Silnik gaśnie. Problemy z odpaleniem

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Silnik gaśnie. Problemy z odpaleniem

Postprzez ZuchBoy » 14 kwi 2014, o 16:47

Witam.

Proszę Was o poradę przy moim problemie:
Parę tygodni temu, po przejechaniu 10 km w słoneczny dzień (nie padało wtedy bo może mieć to znaczenie :P) mój golfik zgasł mi na zakręcie i nie chciał odpalić. Pompa paliwowa się załączała, silnik "hełtał hełtał" i nie zaskakiwał. W przeciągu kilku minut również nie chciał odpalać dopiero jak przy odpalaniu "pompowało" się gazem to z oporami ale odpalił. Co ciekawe po odpaleniu wydaje się, że silnik chodzi zupełnie normalnie. Wymieniliśmy w nim świece (ciężko powiedzieć ile miały przebiegu) na nowe firmy NGK. Problem się nie pojawiał przez kilka dni. Po tygodniu, kiedy przejechaliśmy niedługi dystans, samochód po postoju - byliśmy na zakupach - nie chciał odpalić (tym razem na nowych świecach) i objaw był identyczny jak w pierwszej sytuacji. Zapalił dopiero jak się wciskało gaz i chodził potem zupełnie normalnie.
Korzystając z tego iż posiadam kabelek, podłączyłem się z laptopem do komputera i wyskoczyły 2 błędy:
Kod: Zaznacz cały
515 - czujnik Halla
670 - czujnik położenia nastawnika przepustnicy

Z tego co pamiętam to chyba już kiedyś wyświetlały się te błędy, ale nie było żadnych objawów.
Przyznam, że nie znam się za bardzo na tych sprawach czy ktoś mógłby mi doradzić z czym może być problem?
Silnik to 1.6 (75 KM) benzyna, nie posiada instalacji LPG - Golf 3.
ZuchBoy
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 24 cze 2012, o 15:31
Lokalizacja: Biała Podlaska

Silnik gaśnie. Problemy z odpaleniem

 

Postprzez trojeczkaGT » 14 kwi 2014, o 18:38

wyskoczyly Ci bledy i nie wiesz co z tym zrobic ? ;p wymiana czesci ktorych dotycza bledy

czujnik halla najszybciej z calym aparatem wymienic na uzywke na gwarancji

a drugie to TPS pewnie wytarly sie juz sciezki i zle sygnaly dostaje

mozesz tez skasowac bledy i odpalic i zobaczyc czy znowu beda
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Gesiu_15 » 14 kwi 2014, o 18:42

moim zdaniem hall lub cały aparat do wymiany i będzie palił od strzała :-)
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez ZuchBoy » 15 kwi 2014, o 20:17

Dziękuję za odpowiedzi :)
Mam jeszcze kilka pytań :
1. Jak szukałem po forach tego typu problemów to często pojawia się tajemniczy dla mnie skrót TPS - co to jest? :mrgreen:
2. Jakiego oprogramowania używacie do łączenia się z komputerem w samochodzie? Bo ja mam VWtool i nie wiem czy to jest wina najtańszego kabla (niebieski, chińczyk) ale połączenie nie jest do końca stabilne, bywa, że się rozłącza stąd troszkę obawiam się kasować błędy żeby czegoś nie popsuć :P poza tym nie wiem jak to się robi w tym VWtool :)
3. Wymiana tego czujnika to dużo robocizny? Bo sam bym się pewnie tego nie podjął, czujnik może za 50 zł by się kupiło jak patrzę na allegro
4. Pytanie natury egzystencjalnej :lol: do czego służy ten czujnik halla w skrócie? :mrgreen: Bo w internecie znalazłem tylko "naukowy bełkot"
ZuchBoy
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 24 cze 2012, o 15:31
Lokalizacja: Biała Podlaska

Postprzez trojeczkaGT » 16 kwi 2014, o 07:10

ZuchBoy napisał(a):Dziękuję za odpowiedzi :)
Mam jeszcze kilka pytań :
1. Jak szukałem po forach tego typu problemów to często pojawia się tajemniczy dla mnie skrót TPS - co to jest? :mrgreen:
2. Jakiego oprogramowania używacie do łączenia się z komputerem w samochodzie? Bo ja mam VWtool i nie wiem czy to jest wina najtańszego kabla (niebieski, chińczyk) ale połączenie nie jest do końca stabilne, bywa, że się rozłącza stąd troszkę obawiam się kasować błędy żeby czegoś nie popsuć :P poza tym nie wiem jak to się robi w tym VWtool :)
3. Wymiana tego czujnika to dużo robocizny? Bo sam bym się pewnie tego nie podjął, czujnik może za 50 zł by się kupiło jak patrzę na allegro
4. Pytanie natury egzystencjalnej :lol: do czego służy ten czujnik halla w skrócie? :mrgreen: Bo w internecie znalazłem tylko "naukowy bełkot"


