Moderator: Moderator
SotoM napisał(a):no i o tym pisałem - po wyczyszczeniu zwiekszasz przerwe w przekazi iskry z palca na styk kopułki przez co jest słabsza iskra a slabsza iskra zle wpywa na spalaenie dostarczonego paliwa = mniejsza moc
nie pamietam jak dokładnie jest z tym rozdzielaczem zapłonu ale skoro ma czujnik halla to juz aparat raczej nie jest wyposarzony w odśrodkowy regulator kata wyprzedzenia zapłonu...
dziwne naprawde... moze ci cos podmienili na lakierni... skoro przpływka podaje książkowo, kat zapłonu również,rozrząd ok hmmm moze faktycznie wtryskiwacze rudym przyrosły przez ten czas....alee kurde to nie mozliwe...
Pierwsza taka że jest czujnik halla w aparacie zapłonowym oraz w Twoim silniku czujnik położenia wału. Czujnik wału jest podstawowy - dzięki niemu jest iskra. W silnikach bez czujnika wału czyli jak mój 2E za iskrę odpowiada tylko hall w aparacie. Teraz tak: żeby sterownik silnika czyli też i Vag mógł określić wyprzedzenie zapłonu musi mieć dwa punkty odniesienia - to sa właśnie te dwa czujniki - na podstawie różnic w czasie między impulsami z obu czujników może sobie to wyprzedzenie wyliczyć i je potem modyfikować - nie masz w to możliwości ingerencji chyba że zmiany map zapisanych w sterowniku więc to pomijamy. Czyli nic nie jesteś w stanie ustawić lampą stroboskopową jak w moim 2E. Dlatego ważne jest właściwe ustawienie aparatu zapłonowego w AGG czy ADY bo jak źle jest ustawiony to sterownik gubi ten punkt odniesienia przechodzi w tryb awaryjny masz odcinkę na 5000/obrotów i muli.
Druga kwestia to czujnik stuków, on działa zawsze podobnie niezależnie czy to 2E czy AGG lub ADY tak jak napisałeś, czyli w momencie wystąpienia spalania stukowego cofa zapłon o kilka stopni - raczej 4, jeśli nie pomoże i dalej sa stuki to kolejne 4 itd, jeśli stuki znikają to stopniowo przyśpiesza zapłon etapami po 2 stopnie aż do wystąpienia stuków - aż do pewnej maksymalnej zapisanej w mapie wartości czyli ok 40 stopni na wyższych obrotach.
killah napisał(a):To by wszystkie 4 wtryski wysiadły?
SotoM napisał(a):cisnienie paliwa to ty sobie mozesz mierzyc - cisnienie pompy paliwa i na listwie wtryskowej owszem ,moze byc ksiazkowe ,ale tu chodzi o dysze samego wtryskiwacze co jest nie do zmierzenia.
SotoM napisał(a):cisnienie paliwa to ty sobie mozesz mierzyc - cisnienie pompy paliwa i na listwie wtryskowej owszem ,moze byc ksiazkowe ,ale tu chodzi o dysze samego wtryskiwacze co jest nie do zmierzenia.
sebik85 napisał(a):Kolega sprawdzi napięcia na akumulatorze
trollu napisał(a):sebik85 napisał(a):Kolega sprawdzi napięcia na akumulatorze
sprawdzić może ale co to wnosi do tematu? jakby aku było słabe albo ładowania nie miał to pewnego pięknego dnia chciałby odpalić a tu cisza by go powitała.
co do resetu kompa - chodzi ci o jakieś błędy w sterowaniu wtrysków?
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 35 gości