silnik znacznie osłabł

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

silnik znacznie osłabł

Postprzez killah » 1 wrz 2011, o 20:15

Hej

Uwielbiam te moje problemy z golfem.

silnik 2.0 agg
brak katalizatora

Od dość dawna - chyba od czasu jak stał 1.5 tyg u lakirnika jakieś 2-3 miesiące temu - samochód strasznie się zamulił. Przekonałem się o tym siedząc na ogonie jakiegoś auta które przyspieszyło, ja 4rka i gazu więcej a ten zaczął się dusić Oo.

160 km/h to jest jest granica, przyspieszenie słabe. Spalanie w normie wg mfa. Do tych co wiedzą o tym że mi hamulce trzymały - już nie trzmają i ten problem odpada.

Nie wiem nawet od czego zacząć.

Jutro zdejmę metale z kabli WN i zaślepię taśmą. Dzisiaj też wyjąłem filtr powietrza. Filtr stary był oznakowany numerami VW i był cały żółty (nie wiem czy oryginalnie tak miały czy ze starości?) Wsadziłem ten od 1.8 i jutro powiem czy to coś dało.

Prócz standardowych sugestii typui filtr powietrza, paliwa, świece, kable, kopułka (ta jest nowa i palec też i nawet przetarcie elektrod na kopułce nic nie daje) to jest jeszcze coś co trzeba zrobić?

Dodam też że przy włączaniu zapłonu, jak jest mało paliwa to pompa wydaje głośniejsze dźwięki. Może to ona zaczyna umierać? Ale wtedy by się nie dusił na 4tym biegu przy dodawaniu mocno gazu tylko szedł normalnie przecież?

//

edit

jeszcze jedna sprawa. Nie wiem czy ma to jakiś związek z problemem. Pod aku są jakieś przewody masy. Mi leci zbiorniczek spryskiwaczy i mokro wszędzie pod nim. Może mieć to jakiś związek ten mój problem z tym? Tzn gubienie masy
killah
 

silnik znacznie osłabł

 

Postprzez prezesik » 1 wrz 2011, o 21:47

U mnie po zmianie kabli, kopułki, palca i świec silnik od razu dostał kopa, palił od strzała, lepiej się zbierał na niższych zakresach obrotów.
Lepiej wymienić te elementy oraz filtr paliwa (może jest zapchany...).
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez killah » 15 wrz 2011, o 17:32

duszenie się (np jak dodaję mocniej gaz) to też może być objaw kabli?

[ Dodano: 2011-09-02, 20:43 ]
acha zapomniałem dodać że wymieniłem dzisiaj cewkę i nic nie dało.

Tak więc można już filtr powietrza i cewkę odpisać z listy do zrobienia.

UPDATE:

wymieniłem właśnie filtr powietrza i paliwa i dużej różnicy nie ma. Nadal się dławi jak się wciska mocniej gaz. Gdybym miał ocenić poprawę to tylko o kilka procent. Z resztą filtr paliwa który wyjąłem był filtrona więc dużo nalatane nie miał. Czekam na kable i świece.
killah
 

Postprzez trollu » 15 wrz 2011, o 20:27

jak nic nie pomoże to może warto by było się zainteresować pompą paliwa i wtryskami
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez killah » 15 wrz 2011, o 20:46

trollu napisał(a):jak nic nie pomoże to może warto by było się zainteresować pompą paliwa i wtryskami


no będziem myśleć. Zamawiam również kabelek OBD2. Będę diagnozować sam a nie płacić 50 zeta za nic.
killah
 

Postprzez trollu » 15 wrz 2011, o 23:36

killah napisał(a):Zamawiam również kabelek OBD2. Będę diagnozować sam a nie płacić 50 zeta za nic.

to akurat dobry krok. ja kupiłem kabel za 30zł z alledrogo i błędy idzie sczytać
co do wtrysków - skoro muli może pompa jest na wykończeniu (ale wtedy może byłoby ją bardziej słychać) albo wtryski padają lub są zawalone i nie dają dobrej dawki paliwa
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez killah » 16 wrz 2011, o 02:39

a jakie są jeszcze objawy padniętych wtrysków? w necie czytałem coś o kopceniu ale nie ma nic takiego u mnie.
killah
 

Postprzez trollu » 16 wrz 2011, o 08:06

to by raczej było jakby lały za dużo
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez killah » 16 wrz 2011, o 18:02

świece wymienione. Poprawa w przyspieszeniu znaczna lecz nadal jak mu się da mocniej gazu to objawy są takie same jak wcześniej. Z tym że teraz szybciej się odpycha i na luzie jak mu się da w palnik to szybciej się ta wskazówka podnosi.

No cóż teraz czekamy na kable jeszcze i zobaczymy. Pewnie będzie jeszcze lepsze przyspieszenie a przy mocniejszym dodaniu gazu będzie dławienie. Czeka mnie zapewne remont silnika albo pompy paliwa. Zobaczymy też co pokaże komputer. Za jakieś 1.5 tygodnia powinienem już mieć kabel i umieć go obsługiwać.

Może to głupie że wymieniam all bez zastanowienia czy na pewno to jest to ale i tak zawsze miałem powymieniać te wszystkie świece i filtry i źle to autu nie zrobi :P

Dla zainteresowanych - foty świec. Może jakiś fachmen coś z nich wyczyta?

ObrazekObrazekObrazekObrazek
Obrazek
killah
 

Postprzez prezesik » 16 wrz 2011, o 19:59

killah napisał(a):Dla zainteresowanych - foty świec. Może jakiś fachmen coś z nich wyczyta?

Wg mnie spalanie dobre, świece nie "wytłuczone", jeszcze mogłyby polatać. U siebie jak wyciągnąłem po 50 tys.km to środkowa elektroda była trójkątna :mrgreen: ale silnik to był wtedy już zamuł totalny.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez PiJey88 » 16 wrz 2011, o 20:42

sprawdź przepływkę i sonde lambda, dwie rzeczy które mogą wpłynąć na nierówną prace silnika
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez killah » 17 wrz 2011, o 01:30

PiJey88 napisał(a):sprawdź przepływkę i sonde lambda, dwie rzeczy które mogą wpłynąć na nierówną prace silnika


przepływka 1.2v na jałowym pokazuje a przy 3 tys obrotów pokazuje 1.77 v. Książkowo powinno być 1.2v/1.7v także ją wykluczam. Z resztą jak przepływki nie ma to i tak nie będzie szarpać podczas jazdy tylko falować na postoju. Będzie też troszkę bardziej zamulony bez niej.

Sondę sprawdzi się na kompie niedługo.

Dostałem info że jak świece równo opalone to wtryski można wykluczyć.
killah
 

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 20 gości