1. TPS - to potencjometr przepustnicy (taka czesc elektroniczna ktora odczytuje odchylenie przepustnicy, ma ona "w sobie" sciezki elektryczne i one sie zuzywaja i zaczynaja sie cuda)

2. Kasowanie bledow nic nie zepsuje nawet przy niestabilnym polaczeniu, ja osobiescie nie mam vag-a, jak zamierzasz dluzej byc z golfem to moze zakup ori vag-a z kablem ?

3. Polecalbym caly aparat zaplonowy wymienic, ja wymienialem sam a robilem pierwszy raz to, mialem wtedy silnik 1.8, kwestia zaznaczenia sobie odpowiedniego polozenia aparatu

4. czujnik halla - to kolejny elektroniczny "cuś" wysyla on sygnaly do cewki ktora z kolei daje iskre w odpowiednim momencie, bez tego auto ma problemy z odpaleniem lub nawet nie zagada
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez ZuchBoy » 18 kwi 2014, o 19:32

Dziękuję za wyjaśnienie tych kwestii :) Sporo mi to wyjaśniło.
Co do kupna oryginalnego VAG-a to póki co nie planuję zakupu. Mam też bardzo ciekawy "PDF" - "Golf 3 - obsługa i naprawa" :) Golfik ma już 20 lat więc już troszkę się starzeje chociaż i tak jest całkiem nieźle (poprzedni właściciel musiał go pomalować :-o bo przy przerejestrowaniu okazało się, że w danych był inny kolor :D) , staram się o niego dbać i wygląda zdecydowanie lepiej od młodszego o rok Golfa mojego Ojca :) Chociaż Jego 1.9 tdi jest zdecydowanie oszczędniejsze od 1.6 w benzynie :/ Mimo wieku wciąż lubię ten samochód - włożyłem trochę uczucia w niego - jak nauczył mnie dziadek "o samochód trzeba dbać tak jak o kobietę, a czasami nawet bardziej" :mrgreen:

Tyle biografii ;) Dziękuję za pomoc i życzę radosnych i spokojnych świąt.
ZuchBoy
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 24 cze 2012, o 15:31
Lokalizacja: Biała Podlaska

Postprzez pablomed » 20 kwi 2014, o 09:51

ZuchBoy, uzupełnienie: błąd czujnika halla w silniku ABU zawsze wyskoczy jak sprawdzasz na zgaszonym. Po prostu sprawdź czy jest iskra jeśli jest i nie zanika kiedy sa problemy z odpaleniem i jej kolor jest jasno niebieski to zostaw czujnik w spokoju. Do sprawdzenia zostanie cewka któerej błąd na VAGU nie wyskoczy i ten czujnik, który jestw nastawniku przepustnicy czyli tzw silniczku krokowym, całość najlepiej na dobrą używke się zmienia. Przy takich awariach warto zadbać o nowe świece i kable jeśli masz co do ich stanu jakiekolwiek wątpliwości.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez ZuchBoy » 20 kwi 2014, o 18:48

Dzięki Pablomed za cenne spostrzeżenie :) Możliwe, że ja właśnie na zgaszonym patrzyłem bo potem jak odpaliłem to łączność mi zrywało. Tak jak pisałem świece są już nówki założone (NGK), ale ich wymiana nie pomogła. Przewodów nie wymienialiśmy bo ktoś mi polecił, że to nie jest konieczne bo kable są długowieczne. Będę musiał sprawdzić te rzeczy, ale to już robota nie na dziś :)

EDIT:
Dziś (23-04) jak wystąpiła kolejny raz awaria, sprawdziłem znowu komputer tym razem przy włączonym silniku (nie tak jak wcześniej tylko zapłonie) i program niestety nie stwierdził żadnego błędu.
Pablomed miał rację, że przy zgaszonym może inne błędy pokazywać. Golfik chyba pojedzie do serwisu, mam tyle pracy, że nie mam czasu się nim osobiście zająć :-/
Jeszcze raz dzięki wszystkim za informację.
ZuchBoy
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 24 cze 2012, o 15:31
Lokalizacja: Biała Podlaska


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

cron