przez Mario Mario » 29 maja 2008, o 21:40
Witam Cię kolego. Ja na tym forum jestem nowicjusz, ale na punkcie VW ta mam lepiej nie mówić co. Ciśnienie na cylindrach to żaden koszt. Tylko cisnieniomierz, odkrecasz wszystkie świece, calkiem! i po kolei wkladasz do kazdego otworu końcówkę i sprawdzasz. Tj krecisz kilka razy rozrusznikiem tj kilka obrotów i wskaźnik pokazuje ci ciśnienie na każdym z cylindrów. Zawsze będziesz mial ciśnienie rosnace od skrajnego cylindra, ale to najslabsze nie powinno byc mniejsze niż 9, jeżeli tak (mniejsze)to niestety kompresja do d.... Ale mogly popekać pierścienie. Jeżeli piszesz, że po odpaleniu na gazie dajesz mu od razu w d.... to moglo sie tak stać. Jeżeli pierscienie popekaly ta zacznie lykać olej. Ale ja w swoim passacie 1.8 90 km, wymienilem tylko uszczelniacze na zaworach i bylo laleczka ani grama oleju. Jezeli chodzi o branie oleju do komory spalania, to szczególnie przy gazie i suchej mieszance nie jest to takie zle, no ale nie pól litra na 1000 km. Ze swojego doświadczenia mogę ci powiedzieć, że nauczylem sie na swoim pasku, że VW to proste samochody a ja zawsze doszukiwalem się poważnych usterek, okazywalo się, ze byly to proste sprawy. Ostrożnie, ostrożnie bo wpędzisz się w koszty. Cisnieniomież możesz pozyczyć u zaprzyjaźnionego mechanika i niech nikt ci nie wciska ciemnoty, że to duzy koszt. Pozdro.