Problem z zapalaniem

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Problem z zapalaniem

Postprzez Czyzyk_nt » 14 kwi 2009, o 12:53

Witam ,

Powiem szczerze , że szlag mnie już trafia z tym moim silnikiem a dokładnie z zapalaniem. Otóż zdarza się to w miarę rzadko ale jest bardzo uciążliwe mianowicie przejadę autem jakiś krótki odcinek np. do sklepu. Chcę zapalić i nic kręci, kręci i tak jakieś 20 min jak odczekam to zapala i potem niby jest ok. Zdarza się , że po tym odpaleniu przejedzie kawałek i w czasie jazdy zgaśnie najpierw obrotomierz zacznie wariować i potem auto gaśnie. Dzisiaj mi się tak przydarzyło podjechałem do sklepu , przychodzę nie chce zapalić. Po dobrych 15 min odpalił przejechałem kawałek i na skrzyżowaniu mi padł za chwilę zapalił znów przejechałem kawałek i znów mi padł lecz zdążyłem na parking wjechać. Naprawdę nie mam pojęcia co tam chodzi a jak podjadę do mechanika to wszystko jest wporzo.

Dodam , że paliwo w baku jest i to się dzieje niezależnie od jego ilości. Sprawdziłem podczas tej usterki iskrę no i iskra jest , pompa paliwa chodzi po przekręceniu kluczyka a filtr paliwa został zmieniony. Naprawdę nie mam zielonego pojęcia o co chodzi ? Czy podłączenie do komputera może coś wykazać ( golf 3 , 1.4 cl, 94') Co mogę jeszcze sprawdzić ?
Czyzyk_nt
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 30 mar 2009, o 00:04
Lokalizacja: PNT

Problem z zapalaniem

 

Postprzez marcinkoz2910 » 14 kwi 2009, o 13:00

mi to wygląda na usterkę układu zapłonowego lub paliwowego

ja bym zrobił tak

Wymienił świece, przewody zapłonowe, wyczyścił/ wymienił kopułkę i palec oraz wymienił koniecznie filtr paliwa :!: od tego bym zaczął

No i koniecznie pod kompa go wepnij :ok: (pamiętaj zawsze na zgaszonym silniku będzie błąd czujnika halla)

Posprawdzaj wtyczki czy są podpięte prawidłowo i czy nie ma uszkodzonych przewodów koło przepustnicy

[ Dodano: 2009-04-14, 13:02 ]
Ale tak prawdę mówiąc to ten twój problem kwalifikuje się jak dla mnie na padający czujnik halla ale z drugiej strony ten szalejący obrotomierz :idea:
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez Czyzyk_nt » 14 kwi 2009, o 13:20

A właśnie zapomniałem dopisać , że bendix zmieniałem na nowy jakiś czas temu.

Dzięki za wskazówki !
Czyzyk_nt
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 30 mar 2009, o 00:04
Lokalizacja: PNT

Postprzez marcinkoz2910 » 14 kwi 2009, o 13:21

Czyzyk_nt, bendix tu nie ma nic go gaśnięcia silnika jedyne co to może być przyczyną nie zapalenia auta
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez matti » 14 kwi 2009, o 13:32

podobne objawy miałem kiedyś i po czasie okazało sie że immobilizer mi szwankował
spróbuj poruszać kluczykiem na wszystkie strony przy odpalaniu
Avatar użytkownika
matti
Czytacz
 
Posty: 85
Dołączył(a): 31 mar 2009, o 23:20
Lokalizacja: Kosina/Rzeszów

Postprzez marcinkoz2910 » 14 kwi 2009, o 13:38

matti napisał(a):podobne objawy miałem kiedyś i po czasie okazało sie że immobilizer mi szwankował
spróbuj poruszać kluczykiem na wszystkie strony przy odpalaniu
immobilajzer to nie jest jego uszkodzenie wygląda zupełnie inaczej

silnik zapala ale po chwili gaśnie a jak już zapalisz to pastylka nie jest potrzeba można ją wyrzucić (oczywiście mówię w przenośni)
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez Czyzyk_nt » 14 kwi 2009, o 15:24

kluczyk mam dorabiany nie mam oryginalnego to może miec jakiś wpływ ?
Nie wydaje mi się że w 94' były immobilisery

pozdr
Czyzyk_nt
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 30 mar 2009, o 00:04
Lokalizacja: PNT

Postprzez marcinkoz2910 » 14 kwi 2009, o 16:58

Czyzyk_nt napisał(a):kluczyk mam dorabiany nie mam oryginalnego to może miec jakiś wpływ ?
Nie wydaje mi się że w 94' były immobilisery
dorabiany kluczyk nie ma z tym nic wspólnego a jak byś miał immo to można to poznać na dwa sposoby (wyłączając VAGa)
1. Masz pastylke w kluczyku (kluczyk rozbierany)
2. wokoło stacyjki jest pierścień od immo

a w 94 było immo na życzenie a od 95 juz szło seryjnie
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez Czyzyk_nt » 14 kwi 2009, o 19:04

No to w takim razie zaczynam od komputera
Czyzyk_nt
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 30 mar 2009, o 00:04
Lokalizacja: PNT

Postprzez dziabi3 » 20 kwi 2009, o 18:45

ja stawiam na czujnik halla

a byleś na vagu bo bez tego ani rusz

ja posiadam 1,4 abd całkowicie sprawny i bym ci pomógł przełożyło by się aparat na chwilkę i sprawdziło
Średnie spalanie 7,5>8l lpg /5,8l pb
dziabi3
Members
 
Posty: 513
Dołączył(a): 10 wrz 2007, o 20:40
Lokalizacja: ewewefwef

Postprzez Czyzyk_nt » 20 kwi 2009, o 21:02

No witam , dzieki za zainteresowanie , powiem ci , że zostawiłem auto ostatnio u elektryka i przez cały dzień go tam meczyli żeby wywołać ten objaw na chwile im się udało nie chciał zapalic podłączyli ale to było zbyt krótko. Wymienił mi jakis czujnik nie pamiętam jaki coś w zapłonie i mówił żeby jeździć i testować także zobaczymy pojeżdże i się okaże. Najgorsze jest własnie to , że na ta usterkę nie ma reguły że to zawsze się dzieje w tym i tym momencie.

Pozdr
Czyzyk_nt
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 30 mar 2009, o 00:04
Lokalizacja: PNT

Postprzez Kazig » 5 maja 2009, o 15:53

Dzień Dobry

Podłączę się, ponieważ mój golf nie chce odpalić.
Czy jakiś dobry człowiek, może mnie odesłać na jakąś stronkę, gdzie znajdę łopatologiczny opis jak:
-przeczyścić świece
-przeczyścić kopułkę i palec
-przeczyścić cokolwiek innego, o mi wskrzesi auto?
aku naładowałem, klemy przeczyściłem

Pozdrawiam i dziękuje
Kazig
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 10 cze 2008, o 09:49
Lokalizacja: Warszawa

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 5 gości