Problem z wolnymi obrotami

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Problem z wolnymi obrotami

Postprzez tomekrino » 30 lip 2007, o 17:31

Witam

Od miesiąca jestem posiadaczem Golfa 3 , 1.6l + LPG, Od niedawna pojawił się problemik. Po odpaleniu autka do momentu, aż się nie rozgrzeje gaśnie mi na wolnych obrotach, tzn. muszę trzymać nogę na pedale gazu bo gaśnie. Nie mam pojęcia co może byc walnięte. Wczoraj wymieniłem wszystkie filtry i wszystko jest bez zmian. Problem dotyczy odpalania na benzynie oczywiście bo na gazie to nie mam mowy, chyba że wcisne pożądnie pedał gazu to tak, ale jak tylko zdejmę nogę to schodzi z obrotów i gaśnie. Troche to pokrętnie napisałem ale mam nadzieję, że coś z tego jest zrozumiałe. Z góry dzięki za jakiekolwiek porady.

pozdro
tomekrino
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 23 lip 2007, o 19:57
Lokalizacja: Warszawa

Problem z wolnymi obrotami

 

Postprzez Uree » 30 lip 2007, o 19:45

U mnie występuje podobny problem, po odpaleniu zimnego silnika lekko kopci na czarno, dodam gazu to przerywa, po rozgrzaniu, doslownie po minucie maksymalnie wszystko jest juz ok, obstawiam na świece, jutro je zmienie więc napisze czy coś pomogło.
Uree
Czytacz
 
Posty: 46
Dołączył(a): 15 lip 2007, o 13:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez kamil92 » 30 lip 2007, o 20:16

Witam,
jak masz problem z wolnymi obrotami na zimnym silniku to na początek proponowałbym podłączyć sie pod kompa i zczytać kody błędów bo być może masz uszkodzony czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Jeżeli czujnik jest dobry to zrób dokładne czyszczenie przepustnicy (odkręć i wymyj dokładnie w benzynie na błysk-przedtem zdejmij klemy z akumulatora). Po takim myciu trzeba zrobić adaptację przepustnicy czyli ustawienia zerowe-najlepiej kompem i programem VAG. Jeżeli nie masz dostępu to można zrobić uproszczoną adaptację następująco: po skręceniu wszystkiego i założeniu klem zapalić silnik nie dotykając pedału gazu i pozwolić mu nagrzać się aż włączy się wentylator (wszystko bez dotykania gazu!) Aha i nie na gazie tylko na benzynie!. Potem zgasić silnik i od tej pory możesz już jezdzić. Po takiej adaptacji na początku może nierówno schodzić z obrotów ale to z czasem sie ustabilizuje aż komputer sam nauczy się nowych ustawień przepustnicy.
Pozdrawiam
kamil92
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 30 lip 2007, o 19:54
Lokalizacja: łódzkie

Postprzez tomekrino » 30 lip 2007, o 20:33

Witam

Gdzie znajduje się czujnik cieczy chłodzącej i jak najłatwej go sprawdzić?
Jeszcze jedno, a może ktoś z was wie ile kosztuje podłaczenie do komputera auta?
tomekrino
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 23 lip 2007, o 19:57
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez kamil92 » 30 lip 2007, o 21:33

Czujnik temperatury masz od przodu silnika lekko z prawej poniżej węży (zamocowany w takiej plastikowej części, poznasz go po wtyczce dołączonej do niego z 4 stykami powinien mieć także żółty plastikowy pierścionek na brzegu). Tylkojak go wyjmiesz to będzie leciał płyn chłodzący. A sprawdzić możesz omomierzem wg tego: http://img109.imageshack.us/my.php?imag ... ikawl8.jpg
Cena podłączenia pod VAGA to od 50zł nawet 80zł i więcej....zdzierstwo.
kamil92
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 30 lip 2007, o 19:54
Lokalizacja: łódzkie

Postprzez tomekrino » 30 lip 2007, o 21:42

czy w przypadku mojego problemu świece mają duże znaczenie? Auto kupiłem miesiąc temu i nic oprócz filtrów i oleju nie wymieniałem a przejechałem już ponad 3000 km.
tomekrino
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 23 lip 2007, o 19:57
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez kamil92 » 30 lip 2007, o 22:05

Myślę, że świece akurat nie bo działoby się tak także na ciepłym silniku ale nic nie stoi na przeszkodzie żebyś zajrzał do świec i zobaczył czy nie mają nagaru, jaki mają kolor itp. Najlepiej gdyby miały kolor jasno brązowy co oznaczałoby, że jest idealna mieszanka i spalanie ok.
kamil92
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 30 lip 2007, o 19:54
Lokalizacja: łódzkie

Postprzez tomekrino » 30 lip 2007, o 22:15

jutro zabieram się za sprawdzanie, Jak mówiłem znajomemu o tym problemie on mówił mi coś, że może mi chrzanić silniczek krokowy. Może być w tym coś prawdy?
tomekrino
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 23 lip 2007, o 19:57
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez kamil92 » 30 lip 2007, o 22:54

jak masz ten sam silnik co ja 1.6 AEE to tam nie ma żadnego krokowego silnika, jest potencjometr położenia przepustnicy i silniczek sterujący przepustnicą ale to nie krokowiec. Jeżeli coś by było u ciebie z tym nie tak to nie tylko na zimnym silniku jak pisałeś ale cały czas, więc myślę, że tu jest wszystko OK.
kamil92
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 30 lip 2007, o 19:54
Lokalizacja: łódzkie

Postprzez tomekrino » 31 lip 2007, o 07:29

szczerze mówiąc to nie wiem jaki mam silnik, gdzie to moge sprawdzić?
Wiem, że 1.6 benz i rok produkcji autka 93
Jeszcze tak dla pewności, przepustnica jest nad silnikiem lekko z lewej tam gdzie wchodzi linka gazu? i czy odkręcając przepustnice muszę zakręcić gaz w butli itp.?
Jeszcze jeden problem być może istotny. Jak wciskam pedał gazu samochód czasem ciężko wchodzi na obroty a jak puszcze nogę to schodzi z obrotów i czasem gaśnie, też głównie jak jest zimny, tak jakby się dławił.
tomekrino
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 23 lip 2007, o 19:57
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Uree » 31 lip 2007, o 16:17

To jaki masz silnik możesz sprawdzic w bagażniku po lewej stronie od wewnatrz, trzeba zajrzeć w ten sposób jak byś patrzył na swoje kolana, tam jest wszystko opisane na karteczce naklejonej przez producenta.pozdrawiam
Uree
Czytacz
 
Posty: 46
Dołączył(a): 15 lip 2007, o 13:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez tomekrino » 31 lip 2007, o 17:14

Dzięki za podpowiedź.
Mój silnik to ABU.
tomekrino
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 23 lip 2007, o 19:57
Lokalizacja: Warszawa

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości