silnik znacznie osłabł

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez SotoM » 17 wrz 2011, o 10:50

motor 2.0 agg to to samo co 2E ?? - chodzi mi czy ma aparat zapłonowy - w benzynach juz nie przesiaduje fizycznie i nie pamietam proponuje sprawdzic w jakim stanie są węgliki w kopułce jak i palec rozdzielajacy tak dla informacji kto to mało o tym wie - nie powinno się czysci styków z tago osadu - jesli jest duze wypalenie nalezy wymienic element - to powoduje słaby przpływ napiecia co zle wpływa na jakosc iskry co wpływa na moc. kopołku i palez nie drogi a może pomóc. i tu bym sie pokłonil to bardziej jest prawdo podobne od stania nie uruchamiania auta przez 2 tyg.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

 

Postprzez killah » 17 wrz 2011, o 12:16

jakiś tam nagar się w niej robi. Kiedyś to wyczyściłem do 0 i nadal były objawy takie jak opisane wcześniej dlatego ją wykluczyłem.

Agg ma aparat zapłonowy ale prócz poprawnego wstawienia nic więcej przy zapłonie się nie ustawi.
killah
 

Postprzez SotoM » 18 wrz 2011, o 11:01

no i o tym pisałem - po wyczyszczeniu zwiekszasz przerwe w przekazi iskry z palca na styk kopułki przez co jest słabsza iskra a slabsza iskra zle wpywa na spalaenie dostarczonego paliwa = mniejsza moc
nie pamietam jak dokładnie jest z tym rozdzielaczem zapłonu ale skoro ma czujnik halla to juz aparat raczej nie jest wyposarzony w odśrodkowy regulator kata wyprzedzenia zapłonu... :kwasny:
dziwne naprawde... moze ci cos podmienili na lakierni... skoro przpływka podaje książkowo, kat zapłonu również,rozrząd ok hmmm moze faktycznie wtryskiwacze rudym przyrosły przez ten czas....alee kurde to nie mozliwe...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez killah » 18 wrz 2011, o 12:13

SotoM napisał(a):no i o tym pisałem - po wyczyszczeniu zwiekszasz przerwe w przekazi iskry z palca na styk kopułki przez co jest słabsza iskra a slabsza iskra zle wpywa na spalaenie dostarczonego paliwa = mniejsza moc
nie pamietam jak dokładnie jest z tym rozdzielaczem zapłonu ale skoro ma czujnik halla to juz aparat raczej nie jest wyposarzony w odśrodkowy regulator kata wyprzedzenia zapłonu... :kwasny:
dziwne naprawde... moze ci cos podmienili na lakierni... skoro przpływka podaje książkowo, kat zapłonu również,rozrząd ok hmmm moze faktycznie wtryskiwacze rudym przyrosły przez ten czas....alee kurde to nie mozliwe...


Co do zapłonu w agg:

Pierwsza taka że jest czujnik halla w aparacie zapłonowym oraz w Twoim silniku czujnik położenia wału. Czujnik wału jest podstawowy - dzięki niemu jest iskra. W silnikach bez czujnika wału czyli jak mój 2E za iskrę odpowiada tylko hall w aparacie. Teraz tak: żeby sterownik silnika czyli też i Vag mógł określić wyprzedzenie zapłonu musi mieć dwa punkty odniesienia - to sa właśnie te dwa czujniki - na podstawie różnic w czasie między impulsami z obu czujników może sobie to wyprzedzenie wyliczyć i je potem modyfikować - nie masz w to możliwości ingerencji chyba że zmiany map zapisanych w sterowniku więc to pomijamy. Czyli nic nie jesteś w stanie ustawić lampą stroboskopową jak w moim 2E. Dlatego ważne jest właściwe ustawienie aparatu zapłonowego w AGG czy ADY bo jak źle jest ustawiony to sterownik gubi ten punkt odniesienia przechodzi w tryb awaryjny masz odcinkę na 5000/obrotów i muli.
Druga kwestia to czujnik stuków, on działa zawsze podobnie niezależnie czy to 2E czy AGG lub ADY tak jak napisałeś, czyli w momencie wystąpienia spalania stukowego cofa zapłon o kilka stopni - raczej 4, jeśli nie pomoże i dalej sa stuki to kolejne 4 itd, jeśli stuki znikają to stopniowo przyśpiesza zapłon etapami po 2 stopnie aż do wystąpienia stuków - aż do pewnej maksymalnej zapisanej w mapie wartości czyli ok 40 stopni na wyższych obrotach.


ale wszystkie świece równo okopcone. To by wszystkie 4 wtryski wysiadły?

