problem z ustawieniem rozrządu i kątem wyprz. zapłonu

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez Kutasinski » 9 lis 2012, o 11:09

[quote="fgrubass"]Dzięki za odp. Rozrząd przestawiłem o ząbek (znacznik na kole pasowym mieści się w okienku ale na środku)

> To też źle.
Znacznik nie powinien być "na środku" okienka,lecz zachodzić na jego przednią krawędź.
Teraz nie mam możliwości zrobić Ci zdjęcia,a męczyłem się podobnie.
Przeczytaj uważnie poprzednie posty
Nie mam GG ale coś trzeba było wpisać..
Kutasinski
Czytacz
 
Posty: 122
Dołączył(a): 20 mar 2012, o 12:44
Lokalizacja: Kraków

 

Postprzez fgrubass » 9 lis 2012, o 11:18

Czytałem jak zawsze uważnie i to kilka razy. Możesz powiedzieć mi jak przestawić znacznik na kole pasowym o te 2 czy 3 mm żeby znak na kole rozrządu nie uciekł? Przecież pasek można przestawiać co 1 ząbek a to więcej niż 2-3mm. Może ja jeszcze o czymś nie wiem? Pomożesz?
fgrubass
Czytacz
 
Posty: 48
Dołączył(a): 30 lis 2010, o 13:25
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1600 ABU
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Kutasinski » 9 lis 2012, o 11:26

fgrubass napisał(a):Czytałem jak zawsze uważnie i to kilka razy. Możesz powiedzieć mi jak przestawić znacznik na kole pasowym o te 2 czy 3 mm żeby znak na kole rozrządu nie uciekł? Przecież pasek można przestawiać co 1 ząbek a to więcej niż 2-3mm. Może ja jeszcze o czymś nie wiem? Pomożesz?


W skrajnym przypadku być może będziesz musiał w ogóle zdjąć pasek i założyć go od nowa.
Jeśli nie masz żadnego sprzętu by zablokować sobie rozrząd, dobrze,by ktoś Ci pomógł kiedy będziesz zakładał pasek.
Ja "oszukałem" sytuację tak,że ustaliłem znak na wale rozrządu,poluzowałem pasek i zdjąłem go z koła na wale rozrządu, udało mi się ustawić na wale korbowym tak,jak trzeba.
Po czym zablokowałem i ostrożnie naciągnąłem pasek.
Nie musiałem go więc całkiem demontować.
Chodzi gra i buczy już pół roku- wszystko w najlepszym porządku.
Bo jak masz znacznik na środku- to z 4-5mm musisz go przestawić.
Nie mam GG ale coś trzeba było wpisać..
Kutasinski
Czytacz
 
Posty: 122
Dołączył(a): 20 mar 2012, o 12:44
Lokalizacja: Kraków

Postprzez fgrubass » 14 lis 2012, o 18:10

Obrazek

Po przestawieniu o jeden zabek znak na kole rozrządu na znaku a na kole
pasowym jak na powyższym zdjęciu. Nie udaje mi się ustawić lepiej (tak
jak pisze Kutasinski).
Może ktoś zrobić i zamieścić zdjęcie znaków jak ma u siebie ustawione, najbardziej zależy mi na zdjęciu z okienka skrzyni biegów.
fgrubass
Czytacz
 
Posty: 48
Dołączył(a): 30 lis 2010, o 13:25
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1600 ABU
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Dinuś » 14 lis 2012, o 22:08

albo mi sie myli albo widać znak kawałek dalej , kluczem nasadowym przekręć wał tak aby był ten w okienku skrzyni na środku (wycięcie jak by ktoś przecinakiem stukną) pierwszy tłok od rozrządu do góry i musi chodzić
Avatar użytkownika
Dinuś
Members
 
Posty: 1506
Dołączył(a): 29 wrz 2009, o 14:02
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Postprzez fgrubass » 15 lis 2012, o 13:16

Dinuś nie przeczytałeś wszystkiego. Opisałęm mój problem i jak z nim walczyłem. Teraz potrzebuję zdjęcie z okienka skrzyni biegów - tylko ono może mi pomóc.
Pozdrawiam.
PS: Radzio918 zdziałałeś coś?
fgrubass
Czytacz
 
Posty: 48
Dołączył(a): 30 lis 2010, o 13:25
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1600 ABU
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Kutasinski » 15 lis 2012, o 19:01

Jutro wrzucę foto.
Nie mam GG ale coś trzeba było wpisać..
Kutasinski
Czytacz
 
Posty: 122
Dołączył(a): 20 mar 2012, o 12:44
Lokalizacja: Kraków

Postprzez fgrubass » 15 lis 2012, o 22:38

Spoko. W sobotę będę mogł porównać jak to u mnie wygląda i poprawnie ustawić rozrząd.
Z góry dzięki Kutasinski.
fgrubass
Czytacz
 
Posty: 48
Dołączył(a): 30 lis 2010, o 13:25
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1600 ABU
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Kutasinski » 16 lis 2012, o 13:07

Obrazek

Tutaj masz foto,jak mam ustawiony wał korbowy.
Specjalnie zrobiłem kropkę farbą na pasku,ponieważ znacznik na kole dokładnie zachodzi na krawędź okienka w obudowie.
Mam foto znacznika na kole zamachowym,ale nie wklejam, by nie wprowadzać błąd-tam jest w moim ABU meksyk bo ktoś zakombinował coś z kołem zamachowym.
Powodzenia.
Nie mam GG ale coś trzeba było wpisać..
Kutasinski
Czytacz
 
Posty: 122
Dołączył(a): 20 mar 2012, o 12:44
Lokalizacja: Kraków

Postprzez fgrubass » 16 lis 2012, o 13:16

Wklej wklej to zdjęcie bo na nim najbardziej mi zależy.
A zapłon ustawiasz lampą z reg kąta czy na znacznik (lewa krawędź okienka)?
fgrubass
Czytacz
 
Posty: 48
Dołączył(a): 30 lis 2010, o 13:25
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1600 ABU
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Kutasinski » 16 lis 2012, o 13:21

fgrubass napisał(a):Wklej wklej to zdjęcie bo na nim najbardziej mi zależy.


Ale tam mam meksyk- wg. wszelkich prawideł-źle.
Tak więc ustawiłem na wał korbowy, ponieważ w ABU aparat napędzany jest wałem rozrządu, nie zaś,jak np. w ABS czy wcześniejszych motorach-od wałka pośredniego,który to musi być tam zsynchronizowany z wałem korbowym.
Pozycja palca rozdzielacza przy GMP 1 cylindra jest OK, więc mogłem darować sobie znacznik na kole zamachowym..
Nie mam GG ale coś trzeba było wpisać..
Kutasinski
Czytacz
 
Posty: 122
Dołączył(a): 20 mar 2012, o 12:44
Lokalizacja: Kraków

Postprzez fgrubass » 16 lis 2012, o 13:39

Nic to. Wrzuć to przynajmniej też będę miał pewność że mam mexyk albo niemexyk. I tak nie mam do czego porównać bo przekopałem internet i nie ma żadnego zdjęcia. A ktoś u mnie jakiś swój znak zrobił w tym okienku i nie wiem o co biega.
Please wrzuć to zdjęcie.
fgrubass
Czytacz
 
Posty: 48
Dołączył(a): 30 lis 2010, o 13:25
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1600 ABU
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 8 gości

cron