Regulacja opornika przepustnicy

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Regulacja opornika przepustnicy

Postprzez delphiserwis » 31 sie 2009, o 19:22

Prosze napisać jak można wyregulować czujnik przepustnicy /opornik przepustnicy/
Zaznaczam iż wymieniłem go ale obroty lataja i sa troszeczke za wysokie... Stary byl po rysowany... musialem wymienic...
Pozdrawiam
Jarek
delphiserwis
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 31 sie 2009, o 19:13
Lokalizacja: Bytów

Regulacja opornika przepustnicy

 

Postprzez zombek » 1 wrz 2009, o 09:57

Tekst zapożyczony z innego forum, nie jestem jego autorem.
Wszystko oczywiście sprawdzone i działa.

Kod: Zaznacz cały
Tak pokrutce sprawdzenie i ustawienie TPSu wyglada tak:

Żeby sprawdzic ustawienie TPSu najpierw muszi całkowicie zamknąc przepustnicę, żaby to zrobic trzeba cofnąc całkowicie silniczek krokowy , zdjąc z niego wtyczke i do dwóch górnych pinów podłaczyc napięcie 4-6V z jakiejś baterii albo prostownika i zaleznie jak podłaczysz bieguny to silniczek albo sie wysunie albo schowa, trzeba go całkowicie schować. Wtyczke od krokowca narazie nie podłanczaj żeby znowu krokowiec nie otworzył przepustnicy. Teraz miernik w reke i podłanczasz do to pinów 1-2 (pierwsze dwa piny od kabiny pasażerskiej) , wtyczka do TPSu musi byc cały czas podpieta , przekręcasz kluczyki żeby kontrolki sie zapaliły , napiecie na pinach 1-2 przy zamknietej przepustnicy musi wynosić 0,20-0,25V jesli jest innne to odkrecic 4 śrubki torx i wyregulować. Po regulacji sprawdzic czy ściezki nie maja przerw , czyli stpniowo otwierac przepustnice i obserwowąć wskazania voltomierza, napiecie musi płynnie rosnąc cały czas , aż do otwarcia około 1/4 przepustnicy potem napiecie juz nie rosnie i utrzymuje sie na stałym poziomie 4,8-4,9V , teraz trzeba sparwdzic 2 sciezke, podłanczamy voltomierz do pinów 1-4 , przy całkowicie zamknietej przepustnicy musi byc napięcie 0,0-0,2V i nie zmieniac się az do 1/5 otwarcia przepustnicy , potem napiecie powinno płynnie wzrastac aż przy całkowiteym otwarciu przepustnicy powinno miec wartość 4,5-4,9V , warto jeszcze sprawdzic napięcie zasilające TPS , odłacz wtyczke TPSu i do pinu 1-5 wtyczki podłacz woltomierz , powinno byc napiecie około 5V
Uwaga pin środkowy nr 3 to pin pusty , nie ma go poprostu, sa tylko piny 1,2,4,5

Na koniec jeszcze zresetuj ECU - odłacz klemy od akumulatora na chwilke.
Mój czarnulek :D
Kliknij tu
Avatar użytkownika
zombek
Czytacz
 
Posty: 82
Dołączył(a): 12 wrz 2008, o 23:45
Lokalizacja: ZS


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 59 gości