Przejście z oleju mineralnego na polsyntetyk

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Przejście z oleju mineralnego na polsyntetyk

Postprzez BuliQ » 15 gru 2012, o 17:39

Mam golfa z przebiegiem 260tys., z 50tys zalany olejem mineralnym. Szukałem i czytałem dużo na necie i stwierdziłem że mineralny to syf. Czy opłaca zmienić olej na polsyntetyk..?, bo jedni piszą że nic sie nie stanie a drudzy że nie powinno sie tak kombinować
BuliQ
Czytacz
 
Posty: 62
Dołączył(a): 17 lip 2008, o 23:53
Lokalizacja: Rzepin

Przejście z oleju mineralnego na polsyntetyk

 

Postprzez czesiek » 15 gru 2012, o 17:56

Nic sie nie stanie.Kumpel tak zrobił i wszystko jest :ok:
czesiek
Czytacz
 
Posty: 46
Dołączył(a): 4 kwi 2009, o 12:17
Lokalizacja: ZGY

Postprzez trojeczkaGT » 15 gru 2012, o 18:53

ja tez jezdzil na mineralnym wylalem go (uzywam do smarowania srub) a zalalem polsyntetyk bez plukania itp i chodzi jak marzenie
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Re: Przejście z oleju mineralnego na polsyntetyk

Postprzez PabloSBT » 15 gru 2012, o 20:03

BuliQ napisał(a):Mam golfa z przebiegiem 260tys., z 50tys zalany olejem mineralnym. Szukałem i czytałem dużo na necie i stwierdziłem że mineralny to syf. Czy opłaca zmienić olej na polsyntetyk..?, bo jedni piszą że nic sie nie stanie a drudzy że nie powinno sie tak kombinować

ja też przeszedłem z minerału na półsyntetyk i wszystko działa jak najbardziej ok szczególnie zimą jest lepiej odpalać :) ale po 3 wymianie półsyntetyku zaczął mi olej wyciekać przez wlew oleju ale to pewnie i na minerale by się pojawiło :)
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez k-m-r1 » 15 gru 2012, o 20:21

ja teżmam
pierwsze zmiana oleju tragiczna wypłukało wszystko cały osad
kolejne owiele lepiej

zimą lepiej pali i jak by mniejsze spalanie ciszej cyka na nowym oleju

reszty nie ocenie bo nie mam jak

ale pozytywnie :mrgreen:
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez BuliQ » 15 gru 2012, o 21:22

Czyli co w sumie to sa mity ze nie można przejść z gorszego na lepszy olej, i że taka zmiana powoduje luzy i wycieki oleju..?
BuliQ
Czytacz
 
Posty: 62
Dołączył(a): 17 lip 2008, o 23:53
Lokalizacja: Rzepin

Postprzez trojeczkaGT » 15 gru 2012, o 21:51

grunt by pilnowac stanu oleju i wymieniac w miare na czas a wszystko bedzie dobrze. golfy maja miec olej 10w40 polsyntetyk bo sa tak skonstruowane (popychacze) koniec kropka.
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Re: Przejście z oleju mineralnego na polsyntetyk

Postprzez Opik » 15 gru 2012, o 21:58

BuliQ napisał(a):Mam golfa z przebiegiem 260tys., z 50tys zalany olejem mineralnym. Szukałem i czytałem dużo na necie i stwierdziłem że mineralny to syf. Czy opłaca zmienić olej na polsyntetyk..?, bo jedni piszą że nic sie nie stanie a drudzy że nie powinno sie tak kombinować


pierwsze - dobry, markowy mineralny jest na pewno mniej syfiasty od najtańszego półsyntetyka niewiadomego pochodzenia. Wszak w półsyntetyku tylko 20% to syntetyk, 80% minerał.

Czy zmieniać czy nie. Jak z silnikiem nic się nie dzieje, nie bierze oleju, nie kopci, to zmienić można, jak widać że jednostce już coś jest, żre olej, ma problemy z kulturą pracy, to taka zmiana raczej nie pomoże, a wręcz przeciwnie - może zaszkodzić.

Krótko - chcesz to zmieniaj, ale nie nastawiaj się że to coś da ;)

[ Dodano: 2012-12-15, 20:58 ]
trojeczkaGT napisał(a):grunt by pilnowac stanu oleju i wymieniac w miare na czas a wszystko bedzie dobrze. golfy maja miec olej 10w40 polsyntetyk bo sa tak skonstruowane (popychacze) koniec kropka.


pokaż mi tą kwestię w instrukcji
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Paweu » 15 gru 2012, o 22:11

Opik napisał(a):jak widać że jednostce już coś jest, żre olej


po zmianie będzie go żarł jeszcze więcej... :ok:

trojeczkaGT napisał(a):grunt by pilnowac stanu oleju i wymieniac w miare na czas a wszystko bedzie dobrze. golfy maja miec olej 10w40 polsyntetyk bo sa tak skonstruowane (popychacze) koniec kropka.


Ty SaperDobraRada lepiej nie głupcz. :ok:

BuliQ napisał(a):Czyli co w sumie to sa mity ze nie można przejść z gorszego na lepszy olej, i że taka zmiana powoduje luzy i wycieki oleju..?


Zobaczysz po zmianie jak zacznie nić jarać jeszcze więcej oliwy niż do tej pory...

Coś ci się dzieje na tym minerale? Bo jeśli myślisz że to od oleju stukają ci zawory to wiedz że po zmianie na rzadszy olej wcale to nie ustanie. :ok:
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez trojeczkaGT » 15 gru 2012, o 22:16

idz lepiej poglasz swojego golfa po masce. ;p

radze to co uwazam i bede przy swoim mi zmiana pomogla wiec narka szparka

decyzja nalezy do Ciebie Buliq Ty sam wiesz dobrze w jakiej kondycji jest Twoj silnik.
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Paweu » 15 gru 2012, o 22:26

trojeczkaGT napisał(a):idz lepiej poglasz swojego golfa po masce.


A co to teraz moja kolej? Do tej pory ty to robiłeś i wszystko było cacy... :lol:
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez Opik » 15 gru 2012, o 22:41

trojeczkaGT napisał(a):bede przy swoim mi zmiana pomogla


pozwolę sobie podkreślić ;) zmiana pomogła, wystarczy po prostu zmieniać olej w porę, a nie przejechać 50tys na jednym minerale, wlać półsyntetyk (20% syntetyku, helljeeeaaaa) i się spuszczać jak to silnik teraz super chodzi
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 11 gości