Przytarty silnik na mrozie 1.6 aee

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Przytarty silnik na mrozie 1.6 aee

Postprzez dareckizx » 27 sty 2014, o 20:00

Witam wszystkich ! Dwa dni temu miałem niemiłą sytuację z moim golfem, w południe po odpaleniu nie zgasła kontrolka smarowania, pochodził chwile, zgsiłem dolałem oleju dalej nie gasła znowu go zgasiłem dolałem oleju, miałem nadzieję że za chwilę zgaśnie ale tak się nie stało i silnik zaczął tracić moc i zgasł, póżniej juz nie udawało mi się go uruchomić bo się zablokował, byłem pewny że asilnik na złom, lecz wczoraj nagrzałęm silnik webastem do 90stopni i odpalił, musiałem wcisnąć gaz do dechy i spadał z obrotów , zaczął już klepać i kontrolka nie gasła więc go zgasiłem. I teraz mam wielki problem, nie wiem czy uda się jeszcze uratować ten silnik, proszę was o pomoc, doradzcie coś. Olej to mineralny lotos, dolna półka.. Czy jest szansa jeszcze go uratować, i dlaczego dalej nie było smarowania gdy silnik nagrzałem webastem? Przepraszam że tak się rozpisałem.
dareckizx
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 24 maja 2013, o 20:12
Lokalizacja: Lublin

Przytarty silnik na mrozie 1.6 aee

 

Postprzez Szheyk » 27 sty 2014, o 22:00

wykręć czujnik przy chłodniczce oleju i zobacz czy wydaje jakieś ciśnienie (czy wyleci z niego olej jak zakręcisz 2 razy rozrusznikiem )
Jeżeli nie wyleci to masz problem z drożnością oleju
Być może Smog w misce zapchany
Wymieniałeś jakiś czas temu uszczelkę jakąś i smarowałeś ją sylikonem ?
Avatar użytkownika
Szheyk
Badacz tematu
 
Posty: 218
Dołączył(a): 26 wrz 2012, o 16:12
Lokalizacja: NEL

Postprzez dareckizx » 27 sty 2014, o 22:09

który czujnik przy chłodniczce oleju ? ja myślałem żeby spróbować to zrobić ale jeden czujnik który wiem gdzie się znajduje to ten przy przepustnicy, wkręcany do głowicy. Możliwe że filtr oleju się zatkał ?
dareckizx
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 24 maja 2013, o 20:12
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Gesiu_15 » 27 sty 2014, o 22:10

kolego odmę czyściłeś ? :-) może być przypchana
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez dareckizx » 27 sty 2014, o 22:25

właśnie odmy nie dotykałem, a może być w niej trochę glutów bo na jesieni czyściłem i była juz brudna. Możliwe że przez zapchaną odmę nie ma smarowania ?
dareckizx
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 24 maja 2013, o 20:12
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Grzesiek2507 » 27 sty 2014, o 22:28

Szheyk, wprowadziles troche kolege w blad, bo AEE ma tylko jeden czujnik w glowicy.
Avatar użytkownika
Grzesiek2507
Members
 
Posty: 3684
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 15:12
Lokalizacja: Izbica Kujawska

Postprzez łukasz1983 » 27 sty 2014, o 22:29

dareckizx napisał(a):Możliwe że przez zapchaną odmę nie ma smarowania ?
Jak zamarzła,i wywaliło olej w dużej ilości to niestety przez takie coś można zatrzeć silnik,ale jakby odma zamarzła,to byś poznał,bo cały silnik miałbyś zarzygany olejem.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez dareckizx » 27 sty 2014, o 22:46

no właśnie, ale oleju dolewałem i w końcu był juz pełny bagnet i dalej nie było smarowania, rano samochod odpaliłem bez problemu a pożniej w południe już problem. Nie wiem co robić bo garażu ogrzewanego nie mam , a czymś jeżdzić do pracy trzeba. Jak odkręce ten czujnik w głowicy to będe mógł sprawdzić czy ma jakiekolwiek smarowanie ? Dzięki wszystkim za odpowiedzi :-)
dareckizx
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 24 maja 2013, o 20:12
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Szheyk » 28 sty 2014, o 00:09

A o tym źe ma tylko jeden czujnik to nie pamiętałem.
Musisz sprawdzić czy idzie odpowiednie ciśnienie oleju (czy wogóle idzie) jak nie to miska do zdjęcia i kompletne czyszczenie z glutów. Jak nim jeździłeś to stracił moc? Jak tak to może być przytarty. Zdejmiesz miskę to dokładnie sprawdz smog
Avatar użytkownika
Szheyk
Badacz tematu
 
Posty: 218
Dołączył(a): 26 wrz 2012, o 16:12
Lokalizacja: NEL

Postprzez dareckizx » 5 lut 2014, o 22:39

silnik padlina, zatrzymał się już na wieki, w oleju woda. Zastanawiam się czy opłaca sie zmieniać silnik.. :zalamany:
dareckizx
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 24 maja 2013, o 20:12
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Gesiu_15 » 5 lut 2014, o 22:41

jak masz budę zdrową , to kupuj 2.0 2e i swapuj chyba że chcesz ABF lub VR6 ;-)
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez trollu » 5 lut 2014, o 23:29

pewnie panewki zatarte, efekty lania mineralnego lotosa.
reanimować można tylko czy jest sens. 2.0 8v byłby dobrym wyborem
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

cron