak ci ucieka płyn sprawdz koło krócców i przewody czy wycieków nie ma . Może koło pompy wody ucieka płyn :-)
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Pawlak539 » 13 lut 2014, o 12:58

Wycieków oleju nie ma nigdzie, silnik suchutki, zauważyłem,że pod głowicą sie poci na rogu...
Pawlak539
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 11 gru 2011, o 21:01
Lokalizacja: Kluczbork

Postprzez hubert213 » 15 lut 2014, o 23:49

No to wytrzyj dokladnie i zobacz czy duzo wypoci w jakims odstępie czasu. Z tego co mi sie wydaje to mozesz miec tez uszkodzone pierścienie olejowe .A litr na 2000 to nie tragedia :P
Avatar użytkownika
hubert213
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 15 gru 2013, o 01:27
Lokalizacja: Starachowice

Postprzez trollu » 17 lut 2014, o 19:45

Pawlak539 napisał(a):Wycieków oleju nie ma nigdzie

Pawlak539 napisał(a):zauważyłem,że pod głowicą sie poci na rogu

no to ma wycieki czy nie? usczelniacze ew pierścienie. jakim olejem zalany?
hubert213 napisał(a):A litr na 2000 to nie tragedia

jak dla kogo. ja po remoncie głowicy mam zalany 5W-40 i na 10tys km nic nie dolewam
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez pablomed » 18 lut 2014, o 01:12

Pawlak539, tak w skrócie: zwykle w tych silnikach - jeśli ogólnie są w dobrym stanie nie hałasuje rozrząd i panewki to rada na takie branie oleju jest wymiana uszczelniaczy trzonków zaworowych, są porady jak to zrobić, mechanicy nie chcę bez zdejmowania głowicy zmieniać i ją zdejmują dochodzą koszty robocizny zmiany uszczelki i planowania. Jeśli silnik ma najechane powiedzmy poniżej 350-400 tys. km to szansa powodzenia jest duża. Mnie się udało w trzech volkswagenach, każdy przestał brać olej w tym moje obecne Vento z przebiegiem prawie 400 tys. Nie pomoże - to bierzesz się za bardziej kompleksową naprawę czyli pierścienie jednak (niema tu takiego znaczenia że kompresja dobra) i/lub prowadnice zaworów. Ale na takie koszta bez sensu decydować się przy takim umiarkowanym zużyciu oleju
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 62 gości