Prowadniki zaworow???

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Prowadniki zaworow???

Postprzez Nervusek » 25 paź 2011, o 17:05

dot. 1.6 ABU

2 tyg. temu wymienilem popychacze, ktore nic nie zmienily... a teraz mysle o wymianie glowicy, bo w jednym gniezdzie popychacz ma 2mm luzu na boki i klekocze, ale dowiedzialem sie, ze mozna dokupic wyciskane/wciskane "prowadniki zaworow" i nie trzeba zmieniac glowicy. Cena jednej szt. to 10 zl.

No i chcialbym sie dowiedziec czy:

a-ktos to juz robil?
b-dalo to pozytywny rezultat?
c-duzo przy tym roboty?
d-czym wycisnac 'prowadniki'?
e-co przy okazji tej wymiany sprawdzic/wymienic?

z gory dziekuje za info/porade
Nervusek
 

Prowadniki zaworow???

 

Postprzez pablomed » 25 paź 2011, o 21:46

Nervusek, kolego sam tego nie zrobisz, taką głowicę musisz oddać to zakładu specjalistycznego, nawet mechanicy tak samo postępują bo potrzebna jest tu obróbka i kontrola na specjalistycznych przyrządach. Bedzie to parę stówek kosztowac dobrze się zastanów bo tak zły stan głowicy każe podejrzewać że i dół silnika też jest do kitu i raczej praktykuje się wówczas wymianę silnika na lepszy używany.
No ale to twoja decyzja jeśli chcesz remontować głowicę to fachowa naprawa sprawi że będzie jak nowa.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Nervusek » 26 paź 2011, o 20:21

Tez tak mysle, nie bede sie rzucal z motyka na slonce...

Dzisiaj kupilem za 100 glowice i po prostu ja splanuje, wymienie uszczelke, uszczelniacze i powinna jeszcze posmigac.
Nervusek
 

Postprzez Radekb351 » 26 paź 2011, o 20:28

Dobrze myślisz kolego.
Ja w swoim 1,4 tez kupiłem nowa głowicę dałem ja do regeneracji.
Zapłaciłem 250 zł za nowe prowadnice, uszczelniacze do tego
szlifowanie zaworów i docieranie zaworów i planowanie.
Mam teraz spokój.
Avatar użytkownika
Radekb351
Gaduła
 
Posty: 720
Dołączył(a): 12 lut 2011, o 22:53
Lokalizacja: STW

Postprzez Nervusek » 2 lis 2011, o 17:08

Mam splanowana glowice i w sobote bede sie zabieral za wymiane.. nigdy tego nie robilem, ale jakas tam podstawowa wiedze mam;)

Chcialbym sie tylko dowieedziec, co najczesciej wymienia sie przy wymianie glowicy oprocz uszczelniaczy, uszczelki..? moze pierscienie? ale jak sie do nich dostac w 1.6 ABU? Chce zrobic tak, zeby 10 razy nie rozbierac, wiec prosze o jakis rady.
Nervusek
 

Postprzez K@mil » 2 lis 2011, o 17:16

Nervusek napisał(a):Chcialbym sie tylko dowieedziec, co najczesciej wymienia sie przy wymianie glowicy oprocz uszczelniaczy, uszczelki..? moze pierscienie? ale jak sie do nich dostac w 1.6 ABU? Chce zrobic tak, zeby 10 razy nie rozbierac, wiec prosze o jakis rady.


zeby zmienić pierścienie trzeba, zdjąć miske olejową, odczepic tłoki od wałka korbowego, wycignąć tłoki i dopiero wtedy wymienić pierścienie :)
Przy takim zabiegu trzeba zobaczyć w jakims stanie są panewki oraz cały cylider
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości