remont silnika - objawy

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

remont silnika - objawy

Postprzez coooler1984 » 28 mar 2010, o 19:43

Witam!! golf 3 1,4 aex, mam takie objawy od dobrych kilku dni spadek mocy, ubyło mi znacząco oleju, rano zaczął mi gorzej palić tzn kreci rozrusznik ale muszę go dokręcać bo jakby zaskakuje ale muszę go jeszcze lekko wspomóc rozrusznikiem, i jak jechałem na trasie ok 120 km/h temperatura dziwnie wzrosła mi powyżej 90 nie znacznie ale dziwne bo zawsze wskazówka jest leciutko poniżej?? i pytanie co mi grozi jeśli będę nim jeździł powiedzmy w trasę albo po mieście??
coooler1984
Czytacz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 19 kwi 2008, o 10:27
Lokalizacja: szczecin

remont silnika - objawy

 

Postprzez K@mil » 28 mar 2010, o 21:03

coooler1984 napisał(a):co mi grozi jeśli będę nim jeździł powiedzmy w trasę albo po mieście?


jak bedziesz pilnował olej i plyn chlodnicy to raczej nic :d no chyba ze rozrzad albo cos ci peknie x) ale najgorzej jak w trasie wywali ci caly olej i zatrzesz silnik.
Jedz na mierzenie kompresji i umyj silnik tak aby sprawdzic gdzie sa wycieki.
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez kali » 28 mar 2010, o 21:10

witam ,wygląda mi mi to na uszczelkę pod głowica

[ Dodano: 2010-03-28, 21:19 ]
co do olei to polecam link http://www.motofakty.pl/artykul/oleje_s ... ierac.html
kali
Czytacz
 
Posty: 111
Dołączył(a): 2 cze 2008, o 07:36
Lokalizacja: malbork
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez coooler1984 » 31 mar 2010, o 08:03

A wiec bylem u mechaniora mierzyl mi cisnienie w cylindrach i stwierdzil ze tylko w jednym jest prawidlowe i powiedzial 12 chyba MPa w pozostalych okol 6 czylo stwierdzil ze silnik do kapitalnego remontu, ale mam pytanie co to oznacza: czy to sa pierscienie na tlokach, czy moze to sa zawory w glowicy czy to i to no i powiedzial ze nie oplaca sie robic silnika tylko trzeba nowy; calkowity koszt z wymienonym silnikem ok 2000 zl czy to realna cena??
coooler1984
Czytacz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 19 kwi 2008, o 10:27
Lokalizacja: szczecin

Postprzez mani51 » 31 mar 2010, o 08:19

a czy ten mechanik zrobił Ci próbę olejową czy tylko zmierzył ciśnienie na sucho? to by wyjaśniło czy trzeba cały silnik robić czy tylko głowicę bo mnie się wydaje podejrzane żeby na trzech cylindrach poszły pierścienie a na jednym nie, co innego zawory. uszczelka mogła siąść i masz przedmuchy między cylindrami np i stąd takie małe ciśnienie. Dodatkowo może już uszczelniacze zaworów nie trzymają i dlatego bierze olej. Jeśli to tylko góra czyli uszczelka i głowica do remontu to około 500zł przynajmniej tak to wychodzi w naszych okolicach.
a on pewnie ma jakiś silnik i chce Ci go wcisnąć a też nie wiadomo w jakim to stanie jest. Ja wiem jedno, dopóki nie będę musiał ruszać dołu silnika czyli pierścieni, panewek itp to silnika nie zmienię. To przy odpowiedniej eksploatacji powinno spokojnie wytrzymać nawet 500tys.

