Przeciągnięty termin wymiany oleju

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez Opik » 28 sty 2015, o 01:32

robik-m, teraz rozumiem. Pomyślę nad takim rozwiązaniem, ale poczekam na jeszcze kilka wypowiedzi osób które to zastosowały u siebie.

do Castrola zastrzeżeń nie mam i nie będę mieć raczej nigdy, ten silnik odkąd jest w Polsce jest zalewany tym olejem i chyba mu to służy, ani go nie bierze, ani nie puszcza bokami. Po zdjęciu pokrywy zaworów wszystko było czyściutkie i nagaru tam nie widziałem, z tego też powodu oleju nie zamierzam zmieniać na innego producenta
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

 

Postprzez BartheZz_3 » 28 sty 2015, o 08:31

No cóż ja jestem zdania, że jak zrobisz te kilkadziesiąt km więcej to nie powinno się nic stać. Myślałem na początku, że sobie jaja robisz ale Ty tak na poważnie widzę :P
Co do magnesów nie słyszałem o takim ich zastosowaniu. pzdr
R.I.P Mystic B. [*]
Avatar użytkownika
BartheZz_3
Members
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 16 cze 2011, o 10:24
Lokalizacja: PMI
Rocznik: 95
Silnik: 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez łukasz1983 » 28 sty 2015, o 09:36

Opik, Kolego nic u nie będzie.Nawet jakbyś zrobił te 11-12 tyś.Jedź,zmieniaj olej,filtr i po sprawie.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Opik » 28 sty 2015, o 13:00

Koledzy jesteście absolutnie pewni? Na pewnym internetowym forum wyczytałem żeby absolutnie nie przeciągać interwału, bo może się to źle skończyć dla silnika (i nawet może to uszkodzić skrzynię biegów - nie wiem w jaki sposób, możecie mi wytłumaczyć?). Dlatego Golf cały czas stoi. Nie wiem czy spróbować zlać olej pod domem, zalać czymkolwiek i dojechać na docelową wymianę razem z filtrem, czy może wzywać lawetę? Poszukam dzisiaj środka o którym pisał użytkownik Grzesiek2507, może to będzie najlepsze rozwiązanie?
Czekam także na wycenę modyfikacji silnika od kolegi deusiwo, całkiem sensownie brzmi jego propozycja
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez łukasz1983 » 28 sty 2015, o 13:07

Opik, Zrobisz jak uważasz,możesz zmienić pod domem,możesz teraz jechać na zmianę,i zrobić te 60 km ponad te 10 tyś.Nic silnikowi nie będzie.Nie raz zmieniałem olej koło 11 tyś przebiegu,bo w życiu różnie bywa,to nie ma się czasu,to się zapomni i nic mu nie było.
Co innego jakbyś miał 15 tyś przebiegu,ale i taki przebieg nic by mu nie zrobił,no chyba,że dawał byś mu ostro w palnik.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Sławek » 28 sty 2015, o 15:48

Witam
Mimo że jestem na forum już jakiś czas to mało się udzielam lecz w tym wypadku jak najbardziej popieram kolegów. Mam w rodzinie serwisantów w ASO Skody, ludzi już nie młodych wiekiem oraz stażem i zgodnie twierdzą że spokojnie można zrobić 1 czy 2 tys. km więcej, nie ma prawa nic się stać. Co innego jak byś jeździł wyczynowo autem sportowym tam wtedy trzeba pilnować i często zmieniać olej. A także w starych autach - weteranach co najmniej 40-sto letnich i starszych.
Pozdrawiam
Sławek
Berbeć
 
Posty: 17
Dołączył(a): 2 sie 2012, o 21:40
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Opik » 28 sty 2015, o 15:52

Sławek, rozumiem, dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Myślę że już prawie rozwialiście moje wątpliwości
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez MiroGti » 28 sty 2015, o 21:31

Opik napisał(a): dzieli mnie spory dystans - przebieg zero zostanie przekroczony o 60km.

