Remont czy wymiana ? Co robić ?

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Remont czy wymiana ? Co robić ?

Postprzez spaceman » 13 kwi 2012, o 15:35

Witam

Pytanie do doświadczonych posiadaczy golfów III. Sprawa dotyczy golfa III 1.6 CL 55KW z 95r.
Są dwie możliwości czy remontować silnik (wymiana pierścieni,uszczelek,sprzęgło , planowanie głowicy i cała reszta) cena z robocizną nie więcej niż 3 tyś zł. Czy druga opcja to wymiana silnika w cenie od 300 do 700zł + wiadomo dodatkowa robota w cenie zapewne ok 2,5 tyś zł. Auto robione dla siebie z uwagi na wcześniejszą wymianę blach, nowy lakier i.t.d przez inną osobę.

Panowie znacie się na golfach więc poradzcie czy remontować silnik czy wymieniać ?

Ile są warte silnik z allegro w cenie od 350 zł do 700 zł ?

Będę wdzięczny za pomoc.
spaceman
Czytacz
 
Posty: 97
Dołączył(a): 5 kwi 2012, o 11:31
Lokalizacja: Bydgoszcz

Remont czy wymiana ? Co robić ?

 

Postprzez rafal9119 » 13 kwi 2012, o 15:50

1500 zł-taka sumka starczy Ci na zrobienie swojego silnika czyli wymiane Pierscieni,Panewek,Popychaczy,Uszczelek,Pompy,calego Rozrządu,Planowanie głowicy,Filtry,Oleju.. to sie teraz zastanow. a jak kupisz inny silnik i pojezdzisz 2 tyg :-o i dalej klopot?
MĄDRA SOWA RADZI: LEGALIZOWAC I SADZIĆ!!!!
rafal9119
Members
 
Posty: 943
Dołączył(a): 16 paź 2011, o 19:26
Lokalizacja: Pisz- NPI

Postprzez spaceman » 13 kwi 2012, o 16:19

rafal9119 napisał(a):1500 zł-taka sumka starczy Ci na zrobienie swojego silnika czyli wymiane Pierscieni,Panewek,Popychaczy,Uszczelek,Pompy,calego Rozrządu,Planowanie głowicy,Filtry,Oleju.. to sie teraz zastanow. a jak kupisz inny silnik i pojezdzisz 2 tyg :-o i dalej klopot?


Z tego co ma być robione najdroższe to sprzęgło sachsa 360zł, rozrząd z pompą, planowanie głowicy, pierścienie, uszczelki głowicy i reszty silnika, zimeringi. Problem w tym że nie jestem mechanikiem i nie mam warunków (garaż,sprzęt) więc dochodzi robocizna.

Właśnie rozmawiałem ze znajomym mechanikiem z poznania i mówi że jak kupię silnik używany to tam też może być dużo do roboty i wymiany a koszta będą większe o zakup silnika.
Jestem przekonany jednak na ten remont ale jeszcze muszę sponsora przekonać czyli drugiego współwłaściciela ;-)
spaceman
Czytacz
 
Posty: 97
Dołączył(a): 5 kwi 2012, o 11:31
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez rafal9119 » 13 kwi 2012, o 19:13

wiesz kolego ja ci napiałem cene bez sprzegła. Mechanik ma racje kupisz szajs przegrzany i dalej klopot. tez miałem watpliwosci ale oddałem do mechanika jutro jak odbiore auto to napisze ci ile ja zapłaciłem za taki zabieg.
MĄDRA SOWA RADZI: LEGALIZOWAC I SADZIĆ!!!!
rafal9119
Members
 
Posty: 943
Dołączył(a): 16 paź 2011, o 19:26
Lokalizacja: Pisz- NPI

Postprzez michaal » 13 kwi 2012, o 19:19

Kup sobie używany silnik w dobrym stanie (sprawdź ciśnienia itp) i do niego załóż nowe sprzęgło. Do tego warto by sprawdzić ciśnienie oleju bo w tych silnikach często siadają pompy oleju. Jak weźmiesz silnik z takiego co jeszcze jest na samochodzie i posprawdzasz to co mówię to powinno być ok. Na nowym silniku więcej oszczędzisz.
michaal
Badacz tematu
 
Posty: 349
Dołączył(a): 21 kwi 2009, o 17:37
Lokalizacja: Mierzyce/Wieluń

Postprzez spaceman » 13 kwi 2012, o 19:34

Jednak postanowiłem że remontuje stary. Obejrzałem dzisiaj kilka silników i praktycznie w każdym musiałbym wymieniać rozrząd, paski, uszczelki, plastiki i.t.p a na robocizne dostane gwarancje że 100 tyś km. po remoncie przejedzie.

[ Dodano: 2012-04-15, 12:51 ]
rafal9119 napisał(a):wiesz kolego ja ci napiałem cene bez sprzegła. Mechanik ma racje kupisz szajs przegrzany i dalej klopot. tez miałem watpliwosci ale oddałem do mechanika jutro jak odbiore auto to napisze ci ile ja zapłaciłem za taki zabieg.


odebrałeś już auto ?
spaceman
Czytacz
 
Posty: 97
Dołączył(a): 5 kwi 2012, o 11:31
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez vwolf » 16 kwi 2012, o 15:09

ale macie ceny o raju.
NISKO SZEROKO TWARDO czyli GERMAN STYLE
Avatar użytkownika
vwolf
Czytacz
 
Posty: 59
Dołączył(a): 9 cze 2009, o 11:38
Lokalizacja: Krasnystaw, Zamość
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez rafal9119 » 16 kwi 2012, o 16:15

odebrałem dzis. podam ceny :regeneracja głowicy - 3 zawory uszczelniacze i plantowanie 350 zl.
Robocizna-350zl.
Olej-97.58
srodek do mycia silnikow-20zl
uszczelkapokrywy zaworów-44 zl
plyn do chlodnicy -39 zl
swiece zapl.-92 zl.kopulka-36 zl
pacel-18 zl
zimeringi-16 zl
uszcz.kol ss.-40 zl
uszcz. kol. wyd-21 zl
uszcz.głowicy 90 zl
filtr powietrza-22 zl
pasek rozrzadu -82 zl.
filtr oleju-25 zl
czujik temp razem z podłaczeniem pod vag-100 zl

CZESCI-700
głowica i robocizna 700
RAZEM 1400zł
MĄDRA SOWA RADZI: LEGALIZOWAC I SADZIĆ!!!!
rafal9119
Members
 
Posty: 943
Dołączył(a): 16 paź 2011, o 19:26
Lokalizacja: Pisz- NPI


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

cron