jak zwykle najwięcej do powiedzenia mają ludzie którzy VR6 znają ze zdjęć...
fakty i mity:
Patryk7171 napisał(a):slyszalem ze w tych silnikach pekaja glowice
sprawdź czy działa dodatkowa pompa obiegowa (elektryczna) - nie działa to znak że jest możliwość że głowica jest pęknięta
- VR6 pali średnio ok 10l
- czy VR6 lubi gaz? nie wiem, nie mam gazu, nie miałem i nie będę miał, najlepiej pytaj właścicieli, ale nie tych co mają VRy w gazie od 2ch dni tylko tych co mają wiedzę i doświadczenie z VR6
- gdy słychać ciche stukanie - każdy mówi że to nic złego i normalne - to znak że rozrząd do zrobienia lub walą szklanki, a to oznacza remont głowicy
- koszt rozrządu ok 1000 zł (same części po zniżkach) ok 2000 z robocizną w warsztacie
- remont VRa to ok 3500 zł (nie pełny, licząc u taniego mechanika)
- części nie są bardzo drogie, bardzo ciężko coś znaleźć na rynku wtórnym, ciężko kupić części do remontu, często części na zamówienie (np uszczelka pod głowice niedostępna w InterCars itd, udało się znaleźć w FOTA na zamówienie)
- większość części innych niż w pozostałych silnikach, mało wspólnych części
najczęstsze usterki i wady:
- uszkodzony/zużyty aparat - ciężko znaleźć aparat
- drogi moduł, trzeba szukać w używkach lub wydać fortunę na nowy markowy
- rozrząd trzeba prawie zawsze wymieniać, chyba że ktoś kupi golfa ze zrobionym rozrządem (rozrząd nie jest "dożywotni" jak niektórzy piszą
- często padają przeguby wewnętrzne
- często skrzynia nadaje się do remontu, problemy z 2-gim lub 3-cim biegiem
- dość drogie sprzęgło, często nadaje się do wymiany
- cieknące krućce - bardzo tanie zamienniki, niewygodna wymiana
- często poduszki są padnięte pod silnikiem - ciężki silnik
prawda jest taka - kupienie VRa to 70% szans że silnik do remontu
najlepiej szukać sztuki po 93 roku (moduł) ale przed 95/96 (bez EGRa)
więc najlepiej kupić komplet na swap, zrobić remont, samemu wsadzić i cieszyć się z jazdy w sprawdzonej budzie ze świetnym silnikiem