[ Dodano: 2010-03-31, 08:22 ]
coooler1984 napisał(a):mam pytanie co to oznacza: czy to sa pierscienie na tlokach, czy moze to sa zawory w glowicy czy to i to


jakby był mechanik z prawdziwego zdarzenia to po badaniu ciśnienia sprężania na sucho i z olejem potrawiłby odpowiedzieć na to pytanie
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez coooler1984 » 31 mar 2010, o 09:08

powiem tak, troche mnie jedna rzecz zdziwila rozmawialme z nim na koniec dnia w poniedzialek a kazal mi juz w srode dzwonic bo bedzie wiedzial ile kosztowac bedzie silnik chyba szukanie silnika troche czasu zajmuje ale nie wiem w sumie, no i mowie mu ze mam wymienony caly rorzad z pompą itp. przejechane na nowym moze 8 tys a on ze i tak trzeba wymienic a czemu nie mozna przelozyc przeciez to nie mal nowe??, druga sprawa jest taka ze fakt jest taki ze glowica mi klekocze na jednyum z popychaczy taki metaliczny dzwiek glosny jak diesel:P gdzioes syluyszalme ze z tym sie jezdzi dlatego jezdze i jezdze, no lwasnie zastanwaim sie zeby zrobic ten pomiar olejowy tylko sam bym zrobil ale skad tem manometr wykombinowac w przystepnej cenie?? o sam pomiar to slyszalem ze nie jest trudny, zeby bylo smieszniej to on nic nie kopic, wiecej jakos niz zwykle nie pali, a teraz jedno wazne pytanie jesli mam kupic silnik ktory nie wiem co ma w srodku i pojezdzic pol roku i to samo to wole remontowac wlasnymi silami:P i wtedy bede wiedzial co mam w srodku
coooler1984
Czytacz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 19 kwi 2008, o 10:27
Lokalizacja: szczecin

Postprzez jacekPlacekkk » 31 mar 2010, o 16:25

....2000 zł? żart za silnik z przekładką? tyle znajomy zapłacił za silnik 2.0 16v do Vectry B z przełozeniem już.....jedz do innego mechanika, ,, moze to tylko albo aż uszczelka pod głowicą, a nie widać wycieków na bloku silnika?

chyba że mówił o przekładcę na 2.0 :wstyd: a może pomyśl o 1.8 90 kucy.....
BLUE JAZZ TDi --->

nowe foty VariantA strona 4...

moj-golf/variant-tdi-nastepca-t24626-36.html
Avatar użytkownika
jacekPlacekkk
Gaduła
 
Posty: 501
Dołączył(a): 2 sie 2008, o 18:23
Lokalizacja: siedlce/okolice

Postprzez coooler1984 » 1 kwi 2010, o 09:30

no wlasnie nie sprecyzowal ale z gadki wynikalo 1,4 normalnie dlatego chyba sciagne głowice wl;asnymi silamy i oddam do regeneracji:P i wtedy zobacze, a co do wycieków zadnych nie widac i nawet mi nie kopci wiec chyba zrobie tak jak wyzej:P tylko nie wiem jak pozniej rozrząd ustawie:P
coooler1984
Czytacz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 19 kwi 2008, o 10:27
Lokalizacja: szczecin

Postprzez mani51 » 3 kwi 2010, o 21:32

coooler1984 napisał(a):tylko nie wiem jak pozniej rozrząd ustawie:P


w 1,4? nie żartuj :->
znaki są jak byk na kołach i obudowach tych plastikowych. posprawdzaj sobie jak masz poustawiane zanim rozbierzesz i dla pewności zrób jeszcze jakieś znaki pisakiem i nie ma bata żebyś nie złożył.
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez coooler1984 » 12 kwi 2010, o 14:53

nie no brechtam!! pojechalem do mechaniora i na wlasne oczy widzialem ze cisnienie w cylindrach mam od 12 do 10, tylko lekko zaplon mi ustawil bo mialem lekko zle ustawiony, dlaetgo moral taki trzeba strzec sie naciągaczy!!
coooler1984
Czytacz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 19 kwi 2008, o 10:27
Lokalizacja: szczecin


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 42 gości