Pytanie na temat stożka i puszki

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Pytanie na temat stożka i puszki

Postprzez maciej.kucinski » 17 mar 2013, o 00:59

Witam nie wiedziałem w jakim temacie napisać post więc napisze tutaj bo w sumie ma to jakiś związek z silnikiem
A więc pytania są następujące
1.Co daje stożkowy filtr powietrza zamiast oryginalnego w VR6
2.Co jeśli nie jest odgrodzony od silnika i zasysa ciepłe powietrze
3.Co jeśli nie jest przytwierdzony do komory silnika i chwieje się jak drzewa podczas wichury.
4.Czy da się zamontować filtr powietrza od golfa 3 VR6 syncro do 3 nie wiem bo jest taki zabudowany i bardzo obszerny i nie wiem czy zmieścił by się do mnie i co by to dało... ponieważ obecnie mam stożek i nie wiem na czym będzie lepiej działało bo w tym od vr6 też jest super drogi i wypaśny filtr jakiejś tam firmy ale jest on w środku w tej puszcze takiej obszerenej... dzieki za porady i odpowiedzi prosze o wypowiedzi ludzie znających się albo posiadających dziekii!!
maciej.kucinski
Czytacz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 10 gru 2012, o 23:22
Lokalizacja: łódź

Pytanie na temat stożka i puszki

 

Re: Pytanie na temat stożka i puszki

Postprzez Opik » 17 mar 2013, o 01:13

maciej.kucinski napisał(a):Witam nie wiedziałem w jakim temacie napisać post więc napisze tutaj bo w sumie ma to jakiś związek z silnikiem
A więc pytania są następujące
1.Co daje stożkowy filtr powietrza zamiast oryginalnego w VR6
2.Co jeśli nie jest odgrodzony od silnika i zasysa ciepłe powietrze
3.Co jeśli nie jest przytwierdzony do komory silnika i chwieje się jak drzewa podczas wichury.
4.Czy da się zamontować filtr powietrza od golfa 3 VR6 syncro do 3 nie wiem bo jest taki zabudowany i bardzo obszerny i nie wiem czy zmieścił by się do mnie i co by to dało... ponieważ obecnie mam stożek i nie wiem na czym będzie lepiej działało bo w tym od vr6 też jest super drogi i wypaśny filtr jakiejś tam firmy ale jest on w środku w tej puszcze takiej obszerenej... dzieki za porady i odpowiedzi prosze o wypowiedzi ludzie znających się albo posiadających dziekii!!


1. Daje genialny dźwięk + jeżeli jest dobrze założony MOŻE minimalnie coś tam poprawi. Chociaż VR bardzo lubi stożki
2. Silnik zasysa ciepłe powietrze = spadek osiągów, w lecie nawet znaczący
3. Czyli lata luźno na tej harmonijce gdzie mu pasuje? Wtedy właściciel takiego rozwiązania skazany jest na publiczny lincz przez wyznawców VR i poprawnego tuningu silnika, oraz zagwarantował sobie wieczne potępienie i lata w czyśćcu spędzone na poprawnym dopasowywaniu kolektorów w 1.5 OHV. A do tego co raz zmienia się objętość dolotu (krótszy-dłuższy) i silnik przez to cierpi bo nie wie co ma robić
4. Z tego co kojarzę komora silnika 2.8 vs 2.9S nie różni się jakoś specjalnie, więc bez problemu powinno się dać. Do tego paradoksalnie w VR masz więcej miejsca na jego poprawną izolację niż w 2.0. Jak zrobić znajdziesz wpisując VR6 engine w grafice google
:)
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez maciej.kucinski » 17 mar 2013, o 01:18

Zgadzam się całkowicie na lincz ale na swoją obronę powiem, że nie ja montowałem ten stożek więc technicznie rzecz biorąc to ktoś powinien zostać zlinczowany mogłem cały czas żyć w niewiedzy ale się zapytałem i teraz już wiem wiec ogarnę to jak najszybciej dzięki wielki za tą poradę bardzo się przydała teraz jeszcze jedno pytanie czy bardziej opłaca się wmontować tą puszkę od syncro czy już zostawić ten stożek przytwierdzić go do komory i go obudować na czym lepiej wyjdę ...???? dzieki jeszcze raz
maciej.kucinski
Czytacz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 10 gru 2012, o 23:22
Lokalizacja: łódź

Postprzez Opik » 17 mar 2013, o 01:34

Zależy jaki to stożek i w jakim stanie... Jak jakiś marketowy ochłap do tego w stanie wskazujący na jego podróż przez układ pokarmowy jakiegoś dzikiego zwierza to lepiej wywal i wstaw ori puchę, jak coś markowego (albo chcesz mieć po prostu stożek i kupujesz porządny nowy) to może zostać. Dźwięk będzie jeszcze fajniejszy, a jak porządnie odizolujesz to na pewno nic nie stracisz.

Swoją drogą wrzuć zdjęcie jak ten magik to zamocował...
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez maciej.kucinski » 17 mar 2013, o 01:38

Stożek jest firmy hmmm jak ona się nazywa k&n to jest stożek nie jakiś marketowy chłam :D zaraz wstawię foto :D
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/287 ... 396cc.html
Problem w tym ,że komora jest inna i nie można przyczepić stożka tym co było w pudełku bo jest dedykowany pod vr6 s a ja mam GTI po swapie na vr6 i nie można tego przyczepić tak.
I mam jeszcze jedno pytanie czy wszystko bło by okay gdybym wydłużył tą rurę od stożka? Żeby była dalej to bym poprowadził powietrze z wlotów w zderzak rurami i by dostawał więcej powietrza z zewnątrz a nie to ciepłe prosto z silnika....
maciej.kucinski
Czytacz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 10 gru 2012, o 23:22
Lokalizacja: łódź

Postprzez Opik » 17 mar 2013, o 01:46

Ej nie no, tragedii nie ma :D Był magik co do jakiegoś mniejszego silnika wsadził stożek na tą fabryczną miękką harmonijkę... tak że latał od lampy do kielicha po drodze trąc o pasek :D magia

Kup środek do czyszczenia filtrów, polecam K&N, wypłucz go solidnie i kombinuj porządne zamocowanie :ok:

edit: możesz, popatrz na zdjęciach w necie jak jest to rozwiązane, mam wrażenie że za blisko silnika jest ten stożek właśnie. Tylko nie przedobrzyj z długością ;) A jak odizolować to możesz zerknąć u mnie w temacie, mam fajne rozwiązanie które świetnie się spisuje, może będzie dla Ciebie inspiracją

edit2: na jakie śruby jest przykręcona ta rozpórka (średnica) ? Zwłaszcza ta bliżej błotnika mnie zaciekawiła :|
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez maciej.kucinski » 17 mar 2013, o 01:50

No w sumie nie znam ich rozmiaru a co wydają ci się za małe czy cos?
Obrazek
edit: zobacz tu mam zdjęcie lepszej jakości jak coś jest nie halo to mów...
edit2:soryy, ze do góry nogami lol
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/099 ... 42003.html
maciej.kucinski
Czytacz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 10 gru 2012, o 23:22
Lokalizacja: łódź

Postprzez Opik » 17 mar 2013, o 02:15

Nie, złudzenie takie, bo wyglądały jakby nakrętki były pod klucz 10 po prostu. Jest ok (chociaż ja osobiście dałem podkładki jeszcze)
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 23 gości