Rzężenie pod maską, wymiana sprzęgła?

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Rzężenie pod maską, wymiana sprzęgła?

Postprzez Marabelum » 14 lip 2011, o 12:29

Witam. Otóż moja sytuacja wygląda następująco - kupiłem Golfa 3 1.6 benzyna około 4 miesiące temu - puki co nie mam żadnych problemów , z tymże pare dni temu znajomy mechanik wymienił mi wszystkie filtry i olej i stwierdził ,że rzęzi pod maską na biegu jałowym po puszczeniu sprzęgła - ze sprzęgłem szmery nikną. Co śmieszniejsze te szmery są od pierwszego dnia zakupu auta, sądziłem, że tak poprostu golfy mają na biegu jałowym i przy ruszaniu. Mechanik stwierdził , że to pewnie łożysko oporowe- i że jak już wymieniać to całe sprzęgło bo robocizna wyjdzie więcej jak częsci.... Zrobiłem Golfikiem ponad 4 tys km i puki co dalej śmigam... ale pytanie do was co o tym sądzicie?? czy to ta usterka i czy się tym martwić??
Marabelum
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 14 lip 2011, o 12:21
Lokalizacja: Pisz/Gołdap

Rzężenie pod maską, wymiana sprzęgła?

 

Postprzez marcinkoz2910 » 14 lip 2011, o 13:40

no to jest łożysko oporowe na razie tylko rzęzi ale jak się rozsypie to staniesz w miejscu :mrgreen:


a co do wymiany to dobrze Ci powiedział bo wymieniając samo łożysko będziesz musiał mu zapłacić za robotę ale nikt nie da Ci gwarancji że za 3 miesiące nie zacznie ślizgać tarcza i wtedy kolejny raz będzie trzeba rozebrać i wymienić i znów skasuje Cię za robotę

chyba że sam to będziesz robił to przyjemnej zabawy z dwukrotnym rozbieraniem skrzyni :zakrecony:

Wg mnie wymienisz wszystko będzie spokój chyba na dobre 100tys km zależy jak jeździsz
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez Marabelum » 14 lip 2011, o 14:29

ale to może być faktycznie ta usterka?? dopiero co drugi mechanik spojrzał i posłuchał samochodu i mówi, że łożysko oporowe napewno nie- bo szmery byłyby na wciśnietym sprzęgle, a nie odwrotnie jak u mnie...i jak to takie poważne to czemu nadal jezdze i nie walneło pare tys km temu??mechanik powiedział...ekhmmm jeździć hhehe
Marabelum
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 14 lip 2011, o 12:21
Lokalizacja: Pisz/Gołdap

Postprzez marcinkoz2910 » 14 lip 2011, o 14:57

com napisał, napisałem....

a co zrobisz to mnie nie interesuje chciałeś odpowiedź to Ci odpisałem dlatego bo u mnie było rok temu to samo

a chcesz jeździć to jeździj, powodzenia :ok:

[ Dodano: 2011-07-14, 15:00 ]
Marabelum napisał(a):bo szmery byłyby na wciśnietym sprzęgle
na wciśniętym sprzęgle odciążasz łożysko i się nie kręci

hehe fajny mechanik
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez Marabelum » 14 lip 2011, o 17:34

Przepraszam nie neguję twej wiedzy i obycia w temacie, dziękuję za odpowiedź, poprostu martwię się o swe maleństwo :) wymienie całe sprzęgło..pytanie,pewnie głupie- faktycznie tyle roboty przy tym i trzeba całą skrzynie podnosić?? jak samo łozysko to też??


ps orientacyjnie cena sprzęgła?? i roboty?? kolega mechanik mówił że 400 zł z groszem
Marabelum
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 14 lip 2011, o 12:21
Lokalizacja: Pisz/Gołdap

Postprzez KristoF » 14 lip 2011, o 21:13

żeby sprzęgło wymienić to musisz odkręcić i wyjąć skrzynię biegów, niby proste ale jest z tym sporo roboty. Łożysko oporowe jest zamontowane wewnątrz obudowy sprzęgła a obudowa... jest częścią skrzyni ;] więc czy zmieniasz sprzęgło czy łożysko robota praktycznie taka sama...
Może sprawdź sobie ilość oleju w skrzyni biegów, jak ma mało to też lubi dziwne dźwięk wydawać...
Był Golf3- największy błąd mojego życia...
a teraz...
Elegancja, komfort , nienaganna jakość i aksamitnie pracujący silnik Millera ;]
KristoF
Members
 
Posty: 675
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 13:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez kermid » 14 lip 2011, o 22:27

Olej w skrzyni do sprawdzenia a te rzężenie to pewnie takie bardziej ,,terkotanie,,czyli łożysko w skrzyni,z tym można żyć.
Avatar użytkownika
kermid
Badacz tematu
 
Posty: 228
Dołączył(a): 28 lut 2009, o 16:49
Lokalizacja: Białystok

Postprzez Marabelum » 15 lip 2011, o 08:43

historii ciąg dalszy... byłem u kolejnego mechanika ( ten mam wrażenie ,że podszedł poważniej do sprawy) zajechałem, opisałem problem i powiedziałem ,że słyszałem opinie ,że to może łożysko oporowe, powiedział zademonstruj... Odpaliłem autko, z tymże wcześniej wspomnianego szmeru prawie że słychać nie było, mówiłem o tym ,że szmer gasł po naciśnięciu sprzęgła...powiedział żeby przygazować, po tym faktycznie przy wyższych obrotach było słychać...Mechanik mówi na bank nie łożysko oporowe bo po naciśnieciu sprzęgła odcina się skrzynia biegów i to ona gaśnie, i że to na bank skrzynia biegów tj łożysko ewentualnie za mało oleju w skrzyni..To ,że mało oleju może też potwierdzać fakt ,że na ciepłym silniku już podczas odpalania na biegu jałowym szmerów nie ma, bo że olej lepiej rozprowadzony w układzie .

Mechanik powiedział dolać oleju bądź wymienić cały. Jak uważacie?? Powiedział ,że chyba lepiej cały wymienić bo nie wiemy jaki tam siedzi..

Ps jaki olej wybrać??
Marabelum
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 14 lip 2011, o 12:21
Lokalizacja: Pisz/Gołdap

Postprzez sirGrzesio » 15 lip 2011, o 08:55

Marabelum napisał(a):Mechanik powiedział dolać oleju bądź wymienić cały. Jak uważacie?? Powiedział ,że chyba lepiej cały wymienić bo nie wiemy jaki tam siedzi..

Ps jaki olej wybrać??

tylko wymiana całości oleju. ja u siebie zalałem skrzynię Mobilem 75W90. to pełen syntetyk i jestem zadowolony
Avatar użytkownika
sirGrzesio
Gaduła
 
Posty: 405
Dołączył(a): 24 kwi 2008, o 18:08
Lokalizacja: Łódź
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Marabelum » 15 lip 2011, o 15:39

olej sprawdzony, wygląda ,że jest ok, mechanik sie zaśmiał i powiedział ,że aż za dużo bo zaczeło sie wylewać jak odkręcał, czyli wg niego to łożyska w skrzyni biegów... powiedział ,żeby jeździć bo puki co nie opłaca się wymieniać

[ Dodano: 2011-07-22, 11:09 ]
marcinkoz2910 zwracam honor, usterka poprawnie zdiagnozowana, znajomy mechanik wymienił łożysko oporowe, powiedział ,że wręcz rozsypało mu się w dłoni ....swoją drogą zaczynam mocno wątpić w fachowość co poniektórych mechaników...byłem u 4, 3 mówiło to na bank nie łożysko oporowe....ekhmm :)
Marabelum
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 14 lip 2011, o 12:21
Lokalizacja: Pisz/Gołdap


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości