Przybywa oleju.

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez Eddie1980 » 15 gru 2008, o 20:27

Popytam popytam :-) gdzie dobrze i w miare tanio a jeszcze pytanko co wymienic jeszcze dodatkowo zeby dojechac zawsze tam gdzie sie zmierza???? Jakie czesci zuzywaja sie najczesciej???
Eddie1980
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 6 lip 2008, o 09:36
Lokalizacja: Bielsko-Biała

 

Postprzez Lucas » 17 gru 2008, o 15:54

Eddie1980 ciężko mi powiedzieć. Jeśli Golfik śmiga bez zarzutu to jeździj, pewnie wszystko z nim ok ;-) Dość często zużywają sie tuleje metalowo-gumowe na wahaczach, ja u siebie już je wymieniałem
Avatar użytkownika
Lucas
Badacz tematu
 
Posty: 270
Dołączył(a): 4 maja 2008, o 10:53
Lokalizacja: Dębica

Postprzez majk83 » 17 gru 2008, o 16:11

Ktoś tu na forum podawał ciekawy i szybki sposób na sprawdzenie szczelności uszczelki pod głowicą...o ile pamiętam to wystarczyło przy działającym silniku odkręcić korek od zbiornika wyrównawczegi i patrzeć czy idą bąbelki, jeśli tak to uszczelka do roboty. Poszukajcie sobie jeszcze dokładnie bo mogłem cos pokręcić ;-)
majk83
Czytacz
 
Posty: 73
Dołączył(a): 29 paź 2007, o 16:00
Lokalizacja: Kraków

Postprzez DrSzpila » 17 gru 2008, o 16:46

majk83, I czy górny wąż nie jest twardy :D
DrSzpila
Members
 
Posty: 593
Dołączył(a): 24 lut 2008, o 16:44
Lokalizacja: Katowice / Siedlce

Postprzez mani51 » 17 gru 2008, o 18:14

chłopaki, sposobem na bąbelki można tylko sprawdzić czy nie ma nieszczelności między cylindrami a układem chłodzenia a jeśli jest nieszczelność między układem smarowania a układem chłodzenia to bąbelków nie będzie i wąż też nie będzie twardy...jak nie ma w płynie śladów oleju i odwrotnie to usczelka jest w porządku...moja teza na temat tego poziomu oleju jest taka że było za dużo wlane podczas wymiany. Powinno sie robić tak że nalewasz oleju do maksymalnego poziomu i odpalasz silnik żeby olej napełnił filtr czyli chwila moment a później gasisz silnik czekasz minimum 10 min, sprawdzasz poziom i w razie czego uzupełniasz i może było tak że za krótko odczekałeś po zgaszeniu i nie cały olej słynął do miski tym bardziej że był zimny więc wydawało Ci się że jest mało i dolałeś do połowy...do tego dodać należy ustawienie samochodu podczas sprawdzania poziomu oleju bo może był przechylony...trochę się rozpisałem, ale mam nadzieję, że sie nie mylę :-)
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez Lucas » 18 gru 2008, o 15:55

Też sie troche rozpisze. :-) Poziom płynu chłodniczego z tego co pamietam sprawdzałem zawsze na ciepłym silniku wiec normalne ze jak jest zimny to plynu w zbiorniczku bedzie troszke mniej. Ostatnio patrzyłem wlasnie na zimnym i było mniej ale kiedy sie zagrzał to ilosc plynu jest w normie. Gdzies czytełem tez ze za podwyzszony poziom oleju moze odpowiadac nieszczelna uszczelka pod filtrem oleju co skutkuje tym,ze jesli auto troche postoi to olej splywa z filtra do miski i poziom sie podwyzsza. Ja poziom oleju zawsze sprawdzalem na zimnym silniku przed wyjazdem gdzies na przykład. Mozliwe ze to jest przyczyna. ;-)
Avatar użytkownika
Lucas
Badacz tematu
 
Posty: 270
Dołączył(a): 4 maja 2008, o 10:53
Lokalizacja: Dębica

Postprzez mani51 » 18 gru 2008, o 18:01

Lucas napisał(a):jesli auto troche postoi to olej splywa z filtra do miski


a to już objawia się tym że chwilę po zapaleniu klekoczą zawory - klekoczą Ci? I nie chodzi tu o uszczelkę pod filtrem tylko zaworek zwrotny w filtrze który zapobiega cofaniu się oleju do miski
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez Lucas » 20 gru 2008, o 13:58

Nie wiem dokładnie o jaki dźwięk Ci chodzi, ale klekotania nie slysze. Jak odpale samochód rano i jest zimny przez chwile silnik pracuje trosze inaczej nie zwykle ale do klekotu bym tego nie porównał.

[ Dodano: 2008-12-20, 13:04 ]
mani51 napisał(a):moja teza na temat tego poziomu oleju jest taka że było za dużo wlane podczas wymiany. Powinno sie robić tak że nalewasz oleju do maksymalnego poziomu i odpalasz silnik żeby olej napełnił filtr czyli chwila moment a później gasisz silnik czekasz minimum 10 min, sprawdzasz poziom i w razie czego uzupełniasz i może było tak że za krótko odczekałeś po zgaszeniu i nie cały olej słynął do miski tym bardziej że był zimny więc wydawało Ci się że jest mało i dolałeś do połowy..


Płyn jest w normie, poziom oleju też sie nie zmienia więc pewnie przyczyna jest to cytuje powyzej ;-) Przypomniałem sobie wlaśnie dokladnie - kiedy koles w serwisie wlał olej, odpaliłem auto, zgasiłem i praktycznie od razu sprawdził poziom oleju. Czyli pewnie nie potrzebnie sie przejmowałem. Mani51 dzieki za pomoc. Punkcik dla Ciebie :-)
Avatar użytkownika
Lucas
Badacz tematu
 
Posty: 270
Dołączył(a): 4 maja 2008, o 10:53
Lokalizacja: Dębica

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości