Przejście z oleju mineralnego na polsyntetyk

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez trollu » 16 gru 2012, o 01:55

Opik napisał(a):pokaż mi tą kwestię w instrukcji

wrzucę jeszcze raz
Obrazek

i bez spiny panowie ;-)
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

 

Postprzez Opik » 16 gru 2012, o 02:07

No to cuda w takim razie, bo ja mam w niemieckiej instrukcji ramkę jakich olejów używać w zależności od temperatury. Począwszy od 5W-30, poprzez 10W-30/40, 15W-40/50, aż do 20W-40/50 dla benzynówek, dla diesla wszystkie poza pierwszym. Przy czym mają być zgodne ze specyfikacją VW 501 01
Więc ja polegam na tym ;)
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez trollu » 16 gru 2012, o 02:41

Opik napisał(a):od temperatury

od jakiej temperatury? słońca, ciała czy grzejnika w pokoju?
jakbym miał się kierować zachowaniem oleju w niskich temp np przy rozruchu silnika po 8h stania na mrozie -20 czy ostrego latania w upał to tylko pełny syntetyk. minerał przy mrozie to galareta a w wyższych temp woda.
chodzi o budowę silnika, tak jak napisał trojeczkaGT, hydrauliczny popychacz zimą kelpie bo trochę trwa zanim gęsty minerał do niego dotrze.
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez tomasz146 » 16 gru 2012, o 08:37

witam!!!śmiało lej pół syntetyk na minerale zimą dłużej klepie.Mam 1.6 abu i od poczatku jeżdźe na 10w40 i jest ok nawet zastanawiałem sie czy nie wlać 5w40 na pewno też by sie nic nie stało ale cena duża więc został pół.Śmiało lej 10w i nie męcz pompy gęstym mineralem w zimie.Dodam jeszcze że w domu jeździ stara astra 1.4 ma ponad 300 tyś i tagże na 10w nikt jej nie oszczędza i od wymiany do wymiany bez dolewki i zero wycieków.
tomasz146
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 16 maja 2008, o 16:58
Lokalizacja: zielona góra

Postprzez Opik » 16 gru 2012, o 14:36

trollu napisał(a):
Opik napisał(a):od temperatury

od jakiej temperatury? słońca, ciała czy grzejnika w pokoju?
jakbym miał się kierować zachowaniem oleju w niskich temp np przy rozruchu silnika po 8h stania na mrozie -20 czy ostrego latania w upał to tylko pełny syntetyk. minerał przy mrozie to galareta a w wyższych temp woda.
chodzi o budowę silnika, tak jak napisał trojeczkaGT, hydrauliczny popychacz zimą kelpie bo trochę trwa zanim gęsty minerał do niego dotrze.


temperatura powietrza w kolach jak nie potrafisz wywnioskowac z kontekstu ;)

wymieniam olej dwa razy do roku, daje mu sie zagrzac a nie paluje na zimnym i jakos nic mi klepie ;)

chcecie to lejcie sobie nawet trzy syntetyki, jezeli uwazacie ze to cudownie uzdrowi nawet najwieksza padline. Polowka przez caly czas latala na syntetyku, malo tego, Cienki tez latal na syntetyku i bylo cudownie. A GTI i Toyota z silnikien vvt-i wujka lata od paru ladnych lat na mineralnym i tez sie nic nie dzieje. Wiec niech nikt nie pieprzy kocopolow ze od tego silnik pada, bo to gowno prawda. Trzeba po prostu dbac o silnik i wymieniac na czas to co potrzeba, a nie plakac ze silnik zarzniety
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez trojeczkaGT » 16 gru 2012, o 14:46

Ile szkol tyle fachowcow :D cale szczescie ze forum jest od porad i czlowiek moze wybrac. Nie jestem moderatorem ale drazenie tematow olejowych poraz ktorys jest bezsensu. pozdrawiam Pedantow jak i Kowalskich.
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez trollu » 16 gru 2012, o 17:15

trojeczkaGT napisał(a):drazenie tematow olejowych poraz ktorys jest bezsensu.

true
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości