SILNIK 2.0 16V 150KM-OPINIE

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

SILNIK 2.0 16V 150KM-OPINIE

Postprzez owen » 7 mar 2009, o 15:46

siemka,zamierzam zakupić następnego golfika 3 gti,lecz już z silnikiem 16v 150 km i stąd moja prośba o opinie na jego temat w grę wchodzi też instalacja gazowa-czy warto?
Avatar użytkownika
owen
Czytacz
 
Posty: 116
Dołączył(a): 27 lut 2008, o 13:11
Lokalizacja: Olsztyn

SILNIK 2.0 16V 150KM-OPINIE

 

Postprzez K@mil » 7 mar 2009, o 16:24

Moim zdaniem silniczek 2.0 16v jest lepszym rozwiązaniem niz 2.8 vr6....
Różnica miedzy tymi silniczkami to tylko 24km a wiadomo za 2.0 oplaty beda mniejsze niz vr6.
ale najlepiej bedzie jak wypowiedzą sie uzytkownicy tego motoru.

Do 16v musi byc juz instalacja IIgeneracji czyli sekwencja.
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez Grzybek_3 » 7 mar 2009, o 16:46

Mój kumpel ma ten motor i jest z niego zadowolony a jesli chodzi o kwestie gazu to dla mnie to nie ma sensu.... ;-)
Grzybek_3
Czytacz
 
Posty: 107
Dołączył(a): 24 wrz 2008, o 22:11
Lokalizacja: Radzikow

Postprzez Shmatan » 7 mar 2009, o 16:58

K@mil napisał(a):Do 16v musi byc juz instalacja IIgeneracji czyli sekwencja.


A czy przypadkiem instalacja II generacji nie jest wymagana do każdego silnika z sondą lambda i katem? a sekwencja to IV gen?
Ostatnio edytowano 7 mar 2009, o 17:00 przez Shmatan, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Shmatan
Czytacz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 11 sty 2009, o 20:12
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez Cysiu_NS » 7 mar 2009, o 16:59

swietny wybor jeden z najlepszych silnikow z gamy vw silnik bardzo dynamiczny pomimo slabszej mocy czesto objezdza vr-a silnik bardzo rozwojowy, jest zakuty i mozna latwo podniesc jego moc, lecz z tego co sie orientuje wychodza problemy z gazem ale to musi sie wypowiedziec ktos kto posiada gaz, na benzynie napewno jezdzi swietnie.
Życie jest piękne! Jeśli prawidłowo dobierze się środki antydepresyjne
Avatar użytkownika
Cysiu_NS
Gaduła
 
Posty: 480
Dołączył(a): 26 maja 2008, o 14:04
Lokalizacja: Nowy Sącz

Postprzez K@mil » 7 mar 2009, o 19:02

Shmatan napisał(a):A czy przypadkiem instalacja II generacji nie jest wymagana do każdego silnika z sondą lambda i katem?


nie :) sekwencja jest wymagana do silników z plastikowym kolektorem ssacym . :P

Shmatan napisał(a):a sekwencja to IV gen?


sekwencja to instalacja II generacji ;]
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez Fasol » 7 mar 2009, o 19:16

K@mil napisał(a):a wiadomo za 2.0 oplaty beda mniejsze niz vr6.


no nie tak do końca... Ubezpieczenie będzie tańsze w przypadku 2.8VR6 ,wiem z własnego doświadczenia :cisza: :cisza: im większa pojemność tym tańsze OC.


Co do gazu to nie preferuje takiego podejścia do sprawy. Zagazujesz ABF'a (czyli 16v 150 ps) to ten samochód przestanie jeździć. Nie unikniesz też spalania 15-17 L gazu więc to zbytnio oszczędny silnik nie jest. To samo tyczy się silnika 8v 115 ps (aczkolwiek ten podobno lepiej znosi gaz niż ABF). Decyzja więc należy do ciebie.
Fasol
 

Postprzez K@mil » 7 mar 2009, o 19:18

Fasol napisał(a):im większa pojemność tym tańsze OC.


naprawde tak jest ? to co 1.6 płaci mniej niz 1.4 ? he :P :przestraszony:
czy tyczy sie to tylko powyzej 2.0 silniczkow?
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez Fasol » 7 mar 2009, o 19:21

K@mil, raczej tyczy się większych pojemności. Za silnik o pojemności 4,2L płacę o ponad połowę mniej niż w przypadku zwykłej 2.0 rzędówki

Porównywałem też z pojemnością 3,2 to cena również znacznie niższa niż 2.0
Fasol
 

Postprzez K@mil » 7 mar 2009, o 19:32

własnie o takim czymś tez słyszalem ale myślałem ze ktos sobie wymyślił ze pojemnosc powyzej 2.0 to juz placi sie podobną sumę :hyhy: :mrgreen:
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez Marek87 » 7 mar 2009, o 20:42

K@mil napisał
sekwencja to instalacja II generacji ;]

Niestety kolego nie jest to prawda,( za A.Sowa "Samochodowe instalacje zasilania gazem") instalacje II generacji są montowane w autach z pierwszymi konstrukcjami wtryskowymi czyli z tzw. jednopunktowym wtryskiem i stosuję się w nich emulator - urządzenie oszukujące elektronikę silnika tak aby działał na gazie bez problemów w III i dalszych generacjach instalacja gazowa jest podpięta pod komputer od dostarczania benzyny aby odpowiedni dawkować ilość gazu wtryskiwanego. Instalacji III generacji już się praktycznie nie montuje ponieważ wyparły je instalacje IV generacji czyli pełny wtrysk gazu (tzw. "sekwencja"), gdzie gaz jest doprowadzany oddzielnie do każdego cylindra i wykluczono niebezpieczeństwo tzw. strzału i zniszczenia kolektora ssącego z tworzyw sztucznych, które występowało w instalacjach III generacji.Przy dobrze założonej instalacji IV generacji nie powinien występować spadek mocy i nie ma problemów z pracą silnika.
Z doświadczenia własnego w domu Opel Astra I silnik 1,6 16V instalacja sekwencyjna, wykres z hamowni-spadek mocy 2km w górnym zakresie obrotów i żadnych problemów z silnikiem:)
K@mil nie wprowadzaj w błąd innych bo im auto z silnikiem 16V zamuli instalka II generacji albo całkiem zepsuje :dobani:
Nie wiem jak instalki IV w Golfie 2,0 się sprawują...
Marek87
Czytacz
 
Posty: 150
Dołączył(a): 27 lip 2008, o 22:52
Lokalizacja: Łódzkie

Postprzez Fasol » 7 mar 2009, o 21:01

Marek87, Adi ma sekwencje w swoim więc niech on się wypowie jak to na prawde jest z tym gazem :cisza:
Fasol
 

Następna strona

- - - przesyłki kurierskie międzynarodowe



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości