Problem z zapalaniem

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Problem z zapalaniem

Postprzez klen » 20 paź 2008, o 20:57

Witam. Jestem tu nowy i mam problem z moim golfikiem 1.6
Po prostu gdy zimny silnik pali bez problemu.Po rozgrzaniu przekrecam kluczyk rozrusznik kreci i nie chce załapać aż w końcu z którymś razem załapie a jak już sie mecze za długo to musze na popych. I zauwazyłem jeszcze że jak nie chce zapalić to przy przekreceniu kluczyka jak rozrusznik kreci to gasną wszystkie kontrolki a gdy nie zgasna to pali bez problemu.
klen
Berbeć
 
Posty: 1
Dołączył(a): 20 paź 2008, o 20:45
Lokalizacja: Kielce

Problem z zapalaniem

 

Postprzez dziejo » 20 paź 2008, o 21:30

klen napisał(a):jak rozrusznik kreci to gasną wszystkie kontrolki

wystarczy sprawdzić automat , (bendix) sprawdzić szczotki w jakim stanie sa ewntualnie przesmarować tuleje na rozruszniku i w jakim stanie jest wieniec (koło zębate )
przeczyścić styki przyłączeniwe przewodów zasilania i przewodu sterującego
rozrusznika to najczęstrze przyczyny niedomagania rozrusznika
dziejo
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 19 paź 2008, o 20:29
Lokalizacja: żory

Postprzez czepi » 21 paź 2008, o 10:46

skoro gasną kontrolki to może oznaczać że akumulator kończy swój żywot. Spróbuj odpalić od kogoś na kable... jak odpali bez problemu to będziesz miał winowajcę... jeśli przy odpalaniu gasną ci kontrolki i wyświetlacz zegara cyfrowego (może się nawet zegar wyzerować ) to rozrusznik może sobie kręcić ale elektronika samochodowa już nie dostaje napięcia i raczej nie odpali ci
Avatar użytkownika
czepi
Members
 
Posty: 825
Dołączył(a): 19 lis 2007, o 20:05
Lokalizacja: Cieszyn/Radlin

Postprzez robert23 » 21 paź 2008, o 16:13

Witam jestem tu nowy ale liczę że ktoś mi pomoże a mianowicie mój golfik 3 z silnikiem 1'4 chodził bez zarzutów, rano przyszedłem i już nie dało się go odpalić, pompa paliwo pompuje bo sprawdziłem, iskra na świecach jest, jedyne co zauważyłem że świece są całkowicie suche, i podczas prób zapalania zauważyłem że paliwo już nie dostaje się do mono wtrysku, w przewodach jest a dalej już susza czy może mi ktoś pomódz?
robert23
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 21 paź 2008, o 16:08
Lokalizacja: Ptakowice

Postprzez prezesik » 21 paź 2008, o 17:22

skoro gasną kontrolki to może oznaczać że akumulator kończy swój żywot
nie do końca.
Kiedyś miałem taki myk z oplem kadetem, rozrusznik kręcił, a silnik nie chciał zaskoczyć, musiałem chwilkę podładować akumulator na wysokim prądzie, wtedy na początku kręcenia autko zaskoczyło, lecz zgasł znów był problem. Okazało się, że szczotki rozrusznika były bardzo starte, rozrusznik pobierał tyle pradu, że brakowało na iskrę, poprostu rozrusznik tak jakby robił zwarcie. Po wymianie szczotek na nowe i wyczyszczeniu akumulatora problem znikł i było wszystko OK. Proponuję tez rozebrać rozrusznik i sprawdzić, ew. wymienić szczotki.

[ Dodano: 2008-10-21, 17:25 ]
robert23 napisał(a):Witam jestem tu nowy ale liczę że ktoś mi pomoże a mianowicie mój golfik 3 z silnikiem 1'4 chodził bez zarzutów, rano przyszedłem i już nie dało się go odpalić, pompa paliwo pompuje bo sprawdziłem, iskra na świecach jest, jedyne co zauważyłem że świece są całkowicie suche, i podczas prób zapalania zauważyłem że paliwo już nie dostaje się do mono wtrysku, w przewodach jest a dalej już susza czy może mi ktoś pomódz?
jeżeli pompa chodzi, a z wtrysku nie leci paliwo to może oznaczać jedno - przypchany lub całkowicie zapchany filtr paliwa (pod podłogą przy prawym tylnym kole jest), lub urwał się jakiś "syfek" lub "paproszek" z filtra i zapchał wtrysk. Jeżeli po odkręceniu przewodów paliwowych od wtrysku i przekręceniu zapłonu (aby pompa chodziła) będzie leciało paliwo, to zapchany wtrysk, jeżeli nie będzie leciało paliwo z przewodu - zapchany filtr paliwa.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez robert23 » 21 paź 2008, o 18:06

no właśnie tak jest przewody zdjołem przekręciłem i wali paliwem jak wściekły a w gardzielu mono wtrysku tam gdzie przepustnica itp suchutko
robert23
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 21 paź 2008, o 16:08
Lokalizacja: Ptakowice

Postprzez prezesik » 21 paź 2008, o 20:11

zapchany wtrysk, włóż go do pojemnika z naftą na noc lub jak nie masz nafty to możesz zastosować środek, który dodaje się do wzbogacenia paliwa STP, wlej go do pojemnika i włóż wtrysk na noc, powinno pomóc.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez robert23 » 21 paź 2008, o 23:05

Wpożądku tyle że co mam tam wyjąć bo rozbierając to to tam jest tylko dwa krućce wlotu i wylotu paliwa, w środku jest jakieś plastikowe pieroństwo z kabelkami z tego co wiem to jest czujnik ciśnienia paliwa no i jakiś taki choćby korek na który jest nakręcony kawałek blachy, i to mam wziąść i włożyć do tej nafty?

[ Dodano: 2008-10-22, 17:30 ]
Niestety moczenie w nafcie nic nie pomogło mało tego zmieniłem nawet część tego wtrysku z tymi elektrycznymi elementami i niestety nadal nic, więc co tu może być jhak myślisz?
robert23
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 21 paź 2008, o 16:08
Lokalizacja: Ptakowice


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości