Różnica pomiędzy 1.8 55 a 66 kw?

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Różnica pomiędzy 1.8 55 a 66 kw?

Postprzez kimz » 3 kwi 2012, o 12:07

Witam, jaka jest dokładnie różnica w silnikach 1.8 90 km a 1.8 75 km ? bo mam drugi silnik i muszę przełożyć skrzynię a wołał bym silnik zostawić bo jest mocniejszy, ale za to tamten ma 160 000 przejechane a ten był podobno katowany i ma 320 000. Więc może lepiej będzie przełożyć razem z silnikiem? tylko jaka jest różnica? inny wałek ? inny komputer ?
Avatar użytkownika
kimz
Gaduła
 
Posty: 438
Dołączył(a): 8 mar 2012, o 17:20
Lokalizacja: Ostrów wlkp

Różnica pomiędzy 1.8 55 a 66 kw?

 

Postprzez tomczibrzoza » 3 kwi 2012, o 13:59

http://www.vwgolf.pl/dane-techniczne/vw-golf-mk3/ tutaj jest specyfikacja silnika skrzynia powinna podejść bez najmniejszego problemu bo różnice w mocy oraz momencie są groszowe :-D
Już niedługo!!!
tomczibrzoza
Czytacz
 
Posty: 64
Dołączył(a): 6 mar 2012, o 12:10
Lokalizacja: Puławy

Postprzez kimz » 3 kwi 2012, o 15:28

Czytałem już to chodzi mi o konkretnie jakie części musiał bym przełożyć bo niby ecu, wałek i tłoki ale to odpada na bank :D skrzynia ma inne przełożenie ale co zrobić :roll:
Avatar użytkownika
kimz
Gaduła
 
Posty: 438
Dołączył(a): 8 mar 2012, o 17:20
Lokalizacja: Ostrów wlkp

Postprzez PiJey88 » 3 kwi 2012, o 15:34

taką skrzynie pod 1.8 90KM można tanio kupić, bez kombinacji i utraty przełożeń
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez kimz » 3 kwi 2012, o 15:55

wiem, ale po co jak mam tą? kupiłem całego golfa na czesci bo nie tylko skrzynie potrzebuje poprzekładam wszystko wywale go na złom i itak będe do przodu :)
można by było zrobić tą pierwszą bo nie ma tylko jedynki ale to za dużo zabawy a na tej to co pojade może z 10 - 20 km/h mniej a po autostradach nie będe tym jeździł więc vmax mi narazie nie potrzebne :)
Avatar użytkownika
kimz
Gaduła
 
Posty: 438
Dołączył(a): 8 mar 2012, o 17:20
Lokalizacja: Ostrów wlkp

Postprzez zybi » 5 kwi 2012, o 16:21

Z silnika ABS do silnika AAM wystarczy przełożyć wałek rozrządu i sterownik silnika + regulacja zapłonem. Cała reszta jest taka sama
Avatar użytkownika
zybi
Badacz tematu
 
Posty: 285
Dołączył(a): 8 lut 2012, o 09:35
Lokalizacja: Bydgoszcz
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez kimz » 5 kwi 2012, o 16:48

Tylko że tłok w ABS jest wyższy i sprężanie większe. Wiec nie wiem co robic, ile koni sie traci po takiej przeróbce? bo w spalaniu praktycznie nie ma różnicy a a te 15 km to zawsze cos :D
Avatar użytkownika
kimz
Gaduła
 
Posty: 438
Dołączył(a): 8 mar 2012, o 17:20
Lokalizacja: Ostrów wlkp

Postprzez zybi » 5 kwi 2012, o 17:42

Nie wiem kto ci naopowiadał takich bzdur,ale to nie prawda tłok nie jest wyższy tylko taki sam i średnica cylindra jest identyczna ,a po wymianie wałka i kompa spręzanie też będzie takie same jak w ABS. Proszę przeczytaj ;) http://www.volkswagen-golf.pl/dane-tech ... lf-iii-18/
Avatar użytkownika
zybi
Badacz tematu
 
Posty: 285
Dołączył(a): 8 lut 2012, o 09:35
Lokalizacja: Bydgoszcz
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Radekb351 » 5 kwi 2012, o 18:39

Obaj nie mocie rancji.
Tłok jest inny w ABS bo ma mniejsza komorę spalania niż tłok z AAM,
dzięki czemu jest stopień sprężenia 10:1 a w AAM 9:1 ;-)
Uprzedzę pytanie: Komora spalanie w silnikach 1.8 jest w głowicy i tłoku.
W ABS jeszcze jest wydech o większej średnicy bodajże 2 cale. ;-)
Avatar użytkownika
Radekb351
Gaduła
 
Posty: 720
Dołączył(a): 12 lut 2011, o 22:53
Lokalizacja: STW

Postprzez zybi » 5 kwi 2012, o 21:25

To że wydech jest mniejszy wiedziałem,ale o komorze spalania przyznam sie nie. Wydaje mi sie że po wymianie sterownika silnika auto dostaje więcej paliwa + wałek i regulacja zapłonu to 85KM myślę że spokojnie się wyciągnie. Czytałem też na innych forach i ludzie którzy rozbierali i robili pomiary w obydwu silnikach stwierdzili że właśnie prócz wałka i sterownika to silniki AAM i ABS są identyczne.
Avatar użytkownika
zybi
Badacz tematu
 
Posty: 285
Dołączył(a): 8 lut 2012, o 09:35
Lokalizacja: Bydgoszcz
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez shagi » 5 kwi 2012, o 21:51

podepnę się pod temat

zaczne że też mam AAM i kupiłem kompa od ABS. Po jego zamontowaniu auto dziwnie reagowało na pedał gazu, do 2 tys/obr. normalnie,dalej delikatne szarpnięcie przy 2,2 tys/obr, jakby się przyczkał i dalej szedł normalnie. Dodam że tak się działo na każdym biegu.

tu moje pytanie dlaczego tak jest?
shagi
Czytacz
 
Posty: 73
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:41
Lokalizacja: G K W

Postprzez Radekb351 » 5 kwi 2012, o 23:12

zybi napisał(a):silniki AAM i ABS są identyczne.


Te silniki wywodzą się z silnika RP montowanego w golfie II.
Wiec różnice miedzy nimi są niewielkie.

shagi,
Na starym sterowniku tez tak było?
Avatar użytkownika
Radekb351
Gaduła
 
Posty: 720
Dołączył(a): 12 lut 2011, o 22:53
Lokalizacja: STW

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 23 gości