Postaram się gdzieś zmierzyć ciśnienie paliwa tylko nie wiem ile taka usługa kosztuje i gdzie mi to zrobią. Pod kompa za jakieś 1.5 tyg podłączę go.
killah
 

Postprzez trollu » 18 wrz 2011, o 12:45

killah napisał(a):To by wszystkie 4 wtryski wysiadły?

takie rzeczy się raczej nie zdarzają żeby 4 na raz padły
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez SotoM » 20 wrz 2011, o 20:00

cisnienie paliwa to ty sobie mozesz mierzyc - cisnienie pompy paliwa i na listwie wtryskowej owszem ,moze byc ksiazkowe ,ale tu chodzi o dysze samego wtryskiwacze co jest nie do zmierzenia.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez killah » 20 wrz 2011, o 20:02

SotoM napisał(a):cisnienie paliwa to ty sobie mozesz mierzyc - cisnienie pompy paliwa i na listwie wtryskowej owszem ,moze byc ksiazkowe ,ale tu chodzi o dysze samego wtryskiwacze co jest nie do zmierzenia.


no ale 4 dysze się raczej na raz nie popsuły a po świecach widać że wszędzie takie same warunki spalania są. Ograniczenie prędkości maksymalnej to też jakaś wskazówka na pompę.
killah
 

Postprzez trollu » 21 wrz 2011, o 00:14

SotoM napisał(a):cisnienie paliwa to ty sobie mozesz mierzyc - cisnienie pompy paliwa i na listwie wtryskowej owszem ,moze byc ksiazkowe ,ale tu chodzi o dysze samego wtryskiwacze co jest nie do zmierzenia.

tak, bo wszystkie 4 wtryski padły na raz...
wtryski też idzie sprawdzić ale ja bym je raczej odrzucił jako winowajcę
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez sebik85 » 21 wrz 2011, o 16:05

Kolega sprawdzi napięcia na akumulatorze :-) bez zapłonu, później na zapłonie, ewentualnie próba resetu kompa (zdjęcie klemy z aku na kilka minut) :-)
Avatar użytkownika
sebik85
Badacz tematu
 
Posty: 377
Dołączył(a): 12 gru 2007, o 23:45
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez trollu » 21 wrz 2011, o 16:10

sebik85 napisał(a):Kolega sprawdzi napięcia na akumulatorze

sprawdzić może ale co to wnosi do tematu? jakby aku było słabe albo ładowania nie miał to pewnego pięknego dnia chciałby odpalić a tu cisza by go powitała.
co do resetu kompa - chodzi ci o jakieś błędy w sterowaniu wtrysków?
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez killah » 21 wrz 2011, o 18:18

nie chcę koledzy zapeszać ale chyba w końcu wymiana kabli pomogła.

Na 3jce od 50 do 100 na mocniej wciśniętym pedale gazu nie łapie jakiegoś doła ani nie szarpało autem. Na 4rce może jakiś dołek był albo jestem za bardzo wyczulony. Jednak pojeżdżę jeszcze trochę i zweryfikuję czy poprawa jest stała. Jednak mam wrażenie że kiedyś to auto miało lepszego kopa albo się przywzyczaiłem. Jednak nie było szarpania co mnie już cieszy.

Może w piątek będzie już kabel do kompa to zobaczymy co on powie.
killah
 

Postprzez sebik85 » 21 wrz 2011, o 22:50

trollu napisał(a):
sebik85 napisał(a):Kolega sprawdzi napięcia na akumulatorze

sprawdzić może ale co to wnosi do tematu? jakby aku było słabe albo ładowania nie miał to pewnego pięknego dnia chciałby odpalić a tu cisza by go powitała.
co do resetu kompa - chodzi ci o jakieś błędy w sterowaniu wtrysków?


Auto może odpalać, a w trakcie jazdy mogą być problemy związane z napięciem np. na postoju 12,2V a na rozruchu np. zamiast 13.8V może być mniejsze i skokowe też auto będzie się dusiło.

Miałem niegdyś problem z lambdą, znajomy powiedział mi by zdjąć klemę i komp się zresetuje, ku mojemu zdziwieniu po resecie trzymało obroty i odzyskało "moc" po jakimś czasie problem znowu się pojawił, kupiłem kabel VAG, test na błędy - pojawił się błąd lambdy.
Autem ledwie wróciłem do domu dusiło się obroty skakały jak szalone, na VAGu dałem ustawienia pierwotne i z poziomu vaga zresetowałem ustawienia, po chwili auto trzymało obroty, odzyskało moc. Obecnie sonda jest już wymieniona i wszystko śmiga jak należy.

Jeśli chodzi o to czy to coś wnosi do tematu to autor może ocenić, elektrykiem to ja nie jestem, ale piszę o moich spostrzeżeniach, porady są darmowe, nie karzą od razu kupować czegoś :-) może akurat się przydają, a kolega doceni próbę pomocy, pozdrawiam :-)
Avatar użytkownika
sebik85
Badacz tematu
 
Posty: 377
Dołączył(a): 12 gru 2007, o 23:45
Lokalizacja: Rybnik

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 35 gości