przewody zapłonowe

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

przewody zapłonowe

Postprzez rafał-misiek » 4 paź 2008, o 20:14

koledzy odpaliłem wieczorem golfa i zauważyłem na przewodach od świec takie niewielkie iskrzenie .co to może być jak poruszyłem przewodem to przestało czasami iskry przelatywały koło świecy a czasami jak przewód wychodzi z kopułki.

pozdrawiam

:-(
rafał-misiek
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 9 wrz 2008, o 10:47
Lokalizacja: gorzyce

przewody zapłonowe

 

Postprzez mani51 » 4 paź 2008, o 20:19

rafał-misiek napisał(a):.co to może być


pora wymienić przewody WN
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez rudy » 4 paź 2008, o 20:38

a do kompletu kopułkę i palec rozdzielacza
Avatar użytkownika
rudy
Badacz tematu
 
Posty: 202
Dołączył(a): 17 wrz 2008, o 12:23
Lokalizacja: Załuki

Postprzez rafał-misiek » 4 paź 2008, o 20:56

kopułke i palec wymieniłem w tamtym roku a można jakoś przeczyścić styki w kopułce i na palcu

pozdrowienia
rafał-misiek
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 9 wrz 2008, o 10:47
Lokalizacja: gorzyce

Postprzez Reiven » 4 paź 2008, o 22:34

Przede wszystkim wymień te przewody bo mają zaje.... przebicia :)
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pablomed » 4 paź 2008, o 22:53

są pewne odstępstwa od reguł. Absolutnie jestem za wymianą przewodów zawsze kiedy jest wątpliwość czy są dobre ale
1. Nie które przewody "jarzą". Nie chodzi mi o skakanie iskry tylko takie świecenie - to jest norma dla niektórych typów przewodów.
2. Winne skakaniu iskry mogą być rzeczy które stawiają im opór - wypalone świece, palec, styki w kopułce. Więc lepej wymieniać komplecik
3. Z mojego własnego doświadczenia: plastykowa osłona która jest (może być) na kopułce, jeśli jest stara, brudna, pozwęglana znakomicie ułatwia ucieczkę iskry. Nigdy nie zakładajcie starej, jeśli brak jej w komplecie z nową kopułką to lepiej żeby jej wcale nie było.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez SotoM » 5 paź 2008, o 00:23

ja dodam od siebie ze blaszki na fajkach także zabieraja iskrę.- z praktyki...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez mani51 » 5 paź 2008, o 08:00

SotoM napisał(a):ja dodam od siebie ze blaszki na fajkach także zabieraja iskrę.- z praktyki.


i tu się zgodzę, te blaszki to jedno wielkie nieporozumienie, jak brat kupił przewody to musieliśmy je wy..... bo inaczej silnik nie chciał równo chodzić...ja przewodów nie zmieniałem odkąd kupiłem i podejrzewam że poprzedni właściciel też ich nie zmienił przed samą sprzedażą więc myślę ze mają już nastukane 50 000 i jak narazie nie widzę żeby świeciły a fajki które nachodzą na świece są poowijane izolacją - to nie moje dzieło....jedynie zmieniłem świece bo już były wypalone a palec i kopułkę przeczyściłem i jak narazie problemów z odpalaniem na pb nie mam żadnych niezależnie od temperatury i wilgotności tylko na gazie nie chce mi już odpalać jak zimny :zdegustowany:
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez rafał-misiek » 5 paź 2008, o 20:20

kolego czym można wyczyścić kopułke i palec

pozdrawiam
rafał-misiek
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 9 wrz 2008, o 10:47
Lokalizacja: gorzyce

Postprzez mani51 » 5 paź 2008, o 21:03

ja użyłem drobnego papieru ściernego ale u mnie nie było żadnych śladów nadpalenia ani nic takiego więc jeśli u ciebie też to dobrze wygląda to nawet nie musisz czyścić a jak są duże braki na koncu palca czy też przy tych bolcach to jedynie wymiana bo tam jest bardzo ważna wielkość przerwy między tymi elementami
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez rafał-misiek » 5 paź 2008, o 21:16

OK
dzięki
rafał-misiek
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 9 wrz 2008, o 10:47
Lokalizacja: gorzyce

Postprzez SotoM » 6 paź 2008, o 22:58

teorwtycznie nie powinno sie czyscic tego nalotu ze wzgledu ze zwiekszysz w tym momencie odległośc miedzy stykami kopółki a palca i jest to powodem słabej iskry co za tym idzie wieksze spalanie paliwa ze wzgledu na słabe spalenie mieszanki...ale ja tez to robiłem przyznam sie bez bicia... :-)
Najlepiej jest zmienić te częsci - ile za te 2ie czesci zapłasi sie max 50zł.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 39 gości

cron