Problem z szarpaniem w 1.8 ABS

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Problem z szarpaniem w 1.8 ABS

Postprzez zbajszek » 17 gru 2008, o 12:30

Wiam, ostatnio mam problem ze swoją trójką (i to niestety nie pierwszy :P) mianowice podczas jazdy strasznie nim szarpie najbardziej w przedziale 2k-3k obrotów, jednak to nie jest reguła. Ostatnio jak jechałem to żeby w miarę normalnie jechać musiałem dodać mu gazu, potem póścić żeby obroty trochę spadły i znowu dodawać. Jak próbuję jechać stałą prędkością też szarpie i w sumie nei wiem co mam zrobić. Jakieś półtroa miesiąca temu miałem problem, bo nie palił na wszystkie gary i w związku z tym wymienione został kable zapłonowe, świece (pomimo, że w marcu kupiłem nowe, jakoś dziwnie szybko się skończyły...), czujnik temperatury i sonda lambda. Czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem już i co można zrobić żeby to chodziło z powrotem ładnie?

Acha mój silnik to 1.8 ABS, rocznik 1992.

Pozdrawiam
Zbajszek
zbajszek
Czytacz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 27 lip 2007, o 10:12
Lokalizacja: Wrocław/Lewin B.

Problem z szarpaniem w 1.8 ABS

 

Postprzez VWARNI » 18 gru 2008, o 18:58

Kolega ma takiego 1.8 ABS i miał podobnie przez ponad rok bo elektrycy nie mogli znalez przyczyny az wkoncu znalezli i juz ma ok Ale do konca nie pamietam co mu było cos mi sie kojarzy ze jakis czujnik od przepustnicy czy połozenia przepustnicy miał padniety.....
Avatar użytkownika
VWARNI
Czytacz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 20 paź 2007, o 23:42
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez BORYSKA » 19 gru 2008, o 16:00

zbajszek, spróbuj wymienić jeszcze kopułkę i palec od rozdzielacza zapłonu. Miałem podobny problem jak ty i po wymianie dolegliwości ustąpiły
Dowolne urządzenie, uszkodzone w dowolny sposób (z wyjątkiem całkowitego zniszczenia),będzie doskonale działało w obecności wykwalifikowanego personelu naprawczego. :-)
Avatar użytkownika
BORYSKA
Badacz tematu
 
Posty: 235
Dołączył(a): 26 lis 2008, o 18:04
Lokalizacja: Okolice Krakowa... KPR

Postprzez bagy » 19 gru 2008, o 20:06

miałem podobny problem- i radzę pomoże dobry elektro-mechanik w mojej okolicy diagnoza i naprawa usterki w granicach 300 zł.
Wracając do usterki to może byc zestyk biegu jałowego - u mnie dużym problemem była instalacja gazowa (holenderska) po interwencji mechanika auto doskonale się sprawuje - jeszcze mnie czeka wizyta u gazownika- pozdrawiam
bagy
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 18 lip 2008, o 18:20
Lokalizacja: chełm

Postprzez zbajszek » 21 gru 2008, o 22:01

BORYSKA, kopułka i palec były wymieniane w marcu bodaj (przy pierwszej wymianie świec) i raczej wątpliwe jest aż tak szybki zużycie (chociaż świece już zdążyły pójść). Zastanawiam się czy może znowu świece nie poszły (będę sprawdzał to jutro akurat), albo czy czasem filtr paliwa (wymieniany półtora roku temu), albo pompa paliwa nie jest walnięta :/.
Hmm bagy, u mnie problemem nie będzie instalacja gazowa, bo jej nie ma :).
zbajszek
Czytacz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 27 lip 2007, o 10:12
Lokalizacja: Wrocław/Lewin B.

Postprzez BORYSKA » 22 gru 2008, o 21:15

zbajszek, po zmroku odpal Golfera, podnieś mu maskę i dodając obrotów wypatruj przeskakujących iskier w okolicy aparatu zapłonowego, oraz tam gdzie kable WN dochodzą do świec i zerknij sobie jeszcze na kabel z cewki WN do aparatu zapłonowego. Prawdopodobnie masz gdzieś przebicie. Jeżeli nie będziesz widział iskry a obrotami będzie szarpać to spróbuj się przysłuchać czy nie "słychać" gdzieś skaczących iskier. To taki charakterystyczny dźwięk
Dowolne urządzenie, uszkodzone w dowolny sposób (z wyjątkiem całkowitego zniszczenia),będzie doskonale działało w obecności wykwalifikowanego personelu naprawczego. :-)
Avatar użytkownika
BORYSKA
Badacz tematu
 
Posty: 235
Dołączył(a): 26 lis 2008, o 18:04
Lokalizacja: Okolice Krakowa... KPR

Postprzez KristoF » 23 gru 2008, o 22:49

najpewniej to czujnik położenia przepustnicy(potencjometr przepustnicy)Sprawdź sobie wtyczkę z prawej strony monowtrysku(4 styki) czy nie jest zaśniedziałe coś i przedzwoń kable czy sie gdzieś nie zrobiła przerwa.

[ Dodano: 2008-12-23, 21:50 ]
dla pewności podłącz jeszcze pod kompa.Jeżeli ci się zużył potencjometr to wtedy wymiana całego monowtrysku...koszt spory...
Był Golf3- największy błąd mojego życia...
a teraz...
Elegancja, komfort , nienaganna jakość i aksamitnie pracujący silnik Millera ;]
KristoF
Members
 
Posty: 675
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 13:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez zbajszek » 29 gru 2008, o 10:57

Wszytsko się wyjaśniło, na szczęście winnym całego zamiesznia był...paluch i źle założona kopułka (chyba na szybkiego skłaali przy wymianie świec). Znajomy mechanik znalazł jakiegoś palucha na warsztacie, założył i wszystko hodzi dobrze, tylko powiedział żebym kupił i wymienił kopułkę bo jest troche przypalona. Do tego wymieniłem filter paliwa, ale raczej przyczyną tego były właśnie paluch. :-)
zbajszek
Czytacz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 27 lip 2007, o 10:12
Lokalizacja: Wrocław/Lewin B.


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 36 gości