PROBLEM Z SILNIKIEM

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

PROBLEM Z SILNIKIEM

Postprzez dzib » 29 paź 2011, o 19:18

GOLF 1993r. Pierwsze objawy: uciekający płyn chłodniczy. Myślałem z e głowica do planowania. Wymiana uszczelki i tyle. Okazało się że blok jest pęknięty :/ nie wiem co teraz robić. Oznaczeń silnika nie znam. Jest albo 1,4 albo 1,6. GDZIE TO SPRAWDZIĆ? Samochód odziedziczyłem po mamie. Chcę go uratować bo chce go na złom oddać :/ Czy remontować ten słupek na innym bloku. Czy kupić słupek? Włożyć coś mocniejszego? tylko to ostatnie wiąże się pewnie ze zmianą osprzętu, wiązki itd. Jakieś rozwiązanie?
dzib
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 29 paź 2011, o 17:14
Lokalizacja: DBL

PROBLEM Z SILNIKIEM

 

Postprzez prezesik » 29 paź 2011, o 20:39

dzib napisał(a):Oznaczeń silnika nie znam. Jest albo 1,4 albo 1,6. GDZIE TO SPRAWDZIĆ?

pojemność sprawdzisz w dowodzie oraz na wlepce w bagażniku, chyba po lewej stronie tuż przy lampie ( nigdy nie sprawdzałem, tylko słyszałem, ze tam jest ).

dzib napisał(a):Okazało się że blok jest pęknięty :/ nie wiem co teraz robić.

Spróbuj skleić na poxipol lub poxilinę - ja kleiłem tak kiedyś króciec wody i trzymało rok czasu do wymiany króćca na nowy.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez dzib » 30 paź 2011, o 08:53

prezesik25 napisał(a):
dzib napisał(a):Oznaczeń silnika nie znam. Jest albo 1,4 albo 1,6. GDZIE TO SPRAWDZIĆ?

pojemność sprawdzisz w dowodzie oraz na wlepce w bagażniku, chyba po lewej stronie tuż przy lampie ( nigdy nie sprawdzałem, tylko słyszałem, ze tam jest ).

Jakby chodziło o sprawdzenie tego co jest w dowodzie to już dawno to zrobiłem. W dowodzie wbite jest 1,4 (BB) a mi głównie chodzi o to że jak kiedyś wymienialiśmy sprzęgło to mechanik powiedział że katalogowo jest to sprzęgło od 1,6. Więc o co chodzi? Czy 1,4 i 1,6 ma taki sam osprzet? Może ktoś podmienił sobie 1,4 na 1,6 a w dowodzie zostało to co było.

Czy zmieniając silnik z 1,4 czy 1,6 na 1,8 dużo pracy mnie czeka?


prezesik25 napisał(a):
dzib napisał(a):Okazało się że blok jest pęknięty :/ nie wiem co teraz robić.
Spróbuj skleić na poxipol lub poxilinę - ja kleiłem tak kiedyś króciec wody i trzymało rok czasu do wymiany króćca na nowy.


Słyszałęm już o takich modach na poxipol. Chcę to zrobić porządnie wiec w takie rzeczy raczej bawić się nie chcę.

[ Dodano: 2011-10-30, 18:51 ]
No i lipa. Nie mogę się doszukać tego numeru silnika :/
dzib
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 29 paź 2011, o 17:14
Lokalizacja: DBL

Postprzez pablomed » 30 paź 2011, o 22:13

dzib, na podszybiu, tam gdzie silnik wycieraczek znajdziesz sterownik silnika, na nim numery. Wklepiesz je w google albo tu na forum i zaraz będziesz miał odpowiedź. Co do naprawy - podaż silników używanych jest ogromna ryzyko kupna złomu nie jest tak duże jak to się demagogizuje, tyko trzeba wybrać dobrego sprzedawcę z dobrymi opiniami. Przekładkę silnika - pod warunkiem że będzie taki sam - już za 100-200 zeta zrobi mechanik bo to proste, a ceny silników zobacz na allegro - nie są wysokie.
Pękniecie bloku w benzynowcu to niesłychanie rzadka awaria, może to tylko zaślepka z tyłu bloku (czyli tzw brok) puściła upewnij się
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości