Silnik umiera?

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Silnik umiera?

Postprzez majki » 5 mar 2014, o 16:12

Witam.
Koleżanki,Koledzy pomóżcie laikowi:

Golfik 3 1,8GT(90KM),1992r.
Mam najechane 300 000 km(wg. licznika,ja zrobiłem 170 000,ile ma faktycznie nie wiadomo).
Do tej pory wszystko było cacy.Ale niestety-zaczął połykać olej,kopci na niebiesko,poci się strasznie.
Najdziwniejsze że autko nadal ładnie pali i jeżdzi.

Czeka mnie remont lub wymiana silnika.I tu moja prośba o radę: zmierzę ciśnienie na cylindrach,jeżeli będzie ok to lepiej wyremontować samą głowicę czy zmienić motor??
(Zmiana motoru trochę mnie przeraża bo mam Webasto zamontowane w VW w Niemczech i może być kłopot).
Jak kosztowo może wyglądać remont głowicy?Bo koszt gołego silnika to 500zł+ileśtam robocizna.
Dzięki za porady,pozdrawiam
majki
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 23 lut 2012, o 19:52
Lokalizacja: ds

Silnik umiera?

 

Postprzez Opik » 5 mar 2014, o 16:16

A jaką masz pewność że nie wsadzisz silnika w takim samym stanie albo jeszcze gorszym? ;) Jak dla mnie to tylko remont, albo tego co masz, albo kupić "nowy", zrobić mu remont i podmienić
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez trollu » 5 mar 2014, o 16:34

Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez marcino1 » 5 mar 2014, o 18:39

a moze uszczelniacze wystarczy tylko wymienic w glowicy
Moj TDi http://www.golf3.pl/topics2/mk3-czarny- ... t48647.htm

JEDNO SERCE JEDNO BICIE JAZDA GOLFEM TO JEST ŻYCIE



AUTO-COMPLEX
-mechanika
-blacharstwo
-konserwacja
-czesci oleje filtry
e-mail:auto.complexx@interia.eu
Tel 723317489
KOLUSZKI ul NATOLIŃSKA 18
Avatar użytkownika
marcino1
Badacz tematu
 
Posty: 293
Dołączył(a): 5 wrz 2012, o 21:15
Lokalizacja: EBR

Postprzez MiroGti » 6 mar 2014, o 16:32

Jak myslisz dalej tym jezdzic to zrob swoj silnik będziesz wiedzial co masz ja tak w poprzednim vw zrobilem mialem jak u ciebie ale ponioslo mnie i wrzucilem nowe panewki i pierscienie to niejest koszt duży a ta sama robota panewki ok 50 dych i pierscienie ok40zl na dziure to raptem dolozysz 200zl i masz dół ok a góra wyjdzie cie ok 250-300zl +ktos to posklada ja robilem sam i wiesz co masz ;-)
moj-golf/black-mk3-by-mirogti-t68213.html

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Avatar użytkownika
MiroGti
Forumowy wyjadacz
 
Posty: 856
Dołączył(a): 28 sty 2014, o 20:04
Lokalizacja: KDA
Rocznik: 97
Silnik: 2.0 AGG GTI
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez majki » 6 mar 2014, o 18:35

Dzięki za podpowiedzi Panowie:-)
Zegar zdobyłem,jutro mierzę ciśnienie,zrobię rozeznanie i chyba pójdę za radą Kol.Miro Gti.
Pozdrawiam

[ Dodano: 2014-03-07, 12:57 ]
Witam.
Zmierzyłem ciśnienie w cylindrach,jest nieciekawie:-(

12 6 11 7

Pozdrawiam
majki
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 23 lut 2012, o 19:52
Lokalizacja: ds

Postprzez pablomed » 12 mar 2014, o 00:15

Bieda. Powinieneś powtórzyć pomiar z próba olejową to sporo wniesie. Koledzy wyżej zalecają remont silnika własnego. Tylko że to nie jest takie oczywiste. Bo remont jest opłacalny tylko w zakresie głowicy, a jeśli chodzi o dół silnika to tylko wymiana pierścieni. Wszystko co więcej, czyli robienie tulei cylindrowych zakładanie nowych tłoków czy nawet szlif wału to są już takie ogromne koszty że póki można znaleźć dobry silnik na szrocie to należy zakładać używany nawet jakby nie od razu miało się udać.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez MiroGti » 13 mar 2014, o 07:50

Ja zasugerowałem że bym robił swój silnik ale pod warunkiem że tuleje są ładne u mnie w poprzednim GTI miałem 290 tys jak rozleciał się pierścionek na jednym tłoku więc wiadomo głowica w górę a że tuleje były nie porysowane i ok to założyłem dalej pierścienie nominał i pożnie grama oleju nie chciał brać oczywiście nie od razu po tym tzw "dotarciu silnika" tak że nie straszcie kolegi nie każde auto ma przejechane 800tys gdzie trzeba tuleje wymieniać wiadomo wtedy szukać silnika bo nie opłacalne ale nie rozbierzesz , nie pomierzysz to możemy wróżyć z fusów co dalej... ;-)
moj-golf/black-mk3-by-mirogti-t68213.html

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Avatar użytkownika
MiroGti
Forumowy wyjadacz
 
Posty: 856
Dołączył(a): 28 sty 2014, o 20:04
Lokalizacja: KDA
Rocznik: 97
Silnik: 2.0 AGG GTI
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez k-m-r1 » 14 mar 2014, o 10:24

teraz jeszcze jeden pomiar z olejem powie czy warto robic nawet z 800 zł czy wato szukac czegoś typu supek silnika 400 zł
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 33 gości

cron