Opik napisał(a):czy może wzywać lawetę?

Taki weteran i o takie rzeczy pyta :wstyd: o taki dystans jeden forumowicz się pytał czy może jechać na stukających panewkach a nie na wymianę oleju :lol: Ja zmieniam zawsze miedzy 8-9 tyś i wiem że jak nawet o 100 km przeholuję to nic się nie stanie a co do castrola to szukaj zawsze z etykietą(z tył) nie tłumaczoną na polski ,bo tylko te są nie rozlewane w Polsce ,tylko prosto od producenta
moj-golf/black-mk3-by-mirogti-t68213.html

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Avatar użytkownika
MiroGti
Forumowy wyjadacz
 
Posty: 856
Dołączył(a): 28 sty 2014, o 20:04
Lokalizacja: KDA
Rocznik: 97
Silnik: 2.0 AGG GTI
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez k-m-r1 » 28 sty 2015, o 22:53

UWAGA wymiana co 10-15 tys zależy od instrukcji podają10-15 tys km

wymiana?
przednie koła na chodnik przodek auta wystawić poza krawężnik
ręczny + bieg + coś pod koła

masz zarąbisty dostęp do auta bo jest +10-15 cm wyżej i bez lewarka

[ Dodano: 2015-01-28, 21:54 ]
ps ja obecnie przejechane mam jakieś 13600 i powoli myślę o wymianie

wymianę robię miedzy 10 000 km a 15 000 km i zero problemów!!!!!
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez Opik » 28 sty 2015, o 23:14

k-m-r1, jaki chodnik, jaki krawężnik... ja bez najechania na deski lewarka nie mogę pod niego wsadzić, o czym Ty mówisz w ogóle...

MiroGti napisał(a):to szukaj zawsze z etykietą(z tył) nie tłumaczoną na polski ,bo tylko te są nie rozlewane w Polsce ,tylko prosto od producenta


tym bardziej oczekiwałbym podróby po nietłumaczonej etykiecie - od któregoś tam dnia któregoś roku wszystko sprzedawane legalnie w PL musi mieć etykietkę po polsku, chociażby zwykłą, brzydką naklejoną z tyłu



Wracając do tematu - zalałem takim środkiem jak polecał użytkownik Grzesiek i umówiłem się z mechanikiem na wymianę w piątek. Do tego czasu muszę zastanowić się jaki olej wybrać. Mechanik zaproponował mi w pełni mineralny olej syntetyczny którym zalewane są fabrycznie silniki wychodzące z fabryki VW, po znajomości wyniesie mnie to ok 220zł za 4 litry (czyli tyle ile akurat wchodzi do silnika). Czy to będzie dobry olej?
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Starszy_Pan » 28 sty 2015, o 23:45

Mechanik zaproponował mi w pełni mineralny olej syntetyczny ...

Zmień mechanika :! Olej może być mineralny, półsyntetyczny lub syntetyczny :!
Nie ma w pełni mineralnych olejów syntetycznych :! :!
Avatar użytkownika
Starszy_Pan
Czytacz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 20 wrz 2014, o 13:17
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1997
Silnik: 1.9 ALE
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez deusiwo » 28 sty 2015, o 23:52

Starszy_Pan napisał(a):
Mechanik zaproponował mi w pełni mineralny olej syntetyczny ...

Zmień mechanika :! Olej może być mineralny, półsyntetyczny lub syntetyczny :!
Nie ma w pełni mineralnych olejów syntetycznych :! :!



no co Ty gadasz. mój mechanik nic innego nie leje tylko właśnie mineralny syntetyk
Avatar użytkownika
deusiwo
Members
 
Posty: 1383
Dołączył(a): 9 wrz 2012, o 19:55
Lokalizacja: Wisła
Rocznik: 95
Silnik: ADZ
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 31 gości