prozba o diagnoze

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

prozba o diagnoze

Postprzez marcin33 » 29 kwi 2013, o 23:35

mam problem z moim golfem a mianowicie podczas jazdy temperatura nie przekracza 95 stopni a mimo to grzeje się silnik . ale jak jadę w trasie z prędkością ok 120 jest ok ale jak tylko zwalniam to zaczyna mi świecić kontrolka. co to możne być? jak bylem u mechanika to powiedział ze najprawdopodobniej kończy się pompa oleju.
marcin33
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 17 kwi 2013, o 12:18
Lokalizacja: opolskie

prozba o diagnoze

 

Postprzez trollu » 1 maja 2013, o 11:33

opisz problem jakoś bardziej zrozumiale bo poleci w kosz. na razie to bełkot.

O jakiej temp mówisz? Płynu w chłodnicy czy oleju? Kontrolka czego świeci - oleju?
Jaki masz olej, filtr? Ile ma przejechane? Czy i jakie są ubytki oleju?
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez marcin33 » 1 maja 2013, o 12:20

chodzi o temp płynu w chłodnicy a kontrolka świeci i piszczy od oleju przejechane nam 270 tys ubytków oleju nie mam. a co do filtra i oleju to niewidem jaki jest 2 miesiące temu bylem u mechanika i wymienił mi oleju filtry. ostatnio sprawdzałem i obydwa węzę górny i dolny od chłodnicy są tak samo gorące. zastanawiam się nad wymiana czujników oleju i termostatu a jak to nie pomorze to wtedy wymienić pompę oleju. co o tym sadzicie?
marcin33
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 17 kwi 2013, o 12:18
Lokalizacja: opolskie

Postprzez trollu » 1 maja 2013, o 12:41

nie rozumiem czemu napisałeś że temp nie przekracza 95st a silnik się grzeje.
Jeżeli wskazówka stoi pionowo i nie wychyla się w jedną czy w drugą (to tez zależy od licznika i roku prod-poczytaj na forum jeśli chcesz) to jest ok i termostat jest w porządku. co do oleju to mogą być czujniki, najlepiej podjechać na pomiar ciśnienia do mechanika, wtedy będziesz wiedział czy pompa żyje czy już umiera. pewnie zalane masz 15w do silnika?
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez marcin33 » 1 maja 2013, o 12:55

bo podczas jazdy temp rośnie tylko do 95c nie więcej a z tego co wyczytałem to jeżeli tak jest i obydwa węzę od chłodnicy SA tak samo gorące to padnięty jest termostat . chyba ze coś źle zrozumiałem.
a co sadzisz o tym liczniku bo mam zamiar wymienić na coś takie jak tylko się uporam z silnikiem http://allegro.pl/licznik-z-obrotomierz ... 03108.html
marcin33
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 17 kwi 2013, o 12:18
Lokalizacja: opolskie

Postprzez trollu » 1 maja 2013, o 13:33

co do węży to przy obecnych temp gdy jest ciepło, na zegarze masz 90st a węże są gorące to po prostu termostat jest otworzony i puszcza cały obieg, nic dziwnego. gdyby przy temp poniżej zera silnik nie trzymał 90st to znaczy że termostat się nie domyka i jest do wymiany.
co do licznika to chodziło mi o to, że chyba przed 95r licznik pokazywał "rzeczywistą" temp płynu i wskazówka wahała się w okolicach 90st. później zaczęli zakładać liczniki które miały pewien margines i pokazywały 90st gdy w rzeczywistości było np 86 czy 94st.
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez marcin33 » 1 maja 2013, o 13:47

aha dzięki za informacje jak tylko się z tym uporam to dam znać co to było. a co sadzisz o tym liczniku http://allegro.pl/licznik-z-obrotomierz ... 03108.html a jak nie ten to jaki byś polecił?
marcin33
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 17 kwi 2013, o 12:18
Lokalizacja: opolskie

Postprzez Paweu » 1 maja 2013, o 13:50

marcin33 napisał(a):aha dzięki za informacje jak tylko się z tym uporam to dam znać co to było. a co sadzisz o tym liczniku http://allegro.pl/licznik...3203803108.html a jak nie ten to jaki byś polecił?


Co do licznika to poczytaj ten wątek. http://www.golf3.pl/topics41/wymiana-li ... t41471.htm
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 19 gości