witam. silnik AGG 2.0.
to od początku. przy wymianie rozrządu sprawdzałem kompresję. Do komory spalania na 1 tłoku wpadła mi nakrętka z miernika, czego nie zauważyłem. Po wymianie odpaliłem auto zastukało dwa razy i zgasiłem. Potem zdjąłem głowicę i zobaczyłem, że końcówkę przemieliło. Na tłoku było kilka małych nakłuć, a w głowicy od góry jedno małe wgłębienie. Ścianki cylindra bez śladów.
Oddałem głowicę do sprawdzenia, była splanowana, gniazdo zaworów wymienione, prowadnica i popychacz. Potem wiadomo nowa uszczelka, śruby, komplet uszczelek i złożone. Auto odpaliło od strzała, jednak jest 1 ale. Podczas pracy silnika słychać lekkie stukanie, wydobywające się z okolic rozrządu albo zaworów 1 cylindra. Próbowałem poruszać aparatem zapłonowym, ale nic to nie dało.
Pytanie do forumowiczów. Panowie jak myślicie jaka może być tutaj przyczyna. Jestem świadomy, że głowica może być spartolona, ale robiłem ją w polecanym zakładzie w lbn, z polecenia. Wszystko sprawdzanie i szczelne.
1. Mam lampę stroboskopową, jednak dziś po pracy już nie miałem czasu tego ogarnąć. Ewentualnie co poprawić i na jakie wartości ustawić, żeby sprawdzić co jest grane.
Jeśli chodzi o spięcie rozrządu to paski napięte jak trzeba, czyli nie za mocno, ale też nie luźno. Rozrząd tak, że można pasek o 90 stopni przekręcić na najdłuższym odcinku.
2. Co do rozrządu to jeszcze jedno pytanie. Ponieważ jak wszystko zdjąłem na początku to zablokowałem koła i nic nie było ruszane. Potem jak zakładałem pasek rozrządu to cały czas ustawiało mi się O_T na kole tak, że strzałka na pokrywie zaworów przypadała na pierwszy ząbek koła za O_T. Więc kluczem 19sktą przekręciłem kołem żeby strzałka idealnie wpadała na _ między O i T. Czy warto spróbować spiąć pasek na 1 ząbek za OT, tak dla "formalności". Ewentualnie mogę coś jeszcze spierniczyć ?
3. Dziś już byłem tak padnięty i pogryziony przez komary, że nie miałem ochoty kręcić filmiku. Jeśli ktoś ewentualnie chciałby usłyszeć z pocałowaniem ręki filmik będzie.
4. i czy jazda autem z takim stukiem będzie groźna dla zaworów na 1 cylindrze ? Bo zakładałem, że to tutaj leży problem.